پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251028
رأي قطعي ابطال قرارداد واگذاري کشتارگاه صنعتي «جونقان» به بخش خصوصي صادر شد/ کشتارگاه به بيت‌المال برگشت
تاریخ انتشار : 1400/07/23 11:47:51
نمایش : 1147
رئيس کل دادگستري استان چهارمحال و بختياري از ابطال قرارداد واگذاري کشتارگاه صنعتي «جونقان» به بخش خصوصي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضاييه احمدرضا بهرامي، رئيس کل دادگستري استان چهارمحال و بختياري از ابطال قرارداد واگذاري کشتارگاه صنعتي «جونقان» به بخش خصوصي خبر داد و عنوان کرد: در تاريخ دوم مردادماه سال ۱۳۹۷ سازمان خصوصي سازي کشور اقدام به واگذاري کشتارگاه صنعتي جونقان به شرکت «ياران جنوب کوشک» کرد.

رئيس کل دادگستري استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: کل ثمن مورد معامله در اين قرارداد به ارزش ۲۶۹ ميليارد و ۷۰۹ ميليون و ۴۲۷ هزار و ۷۸۸ ريال بوده که از اين مبلغ نزديک به ۸ ميليارد ريال آن نقداً پرداخت شده و مابقي طي اقساط ۱۰ ساله، از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۷ در ۲۰ قسط تقسيم‌بندي شده بود.

وي اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ شوراي حفظ حقوق بيت‌المال استان چهارمحال و بختياري به موضوع نحوه واگذاري کشتارگاه صنعتي جونقان ورود پيدا کرد و پس از بررسي‌هاي لازم در مهرماه همان سال دادخواستي را به طرفيت سازمان خصوصي سازي کشور و شرکت ياران جنوب کوشک مبني بر ابطال قرارداد واگذاري در دادگستري شهرستان فارسان مطرح کرد که پس از رسيدگي‌هاي صورت گرفته در شهريور سال ۱۳۹۹ دادگاه بدوي در فارسان حکم به بطلان قرارداد واگذاري صادر کرد.

بهرامي اظهار کرد: شرکت ياران جنوب کوشک و سازمان خصوصي سازي کشور نسبت به رأي صادره تقاضاي فرجام‌خواهي و تجديدنظرخواهي کردند که اعتراض هر دو در ديوان عالي کشور و دادگاه تجديدنظر استان چهارمحال و بختياري رد شد و رأي دادگاه بدوي مورد تأييد قرار گرفت.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري در ادامه بيان کرد: پس از اين رسيدگي نيز توسط وزير اقتصاد وقت به نمايندگي از سازمان خصوصي سازي کشور و همچنين شرکت ياران جنوب کوشک، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آيين دادرس کيفري صورت گرفت که دستورات لازم جهت رسيدگي به اين درخواست توسط رياست وقت قوه قضاييه صادر شد و نهايتاً در مهرماه سال جاري رأي صادره خلاف شرع و بيّن تشخيص داده نشد و به اين ترتيب حکم صادره قطعي و کشتارگاه صنعتي جونقان به نفع بيت المال بازگردانده و بطلان قرارداد واگذاري کشتارگاه صادر شد.

وي در پايان از حسن توجه رياست قوه قضاييه و همچنين پيگيري‌هاي قضات دادگستري استان چهارمحال و بختياري جهت صيانت از حقوق عامه تقدير کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html