پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251094
واشنگتن نسبت به عدم پايبندي ايران به تعهدات برجامي خود نگران است!
تاریخ انتشار : 1400/08/22 09:04:35
نمایش : 1169
نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد طي سخناني بدون اشاره به خروج يکجانبه واشنگتن از برجام مدعي شد که واشنگتن نسبت به عدم پايبندي ايران به تعهدات هسته‌اي خود نگران است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از آروتز شوا، نماينده ايالات متحده آمريکا در سازمان ملل طي سخناني مدعي شد که واشنگتن نسبت به عدم پايبندي ايران به تعهدات هسته‌اي خود نگران است.

 
بر اساس اين گزارش، «ليندا توماس گرينفيلد» که قرار است هفته آينده به سرزمين‌هاي اشغالي سفر کند، در گفتگو با خبرنگاران مدعي شد که دولت ايالات متحده نسبت به فعاليت‌هاي ايران که به گفته وي با تعهدات تهران در قالب برجام همخواني ندارد، نگران است.
 
وي در عين حال در ادامه ياوه سرايي‌هاي دولت آمريکا عليه تهران و همچنين بدون اشاره به خروج واشنگتن از برجام مدعي شد که ايالات متحده نسبت به عدم دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي متعهد است.
 
گرينفيلد تاکيد کرد که واشنگتن اين موضوع را روشن کرده که هيچ تغييري در سياست‌هاي خود مبني بر به رسميت شناختن حاکميت رژيم صهيونيستي بر بلندي‌هاي اشغالي جولان اعمال نخواهد کرد.
 
اين در حالي است که حسين امير عبداللهيان وزير خارجه کشورمان امروز با انتشار بيانيه‌اي در خصوص مذاکرات وين تاکيد کرد: اقدامات و قانون‌شکني‌هاي آمريکا از جمله تحريم‌هاي تازه اين کشور ارائه تضمين‌هاي عيني از سوي آمريکا را به يک ضرورت غيرقابل چشم‌پوشي تبديل کرده است. در اين راستا، معاون دکتر باقري نيز در پايتخت‌هاي اروپايي ديدارهايي صريح، شفاف و مفيد را انجام داده است.
 
جمهوري اسلامي ايران قصد ندارد در بن‌بست‌هاي باقي‌مانده از گفت‌وگوهاي پيشين، بماند؛ ضمن اينکه آن را در دسترس خود دارد. معتقدم اگر طرف‌هاي مقابل با رويکردي جدي و مثبت وارد وين شوند، دستيابي به يک توافق خوب آن هم در کوتاه‌مدت امکان‌پذير است.
 
همانطور که بارها تأکيد کرده‌ام، دولت جمهوري اسلامي ايران سياست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را با جديت تداوم مي‌بخشد و مصمم است گسترش همکاري‌هاي اقتصادي دو و چندجانبه به موضوع برجام گره زده نشود.
انتهاي پيام؛ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html