پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251088
تا سياست‌هاي اقتصادي دولت روشن نشود، بورس ثبات نمي‌يابد/ جلوي رانت‌هاي اطلاعاتي را بگيريد
تاریخ انتشار : 1400/08/18 12:35:13
نمایش : 1243
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بازار سرمايه يک بازار مستقل و تنها نيست تأکيد کرد:‌ تا سياست‌هاي اقتصادي دولت روشن نشود وضعيت بورس هم مشخص نمي‌شود و به ثبات قطعي نمي‌رسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز مجلس و در جمع‌بندي مباحث مطرح شده با حضور وزير اقتصاد و رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص آخرين وضعيت اين بازار اظهار داشت: ما يک خطاب و انتظار کلي از دولت داريم و يک انتظار به طور خاص از وزارت اقتصاد.

وي ادامه داد: در رابطه با بازار بورس سياست‌هايي که دولت قبل دنبال مي‌کرد و مردم هم اعتماد کردند، باعث شد تا بورس ما از يک جمعيت 4 الي 5 ميليون نفر به يک بازار 40 تا 50 ميليوني تبديل شود و مردم نيز سرمايه‌هاي ضروري خود را فروختند و به بورس آوردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بنابراين همه ما نسبت به سهامداران بورس که جمع عظيمي از آنها از مردم هستند مسؤوليت داريم و بايد توجه کنيم و چون اين سياست کلان دولت بوده،‌امروز نيز دولت بايد به اين موضوع توجه کند.

قاليباف با تأکيد بر اينکه بازار بورس يک بازار مستقل و تنها نيست، ادامه داد:اين بازار متأثر از بازارهاي پولي، مالي، واردات و صادرات و امثال آنها است و تا سياست‌هاي دولت در حوزه اقتصاد روشن نشود، وضعيت بورس نيز مشخص نمي‌شود.

وي افزود: هر تصميم بانک مرکزي يا وزارت نفت يا وزارت صنعت بر بورس اثر مي‌گذارد، لذا سياست دولت در حوزه اقتصاد بايد مشخص و روشن باشد و اين قولي است که رئيس‌جمهور محترم در هنگام معرفي کابينه نيز داده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد:‌الان هم در آستانه تدوين و ارائه لايحه بودجه 1401 هستيم و خوب است که اين سياست‌ها را روشن اعلام کنند.

قاليباف در ادامه با بيان اينکه از آقاي خاندوزي وزير اقتصاد که خودش فرزند مجلس است انتظار خاص داريم، اظهار داشت: انتظار داريم به اين نکات توجه کنيد امروز سهامداران خرد ما انتظار دارند که ابزارهاي لازم براي پوشش ريسک سرمايه‌گذار در بورس و حمايت از سهامداران خرد فراهم شود، حالا با اوراق تبعي يا هر روش ديگري که لازم است در مشورت با کارشناسان اين کار انجام شود.

وي تأکيد کرد:‌ثبات در بازار بورس توقع ما از وزارت اقتصاد است، همچنين نقدشوندگي و شفافيت از ديگر اولويت‌ها و انتظارات ما است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به فلسفه وجودي بورس براي کمک به توليد و بهبود زيرساخت‌هاي کشور اشاره کرد و يادآور شد: امروز بازار بورس چقدر به اين سمت مي‌رود؟

قاليباف افزود: در کنترل روابط و رانت‌هاي اطلاعاتي که باعث مي‌شود عده‌اي بهره‌مند شوند و عده‌اي که سهامداران خرد هستند آسيب ببينند دقت شود و اين نيز مستقيماً به وظايف مديريتي بورس برمي‌گردد.

وي در پايان خاطرنشان کرد:‌ ما در روزهاي سه‌شنبه بناي نظارت بر اجراي قوانين را در جلسات علني داريم و لذا در جلسات سه‌شنبه ديگر نيز پيگير وضعيت بورس که دغدغه دو سوم مردم است خواهيم  بود.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html