پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251093
در آستانه ۱۰۰ ميليون دُز واکسن تزريقي هستيم/ «بهداشت» نيازمند توجه ويژه است
تاریخ انتشار : 1400/08/22 08:58:25
نمایش : 1279
وزير بهداشت گفت: در حال حاضر حوزه بهداشت نيازمند توجه ويژه است؛بايد حوزه بهداشت را احيا کنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بهرام عين اللهي، وزير بهداشت در اولين نشست کارگروه مديران ارشد نظام سلامت براي ارزيابي و بازنگري نسخه ۰۲ پزشکي خانواده در دولت سيزدهم، اظهار داشت: حتما بايد برنامه‌اي واقعي و نه خيالي براي اجراي پزشکي خانواده تهيه شود.

 
وزير بهداشت افزود: اول بايد آسيب شناسي کنيم که چرا پزشکي خانواده به طور کامل در کشور اجرا نشده است و بعد از اين آسيب شناسي و شناخت موفقيت ها و عدم موفقيت ها، بايد خروجي مدوني تهيه کنيم تا موانع اجرايي، برطرف شود.
 
وي ابراز داشت: در دنيا ثابت شده که هر کشور با توجه به شرايط خودش مي‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند و هيچ کشوري نمي‌تواند براي کشوري ديگر، نسخه‌اي تجويز کند و بايد با توجه به شرايط بومي ايران، براي اجراي پزشکي خانواده اقدام کنيم.
 
وي افزود: مهمترين کار در تدوين و اجراي پزشکي خانواده در سطح کشور بايد اين باشد که مورد قبول و پذيرش مردم باشد. هر برنامه‌اي که مردم آن را نپذيرند، قابليت اجرايي ندارد.
 
عين الهي يادآور شد:در واکسيناسيون، حجم زيادي واکسن تامين شد و اگر مي‌خواستيم با نيروها و امکانات وزارت بهداشت، اين کار را انجام دهيم، بيش از يکسال زمان مي‌برد اما در طول چندماه در آستانه ۱۰۰ ميليون دُز واکسن تزريقي هستيم اما مردم، مشارکت بسيار خوبي داشتند. 
 
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: در تدوين برنامه پزشکي خانواده بايد به فراهم کردن زيرساخت‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري، قابليت اجرايي و البته پذيرش مردم توجه کرد. براي اجراي پزشکي خانواده ابتدا بايد آگاهي بخشي و اطلاع رساني گسترده انجام شود چون برخي تصور مي‌کنند با اجراي آن، محدود مي‌شوند اما همراه کردن مردم، ضروري است. 
 
 عين اللهي گفت: در آموزش‌هاي علوم پزشکي، موفقيت‌هاي خوبي داشته‌ايم و به خودکفايي رسيده‌ايم که البته اين خودکفايي، زمان بر بود. هيچ مشکلي در آموزش پزشکي خانواده نداريم و به راحتي مي‌توان برنامه‌هاي آموزشي پزشکي خانواده را به ويژه در دوره‌هاي کوتاه مدت براي پزشکان عمومي تدوين و اجرايي کرد. 
 
وي تاکيد کرد: در حال حاضر حوزه بهداشت نيازمند توجه ويژه  است. به ۱۸ استان کشور سفر کرده و از نزديک خيلي از مراکز بهداشتي را بازديد کرده‌ام. حوزه بهداشت را بايد احيا کنيم. همه بايد کمک کنند که زيرساخت‌هاي بهداشتي، تقويت شود و اگر نياز به قانون دارد با کميسيون بهداشت مجلس، تعامل و همکاري مي‌کنيم. 
 
وزير بهداشت خاطرنشان کرد:مي‌توانيم اولين جلسه شوراي عالي سلامت را با موضوع پزشکي خانواده با حضور رييس جمهور يا معاون اول رييس جمهور برگزار کنيم اما بايد تا آن زمان، برنامه مدون و قابل اجرا در بُعد زماني کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تهيه شود.
 
عين الهي متذکر شد:‌خانه‌هاي بهداشت، هسته‌هاي اوليه نظام سلامت و البته نيازمند تقويت هستند. منابع وزارت بهداشت را بيشتر از گذشته به سمت حوزه بهداشت، احياي خانه‌هاي بهداشت و شبکه‌هاي بهداشت و درمان سوق خواهيم داد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html