پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251016
147 مدرسه زير 10 نفر دانش آموز دارد/ هيچ کلاسي نبايد بدون معلم باشد
تاریخ انتشار : 1400/07/20 09:18:17
نمایش : 1236
مدير کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري گفت: پراکندگي مدارس در چهارمحال و بختياري زياد است، 147 مدرسه در اين استان وجود دارد که تنها 10 نفر دانش آموز دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فرحناز قائد اميني مدير کل آموزش و پرورش چهارذمحال و بختياري اظهار کرد: بعد از دو سال شرايط کرونا خدا را شاکريم که  در بهار تعليم و تربيت  سال 1400 باز هم بتوانيم در فضاي مدرسه با حضور دانش اموزان در محضر شما باشيم.

وي تصريح کرد: اميدواريم بتوانيم در جهت اهداف شهدا و آرمان هايي که آن ها ترسيم کرده بودند حرکت کنيم.

قائد اميني بيان داشت: همه به مسائل آموزش و پرورش توجه دارند و اين توجه ارزشمند است به خصوص اينکه اين حرکت ما را وادار مي کند که بتوانيم تلاش کنيم و ببينيم از کدام مسير ميتوانيم مشکلات اموزش و پرورش را رفع کنيم .

وي با اشاره به اينکه آموزش پرورش يک نهاد بزرگ حکومتي است و با هيچکدام از سازمان ها و نهادها برابري نمي کند بيان داشت: جامعه نسبت به آموزش و پرورش نگاه ويژه اي دارد، ميخواهد نسل جوان را به بهترين شکل تربيت کند.

قائد اميني افزود: جامعه مي خواهد، آموزش و پرورش دانش آموزاني را تربيت کند که بتوانند چرخ هاي اين جامعه را به خوبي به حرکت در آورند ، مسئوليني را تربيت کنند که ان مسئولين بتوانند کشور را به خوبي اداره کنند که همه اين نگاه ها نيازمند حمايت هاي بيشتري است که بتوان آن ها را عملياتي کرد.

وي با اذعان بر اينکه در استان چهارمحال و بختياري پراکندگي جمعيت زياد است گفت: در سه سال اخير سعي شده همه شاخص ها و نيازهاي مدارس مورد توجه قرار گيرد و به جمعيت هم کاري نداشته باشد.

قائد اميني با بيان اينکه 147 مدرسه زير 10 نفر دانش آموزان در اين استان وجود دارد گفت: همه تلاش ما اين است که هيچ کلاسي بدون معلم نماند.

وي با تاکيد بر اينکه برنامه تحصيلي بايد ادامه داشته باشد گفت: طرح محروميت زدايي در دستور کار ما قرار گرفته است، و اميدواريم بتوانيم مشکلات مدارس را حل کنيم،مديران مدارس تجهيزاتي را که نياز دارند بايد ليست کنند تا با بنياد علوي هماهنگي صورت گيرد و تجهيزات فراهم شود.

قائد اميني با اذعان بر اينکه در بحث دبير از دو منظربايد به آن  نگاه کرد گفت:  اگر بتوانيم معلم بومي داشته باشيم مشکلات حل مي شود، هر منطقه نسبت به دانش اموزان چه تعداد معلم نياز دارد، سعي کرده ايم شرايط استان را مثل هم بسنجيم.

وي خاطر نشان کرد: بايد سعي کنيم سطح علمي دانش آموزان را بالا بريم، در بحث استخدام ها براي دانش آموزان بومي شرايط خوبي است چون ضريب مي گيرند،در شناخت و انتخاب و استخدام معلم ها هرچقدر تلاش کنيم موفق تر خواهيم بود.

قائد اميني با تاکيد بر اينکه معظل اينترنت در برخي جاهاي اين استان خصوصا منطقه شليل مورد بررسي قرار گرفته و برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته است اظهار کرد: استاندار اين استان براي حل مشکل اينترنت مناطق محروم دستور پيگيري و رفع مشکل آن تا 15 آبان ماه سال جاري را داد.

وي تشريح کرد: 15 آبان ماه همه مدارس بايد حضوري برگزار شود در حال حاضر اکثر دانش آموزان 12 سال به بالا واکسن کرونا را تزريق کرده اند و آن هايي که نمي خواهند واکسن را تزريق کنند بايد هفته اي دوبار با هزينه خود دانش آموز يا معلم تست کرونا را بدهند و جواب تست را به مدرسه ارائه دهند.

منبع:جهانبين نيوز

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html