پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251018
بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد
تاریخ انتشار : 1400/07/20 09:24:43
نمایش : 1614
رئيس جمهور بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين اولين بخشنامه بودجه‌اي است که توسط رئيسي به عنوان رئيس دولت سيزدهم به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده تا طبق قواعد و چارچوب تعيين شده پيش‌بيني بودجه سال آينده خود را به سازمان برنامه و بودجه جهت تدوين لايحه بودجه، اعلام کنند.
 
آنطور که تا کنون اعلام شده لايحه بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر يعني نيمه آذرماه به مجلس ارائه خواهد شد.
 
سازمان برنامه و بودجه در حالي ابلاغ بخشنامه بودجه سال آينده به دستگاه‌هاي اجرايي را اعلام کرده که هنوز جزئيات آن منتشر نشده است.
 
اين در حالي است که با توجه به نقدهايي که تاکنون از سوي دولت نسبت به وضعيت بودجه سال جاري وجود داشته و چالش‌هايي که با آن مواجه است و همچنين وعده‌هايي که براي تغيير در ساختار بودجه و نحوه بودجه‌ريزي داده شده، انتظار مي‌رود جريان تدوين بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از گذشته باشد.
 
اخيراً ميرکاظمي - رئيس سازمان برنامه و بودجه- با اشاره به اينکه کارشناسان و تصميم‌گيران در تهيه و تدوين بودجه ۱۴۰۱ بايد نگاه کلان داشته باشند و تصميمات اتخاذ شده آثار مثبت براي کل مردم ايران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد گفته بود که سناريوي جبران کسري بودجه و هزينه‌هاي جاري با خلق پول نادرست است و سناريوي‌هاي گذشته روش کار ما نيست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنين سناريويي ايجاد فاصله طبقاتي و هدايت بخش بزرگي از جامعه به زير خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگي از جامعه شده است که بايد تغيير کند.
 
وي البته بر اصلاح وضعيت موجود تاکيد داشته و اعلام کرده که بايد چرخه منفي و معيوب در بودجه‌ريزي متوقف و دولت هزينه‌ها را مديريت کند، در عين حال استقراض از بانک مرکزي و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نيست و اين طور نيست که بودجه ۱۴۰۱ با کسري تهيه و تدوين شود در حالي که در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزينه‌هاي زيادي بر جامعه تحميل و باعث افزايش تورم شده است.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html