پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251097
طرح بن-بروجن با وعده دو رئيس جمهور روي زمين مانده/وزارت نيرو نگذارد انتقال آب غيرکارشناسي چهارمحال و بختياري را خشک کند
تاریخ انتشار : 1400/08/23 08:31:25
نمایش : 1283
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: مردم اين استان از تبعيض‌ها نگران هستند، طرح بن-بروجن با اين همه هزينه، کار کارشناسي و وعده دو رئيس جمهور روي زمين مانده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت‌الاسلام و المسمين محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري صبح امروز در ديدار با وزير نيرو اظهار کرد: وزير نيرو به تلاش و جديت، نوع نگاه عادلانه و ايمان شناخته شده است و همه مي‌دانيم که نمي‌خواهد کرسي وزرات را در عرصه‌اي به کار گيرد که در محضر پروردگار پاسخي نداشته باشد.
 
وي با اشاره به اينکه يک امضا يا يک قضاوت خارج از عدالت در زمان مسئوليت نمي‌ارزد چراکه اگر حقي به واسطه ملاحظاتي که به اشکال مختلف در اطراف ما است ضايع شود چيزي جز جهنم را به همراه ندارد تصريح کرد: اين دولت به حمدالله روي مدار ايمان درحال حرکت است، تلاشش بر اين است که امور را بر مدار عدالت پيش ببرد و تبعيض‌ها را کاهش دهد.
 
نکونام بيان داشت: صدارت و وزارت در اين دولت توفيق است اما اين سمت‌ها بنا به فرموده امام راحل همه براي خدمت به مردم است.
 
وي حضورهاي ميداني و بررسي امور از نزديک را بسيار مهم عنوان و تاکيد کرد: بارها گفته شده است که مردم از اين دولت انتظارات بالايي دارند، چراکه اين دولت متفاوت است و با وجود اينکه به سمت اصلاحات اقتصادي گام بر مي‌دارد کارشکني و موانع بسياري بر سر راه دارد و مي‌طلبد مردم در اين راستا با صبوري کمک کنند.
 
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: آزمون و خطاها در اين 42 سال بايد چراغ راه قرار گيرد چراکه پاسخگويي در محضر خداوند بعد از اين مدت بسيار سخت است، گرفتاري در مسائلي که در گذشته آسيب زده به کشور را نه خدا، نه امام و نه مردم نمي‌پذيرند.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات برق در اين استان يادآور شد: در روستاي لبد مشکل برق وجود دارد و با وجود اينکه رهبر انقلاب در ديدار از اين روستا و تاکيد ايشان بر تاسيس يک شهرک در آن هنوز اقدامي صورت نگرفته و کوتاهي‌هاي بسياري شده است.
 
وي با اشاره به اينکه برق‌رساني به اين روستا با ژنراتور و چند ساعت در روز صورت مي‌گيرد، ادامه داد: در لبد و اولياي سفلي اين مشکل وجود دارد، برق تا قسمت‌هايي رفته اما بايد کار تکميل شود.

در بحث آب نگذاريم کار به جايي برسد که صبر مردم تمام و انفجاري رخ دهد

نکونام با تاکيد بر اينکه مشکلاتي که در اين جلسه درخصوص آب مطرح شد بخشي از مسائلي است که در دل‌هاي مردم بوده و مردم اين استان در عين متانت، نجابت و صبوري پشت نظام بوده و هستند و اگر اجتماعاتي داشته‌اند به اين دليل بوده که کارد به استخوانشان رسيده اما تا جايي که توانسته‌اند نخواستند بهانه دست کسي بدهند.
 
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري اضافه کرد: مردم اين استان از تبعيض‌ها نگران هستند، طرح بن-بروجن با اين همه هزينه، کار کارشناسي و وعده دو رئيس جمهور روي زمين مانده است.
 

عدم تامين آب براي صنعت چهارمحال و بختياري را رتبه‌دار بيکاري در کشور کرده است

وي تاکيد کرد: نگذاريم کار به جايي برسد که صبر مردم تمام و انفجاري رخ دهد چراکه اگر کار به اين مرحله برسد ديگر قابل تحمل نخواهد بود، کمبود آب چشم‌گير و محسوس است، آب شرب در بسياري از روستاهاي اين استان با تانکر صورت مي‌گيرد و در بسياري از نقاط آب در اکثر از ساعات قطع است.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: آبرساني به برخي از قسمت‌هاي صنعت با تانکر صورت مي‌گيرد و علت اينکه نرخ بيکاري در اين استان بالا است و رتبه‌هاي نخست را در اين زمينه داريم اين است که آب مورد نياز براي صنعت فراهم نمي‌شود.
 
وي گفت: مسائل و مشکلات مربوط به چهارمحال و بختياري و استان هم‌جوار را نبايد به ميان مردم کشيده شود و خود مردم استان همجوار متوجه هستند که مساله از سرچشمه نيست بلکه از مديريت نادرست است.

 نکونام با تاکيد بر اينکه آب به اندازه کافي در زاينده‌رود جريان دارد و بايد در استان همجوار مديريت شود اضافه کرد: اما انتقال آب از دريا و امثال آن بايد در دستور کار قرار گيرد.
 
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پروژه بهشت‌آباد فاجعه بزرگي براي اين استان به همراه دارد، اين تونل آب‌هاي زيرزميني را جذب و استان را در معرض خشکي قرار مي‌دهد، وزارت نيرو نبايد اجازه دهد اين فاجعه به وقوع بپيوندند.
 
امام جمعه شهرکرد افزود: مردم چهارمحال و بختياري خواسته‌هاي عقلاني دارند و مانع انتقال آب نيستند اما حرفشان اين است حالا که 90 درصد آب از اين استان براي اصفهان خارج مي‌شود 10 درصد باقيمانده در اختيار خود مردم باشد و مقداري که هست مورد استفاده مردم قرار گيرد.
 
وي تاکيد کرد: وزارت نيرو نبايد صداي استاني که بزرگ است را بشنود و اهميت به استاني که صداي کوتاهي دارد ندهد و بايد واقعيت‌ها و ضرورت‌ها را ببيند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html