پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251008
مکلف به رعايت قوانين مجلس در خصوص ضوابط هسته‌اي هستيم
تاریخ انتشار : 1400/07/18 09:52:21
نمایش : 1160
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: اساس دعوا و جلوگيري استکبار از رسيدن کشور ما به فناوري‌هاي پيشرفته اين است که اين پيشرفت‌ها تحت بيرق جمهوري و انقلاب اسلامي در حال رخ دادن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از صدا و سيما، محمد اسلامي با حضور در برنامه «نگاه يک» شبکه يک سيما افزود: فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي با منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي، جزو مواردي است که تعهد مشترک کشورهاست و در قالب ضوابط و مقررات آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي بر قرار شده است و دولت‌ها به آن متعهد هستند.

وي ادامه داد: مجلس کشور ما در پيش و پس از انقلاب، مصوباتي درباره معاهدات بين المللي دارد و مکلف به رعايت اين ضوابط هسته‌اي هستيم.

اسلامي بيان کرد: دشمنان کشور، وظايف واضحي را که در قانون و اساسنامه آژانس نوشته شده است در اين حدود ۴۷ سال براي ايران اجرا نکردند و يا خيلي ضعيف و به ندرت و بسيار گزينشي اجرا کردند.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: نکته کليدي اين است که اکنون رأس هرم قدرت، دستيابي به فناوري‌هاي پيشرفته است و فناوري هسته‌اي از نظر نقشي که در رفاه عمومي و اقتصاد و سلامت جامعه دارد، يکي از تعيين کننده‌ترين ها، تسهيل گر و شتاب دهنده پيشرفت در ديگر زمينه هاست.

اسلامي با بيان اينکه دشمنان اين نکته کليدي را براي ما ممنوع کردند و تحصيل دانشجويان ايراني را در اين رشته‌ها محدود مي‌کنند، افزود: حوزه‌هاي فضايي، هسته‌اي، آي تي و فناوري‌هاي ”نانو“ و ”بيو“ جز موارد بالاي سطح قدرت تعريف شده است و زاييده اين قدرت علمي و فناوري، قدرت اقتصادي و نظامي است که مي‌تواند پيشرفت را تسهيل کند و پشتوانه آن شود و قدرت ساز ملت هاست، اما استکبار جهاني بر آن چنبره زده است و به هيچ وجه علاقمند نيست در کشوري مانند ايران، اين فرصت‌ها به وجود بيايد و نيروهاي برجسته علمي و جوانان کشورمان، فرصت شغلي در اين محدوده بي انتهاي فناوري داشته باشند و فعاليت کنند بنابراين عرصه را هر روز تنگ‌تر مي‌کنند.

وي با اشاره به اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: براساس اين اساسنامه، آژانس بايد کشورها را براي اهداف صلح آميز انرژي اتمي تشويق، پشتباني و کمک کند تا بتوانند به انرژي صلح آميز هسته‌اي دست يابند.

رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: متأسفانه به دلايل متعدد و براي اينکه آن‌ها برتري را فقط براي خود مي‌دانند، محيط علم و فناوري را منحصر کردند و براي ما سخت گيري مي‌کنند و هزينه‌هاي ما را افزايش مي‌دهند.

اسلامي افزود: بنابراين راهي که انتخاب شده، بسيار واضح و روشن است و جمهوري اسلامي ايران، براي اهداف صلح آميز خود در انرژي هسته‌اي، گام برداشته است.

وي به شهداي هسته‌اي و تلاش دست اندرکاران حوزه هسته‌اي در کشورمان اشاره و اضافه کرد: با تحقيق، توسعه و کار طاقت فرساي جوانان کشورمان، با وجود مزاحمت‌ها و دشمني‌ها، توانستيم به فناوري هسته‌اي دست يابيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html