پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251033
بخش خصوصي عزم جدي براي احيا و پويايي توليد و صادرات دارد/ضرورت تاسيس دانشکده سنگ کشور
تاریخ انتشار : 1400/07/24 08:16:37
نمایش : 1220
سليمي گفت: بخش خصوصي در دولت جديد عزم جدي براي احيا و پويايي توليد و صادرات دارد و لذا دولت و مجلس بايد با حمايت و رفع موانع از آنها حمايت کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ديارآفتاب،  سليمي نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس عصر امروز در اختتاميه نمايشگاه سنگ محلات گفت: نمايشگاه سنگ ‌محلات در ابتدا قرار بود ۳۰ هکتار باشد اما متاسفانه هم‌اکنون ۱۵ هکتار است و زمين‌نمايشگاه هنوز تعين تکليف نشده و راه توسعه ندارد که بايد در دولت جديد تعيين تکليف شود و ۱۵ هکتار آن در اختيار قرار بگيرد.
 
سليمي اظهار کرد: سرمايه گذاري نمايشگاه سنگ ۵۰۰ ميليارد ريال است و بايد تا ۲ هزار ميليارد توسعه پيدا کند.
 
وي ادامه داد: در دولت سيزدهم مشارکت نمايشگاه سنگ محلات ۴۰ درصد بيشتر شده و اين نشان دهنده اميد فعالين بخش خصوصي به دولت جديد است که قابل توجه است.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: يکي از ضرورت هاي امروز پايه گذاري براي صادرات در نمايشگاه است چراکه با توجه به اينکه دولت جديد رويکرد آن توسعه صادرات غيرنفتي است بايد در اين راستا گام بلندي برداشت.
 
وي افزود: متاسفانه به دليل عدم توجه به زيرساخت صادرات در دولت قبل کشورهاي اطراف در حال جلو زدن از ايران هستند که اين‌ عقب ماندگي بايد جبران شود.
 
سليمي با اشاره به اينکه تاسيس دانشکده سنگ کشور و احياي آن براي راه اندازي مرکز تحقيقات در حوزه سنگ ضرورت مهم است بيان کرد: متاسفانه دولت يازدهم و دوازدهم اين پژوهش را کاملا تعطيل کرد که جاي تعجب دارد و‌بايد احيا شود.
 
نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس با تاکيد بر اينکه صد درصد نمايشگاه سنگ توسط بخش خصوصي راه اندازي شده اضافه کرد: اين نشان دهنده ظرفيت هاي عظيم بخش خصوصي است و که امروز به دولت سيزدهم اميد پيدا کرده اند و لذا بايد موانع توليد و صادرات برداشته شود.
 
وي افزود: بخش خصوصي در دولت جديد عزم جدي براي احيا و پويايي توليد و صادرات دارد و لذا دولت و مجلس بايد با حمايت و رفع موانع از آنها حمايت کند.
 
سليمي تصريح کرد: خوشبختانه وزير صمت دولت سيزدهم روحيه جهادي و پشتکار فراوان دارد و اين دولت اميد را در دل مردم احيا کرده و بايد آن‌را تقويت کرد.
 
وي خاطرنشان کرد: نيازمند باز کردن مسير صادرات هستيم و اين نيازمند همت و عزم جهادي است.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html