پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251100
يزداني: در فينال جهان، دوباره اشتباه کردم/ خودم هم بخواهم کشتي را کنار بگذارم، خانواده ام نمي گذارند!
تاریخ انتشار : 1400/08/23 08:36:27
نمایش : 1323
نايب قهرمان وزن 65 کيلوگرم کشتي آزاد جهان گفت: خودم هم بخواهم کشتي را کنار بگذارم، خانواده ام نمي گذارند!

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اميرمحمد يزداني نايب قهرمان وزن 65 کيلوگرم کشتي آزاد در خصوص روالي که بعد از شکست در مسابقه انتخابي تيم ملي براي المپيک طي کرد تا به جهاني نروژ رسيد، اظهار داشت: وقتي حضور در المپيک را از دست دادم، يک مدت به کل تمرين را رها کردم. با بچه ها فوتبال و واليبال تمرين مي کردم و بعد پدرم و مربيانم جمع شدند و از من خواستند که برگردم و تمرين کنم. خدا هم نتيجه زحماتم را داد و توانستم در جهاني نروژ مدال بگيرم.

وي در مورد اشتباهاتي که در برخي کشتي هايش از جمله فينال جهاني داشت، تصريح کرد: يک جاهايي اشتباه پيش مي آيد. من سعي کردم کم اشتباه تر از سال هاي گذشته ام کشتي بگيرم اما دوباره اين اشتباه را در فينال تکرار کردم. باز هم بايد بيشتر روي اين مسئله کار کنم تا اشتباهاتم در کشتي کمتر شود.

يزداني در پاسخ به اين سوال که با توجه به سنش آيا به رکورددار شدن در کشتي فکر مي کند؟، گفت:  حقيقتا اهدافم روز به روز بيشتر مي شود و به چيزهاي بيشتري فکر مي کنم. از همين حالا به جهاني سال بعد فکر مي کنم، در واقع اگر خودم هم بخواهم کشتي را کنار بگذارم، خانواده ام نمي گذارند! من يک خانواده عاشق کشتي دارم که همه دوست دارند رکورد بزنم و من هم دنبال اين مسئله هستم.

اين کشتي گير که در عضويت تيم سهند ارس در ليگ برتر است، در اين باره گفت: در سال هاي گذشته هم زير نظر عليرضا رضايي در تيم دانشگاه آزاد، ليگ جهاني و اميدهاي آسيا کشتي گرفتم. صميميت خاصي بين ما هست، تيم منسجمي داريم و از کشتي گيران خوبي بهره مي بريم. تمرينات مان هم به خوبي برگزار مي شود.

اميرمحمد يزداني که اقوام پرافتخاري در کشتي دارد، در اين خصوص گفت: فاميل بودن اين بزرگان براي من افتخاري است و از همه آنها در کارم الگوبرداري کرده ام. پيش از جهاني نروژ با حسن آقاي يزداني تمرين زير کتف انجام مي داديم. برادان واگذاري و آقارضاي يزداني هم در کشتي خيلي به من کمک کردند. ضمن اينکه جدا از بحث هاي فني، در مورد نحوه زندگي يک قهرمان هم با من صحبت کرده اند و دستبوس همه آنها هستم.

وي در مورد اينکه چه برنامه اي براي وزنش در آينده دارد، تصريح کرد: به علت اضافه وزن فکر نمي کنم در 65 کيلو بمانم. اينکه به 70 يا 74 کيلو بروم، بستگي به شرايط وزني ام دارد. در بازي هاي آسيايي مسابقات در 6 وزن المپيکي پيگيري مي شود و بايد ببينم زورم به 74 کيلوها مي رسد که به اين وزن بروم يا نه. همان زمان هم که در 65 کيلو کشتي مي گرفتم، وزنم نسبت به بقيه خيلي بيشتر بود و با رژيم وزنم را نگه مي داشتم.

وي خود را طرفدار دو تيم فوتبال منچستريونايتد و پاري سن ژرمن دانست و اميرحسين زارع و محمد نخودي را رفقايش در اردوي تيم ملي خواند و ادامه داد: خيلي با هم رفيقيم. اميرحسين خيلي اهل پلي استيشن نيست، اما با نخودي پي اس بازي مي کنيم و بازي اش خوب است. غول مرحله آخر در پي اس محمدرضا گرايي است!

يزداني همچنين با اشاره به موفقيت تيم ملي در نروژ عنوان کرد: تمرينات خوبي را در اردو پشت سر گذاشته بوديم، از نظر روحي شرايط مناسبي داشتيم. ما بزرگترهاي خيلي خوبي داشتيم، کاپيتان تيم ما حسن يزداني، اسطوره کشتي ايران است. اميرحسين زارع هم در عين جواني مدال المپيک داشت و با تمام قدرتمان در جهاني شرکت کرديم. در چند وزني هم که مدال نگرفتيم، بچه ها شايسته مدال بودند که با اشتباه خودشان به مدال نرسيدند. در واقع مي توانستيم در 10 وزن مدال بگيريم.

وي با اشاره به استقبال خوب مردم جويبار از او، تاکيد کرد که مسئولان نگاه ويژه اي به موفقيت هاي کشتي نداشته اند: در مورد پاداش، در درجه اول از عليرضا دبير تشکر مي کنم که هر پاداشي گرفتيم با پيگيري او بوده است. در استان هم مراسمي برگزار شد و يک سري جوايزي به ما دادند اما مسئولان شهرستان انگار نه انگار که اتفاقي افتاده و ظاهرا طبق عادت سه نفر هر سال بوده اند و باز هم مدال گرفته اند. ما اصلا نماينده مجلس مان را نديديم، اما به تنگابن که نگاه مي کنيم حتي به عرفان الهي که در جهاني مدال نگرفته هم جايزه اي داده اند که براي سال بعد انگيزه داشته باشد. کاش بقيه شهرها هم از مسئولان تنکابن ياد بگيرند.

يزداني 

جهان که ميهمان برنامه امروز (22 آبان) دايره طلايي بود، با اشاره به تحصيلش در رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد جويبار و همکاري اين دانشگاه با قهرمانان، در خصوص استخدامش در نهادهاي دولتي خاطرنشان کرد: باز هم دست آقاي دبير درد نکند که موضوع اشتغال همه بچه ها را پيگيري کرد و کد استخدامي ما را گرفتند. قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوم.

اين کشتي گير 21 ساله ضمن قدرداني از همه مربياني که تا امروز زير نظرشان کار کرده، درخصوص حضور شاخيف در ليگ برتر گفت: شاخيف خيلي کشتي گير مودبي است، با هم رفيقيم. شماره تلفنم را گرفت و خواست که به ليگ ايران بيايد. دوست دارم با هم کشتي بگيريم. اميدوار هستم در مرحله نيمه نهايي هم حضور داشته باشد و بتوانيم کشتي بگيريم چون سال آينده بعيد مي دانم در 65 کيلو باشم. کشتي گرفتن در ليگ با خارجي هاي شاخص خيلي در روحيه کشتي گيران ما تاثير دارد. انگيزه اي که  اميرحسين زارع از بردن گنو پترياشويلي در ليگ گرفت، خيلي به ارتقاي کشتي اش کمک کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html