پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251029
طرف‌هاي غربي حاضر نيستند جهت احياي مذاكرات برجامي، اقدامات سازنده انجام دهند
تاریخ انتشار : 1400/07/23
نمایش : 1054
امام‌جمعه فارسان گفت: ايران براي مذاكرات برجامي عجله‌اي ندارد! مقصر اصلي در تأخير كنوني، در ازسرگيري مذاكرات برجامي حاكي از انفعال طرف‌هاي غربي است كه حاضر نيستند جهت احياي مذاكرات، اقدامات سازنده انجام دهند و درعين‌حال، با نگاهي زياده‌خواهان، ايران را كه از همگي آن‌ها در بحث برجام طلبكار است، در جايگاه بدهكار مي‌بينند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: امروز شهادت امام عسکري و آغاز امامت ولي‌عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است عرض تسليت دارم. فرصت امامت حضرت به خاطر کينه‌توزي و دشمني‌هاي دشمنان کوتاه بود اما آثار فراواني را براي اسلام و شيعيان برجاي گذاشت. در دوران حضرت رضا سلام‌الله‌عليه، شيعيان منزلتي پيداکرده بودند و عظمتي داشتند لذا به جهت زنده نگه‌داشتن نام امام رضا عليه‌السلام، به پدر و به جدّ و خود حضرت، ابن الرضا لقب داده بودند. البته امام، القاب ديگري مثل سراج و زَکيّ و خالص هم داشتند.
 
 
وي افزود: امام عسکري از جذبه‌اي الهي و معنوي برخوردار بود به‌طوري‌که هر کس با حضرت برخوردي داشت تحت تأثير مناقب او قرار مي-گرفت. نقل است که عبيدالله خاقان وزير معتمد عبّاسى با همه غرورى که داشت وقتى با حضرت عسکرى عليه‌السلام ملاقات مى‏کرد، به احترام آن حضرت برمي‌خاست و ايشان را بر مسند خود مى‏نشانيد و پيوسته مى‏گفت: در سامرا، کسى را مانند آن حضرت نديده‏ام، وى زاهدترين و داناترين مردم روزگار است.
 
وي تصريح کرد: امام حسن عسکري (عليه‌السلام) از جهتي غريب‌ترين امام هستند. آن حضرت خودشان اين جهت را چنين بيان مي‌کنند: «هيچ‌يک از پدرانم، آن‌گونه که من گرفتار ترديد شيعيان شده‌ام، موردترديد واقع نشدند.» رخنه اين شک (شک به حقانيت رهبر الهي) در جامعه شيعه، اولين علت براي غيبت رهبر الهي است؛ يعني با تغيير رفتار شيعه، تغيير نعمت و سرنوشت روي داد.
 
امام‌جمعه فارسان به ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روايت اهل سنت و آغاز هفته وحدت اشاره داشت و بيان داشت:رسول خدا صلي‌الله عليه وآله از همان روزهاي اول رسالت، با استفاده از تدابير دقيق و به‌کارگيري طرح‌هاي حساب‌شده به‌قصد تشکيل حکومت اسلامي که مشروعيتش را از خداي تعالي مي‌گيرد اقدام کرد و با رهبري و قيادت الهي خودش، معجزه گونه انسجام و وفاق اجتماعي عظيمي را در محيطي امن و همراه بامحبت و رحمت به وجود آورد؛ و بعد از هجرت به يثرب، بي‌درنگ نظام اسلامي را برپا کرد و خود امامت جامعه را به عهده گرفت و عملاً اعلام کرد دين از سياست جدا نيست.
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به نماز جمعه خونين خان‌آباد و تلاش آمريكا براي احياي داعش در افغانستان هم اشاره داشت و اظهار داشت: آمريكايي‌ها به اين تحليل رسيده‌اند كه تنها گروهي كه هم براي طالبان و هم براي ساير بازيگران همچون ايران به‌صورت تهديد مي‌تواند وجود داشته باشد و درعين‌حال مي‌تواند سياست‌هاي اين كشور شكست‌خورده در افغانستان را پيش ببرد، داعش است؛ به همين منظور تمام توان خود را بر احيا و حمايت از داعش قرار داده است تا از يك‌سو ناامني گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول سازي پياده شود و از سوي ديگر با توجه به ناامني به وجود آمده و خطر داعش، زمينه اقدامات نظامي محدود و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجيه كند؛ تهديدي كه اگر در نطفه خفه نشود، زمينه‌ساز ناامني گسترده در داخل افغانستان شده و خطرات امنيتي گسترده همچون افزايش تهديدهاي داعش در منطقه را موجب خواهد شد.
 
وي گفت: راهبرد جمهوري اسلامي ايران عدم حضور بازيگران فرا منطقه‌اي در افغانستان و جلوگيري از تكرار چنين فجايعي است؛ زيرا هم حضور بازيگران خارجي و هم رشد و نمو نيروهاي نيابتي آن‌ها، هر دو زمينه‌ساز ناامني و بروز مشكلات تروريستي در منطقه هستند.
 
وي افزود: با تمام وجود به شهيدان نماز جمعه خان‌آباد، ابراز تكريم و احترام مي‌کنيم و لعن و نفرين ابدي را براي قاتلان جنايتكار و مباشران و مسببان اين جنايت هولناك خواستاريم و محكوميت عملي اين حادثه دردناك را از تمام مجامع بين‌المللي مطالبه مي‌کنيم.
 
وي در پايان بيان داشت: ايران براي مذاكرات برجامي عجله‌اي ندارد! مقصر اصلي در تأخير كنوني، در ازسرگيري مذاكرات برجامي حاكي از انفعال طرف‌هاي غربي است كه حاضر نيستند جهت احياي مذاكرات، اقدامات سازنده انجام دهند و درعين‌حال، با نگاهي زياده‌خواهان، ايران را كه از همگي آن‌ها در بحث برجام طلبكار است، در جايگاه بدهكار مي‌بينند.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html