پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251007
کامراني‌فر: براي حضور تماشاگران نياز به مجوزهاي خارج از ايران و فيفا و AFC داريم/ براي بازي با کره VAR آفلاين استفاده مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/07/18 09:49:39
نمایش : 1170
سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال گفت: براي حضور تماشاگران در بازي براي کره جنوبي نياز به مجوزهاي خارج از ايران و فيفا و AFC داريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن کامراني‌فر سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آيا حضور تماشاگران در ديدار ايران – کره جنوبي اظهار داشت: ما 21 سپتامبر (30 شهريور ماه) به فيفا نامه زده و اعلام کرديم که آمادگي حضور تماشاگران را در بازي با کره جنوبي داريم، اما همزمان بايد شرايط حضور تماشاگران در اين برهه از زمان را فراهم و کسب مجوزها وزارت بهداشت را دنبال کنيم.

وي افزود: آن زمان که ما اعلام آمادگي کرديم، تعداد فوتي‌هاي کشور بالا بود، اما آمادگي ما از اين جهت بود که مي‌ديديم روند خوبي در کشور پيش مي‌رود و شرايط واکسيناسيون خوب است و روزانه يک ميليون نفر به تعداد افراد واکسينه اضافه مي‌شود. ما مي‌دانستيم در 20 روز باقيمانده تا بازي شرايط بهتر مي‌شود.

سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال تأکيد کرد: در اين مدت نامه‌هاي زيادي زديم و رايزني‌هايي زيادي با وزارت بهداشت و وزارت ورزش براي حضور تماشاگران داشتيم. پس از ايميل به فيفا، آنها خواستند جزئيات را اعلام کنيم که پس از تأييد وزارت بهداشت درباره کرونا، ما اعلام کرديم جزئيات را خواهيم گفت. پس از اين ماجرا وزارت بهداشت مجوزها را صادر کرد، اما صرفاً فقط بحث مجوز وزارت بهداشت درباره کرونا بود که حتي تعداد تماشاگران افزايش پيدا کرد. با اين حال ما بايد تمام شرايط را بسنجيم. اين بازي بعد از دو سال قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود که هنوز تأييد نشده و همين مسئله استقبال بسياري را به دنبال داشته است. ما هم جلسات مختلفي با ارکان مختلف براي حضور تماشاگران داشتيم و امروز هم يک جلسه طولاني مدت برگزار شد.

کامراني‌فر ادامه داد: همانطور که همه مي‌دانيم، فيفا وارد مسائل ديگري از جمله تبعيض نژادي و ساير موضوعات شده است. با اين حال ما جزئيات را به فيفا اعلام کرديم که هنوز قطعي به ما پاسخ نداده‌اند. در اين بازي هم بليت‌فروشي بايد در فرمت AFC باشد که قبلاً براي ما ارسال شده و کارهاي آن را انجام داده‌ايم.

وي افزود: با توجه به اينکه تازه پيک کرونا فروکش کرده، نگران اين هستيم علاوه بر ثبت‌نام بليت در سايت، تقاضاي بيشتري داشته باشيم و برخي در ورزشگاه حضور پيدا کنند و نتوانيم پروتکل‌ها را رعايت کنيم. هنوز هيچ چيز قطعي نشده. پس از نامه به فيفا آنها هم هنوز جواب نداده‌اند و بايد يکسري فرم‌ها هم براي‌شان ارسال مي‌شد که هنوز پاسخي دريافت نکرديم. آنچه در بحث مجوزهاي وزارت بهداشت بود و کارهاي ديگر را انجام داديم، اما بحث پروتکل‌ها در استاديوم از سوي وزارت بهداشت و گروهي از فدراسيون فوتبال به ورزشگاه آزادي رفته و بررسي کرده‌اند.

سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: اين بحث مطرح بود که تمام تماشاگران بايد دو دُز واکسن را زده باشند و همچنين بحث PCR شد که ديديم تماشاگران بايد هزينه تست PCR را بدهند که در اين شرايط نتوان اين کار را انجام داد. يک هفته 10 روز است که در حال بررسي شرايط هستيم، اما قطعاً تا فردا نتيجه نهايي درباره حضور تماشاگران از سوي فدراسيون اعلام خواهد شد.

کامراني‌فر تأکيد کرد: از سوي فدراسيون فوتبال هيچگونه کم‌کاري صورت نگرفته و تمام نامه‌نگاري‌ها انجام شده است که 21 سپتامبر (30 شهريور) نامه را زديم و 17 روز پيش اين کار انجام شده، در حالي که قانوناً بايد دو هفته قبل از بازي نامه‌نگاري صورت بگيرد و ما سه هفته قبل از بازي اين کار را انجام داديم. حتي 7 اکتبر هم نامه ديگري زديم تا موضوع تعيين تکليف شود. با اين حال آنچه براي ما مهم است، اين بوده که شرايط براي حضور تماشاگران با حفظ پروتکل‌ها باشد و همچنين بتوانيم همه چيز را لحاظ کنيم.

دبيرکل فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: اروپا زماني که مي‌خواست بگويد به لحاظ واکسيناسيون در شرايط بهتري است با حضور تماشاگران اين موضوع را به رخ دنيا کشاند. ما هم تلاش کرديم و فدراسيون نيز خيلي دوست داشت که در اين موضوع کنار وزارت بهداشت باشد و برنامه‌ريزي کرديم که تعدادي از کادر درمان را به استاديوم بياوريم و بعد از آن ديديم که شايد با شرايطي که فيفا مي‌خواهد، امکان‌پذير نباشد. ما تلاش کرديم کار خوبي را که در واکسيناسيون توسط وزارت بهداشت و دولت جديد صورت گرفته به رخ دنيا بکشيم، ولي شرايط به سمتي رفت که ما نياز به مجوزهاي خارج از ايران و فيفا و AFC هم داريم. ما قبل از بازي‌ها به فيفا اعلام کرديم که در بازي اول بدون تماشاگر و بعد از آن اعلام مي‌کنيم. شرايط که يک مقدار خوب شد به فيفا اعلام کرديم و اگر شرايط مساعد شود، فردا رسماً از طريق سايت فدراسيون اعلام خواهد شد که در بازي با کره جنوبي تماشاگر حضور دارد يا خير.

وي ادامه داد: مهم اين است که فدراسيون فوتبال در تاريخ 21 سپتامبر درخواستش را داده است و دوباره 7 اکتبر هم ايميل زديم و اين موضوعي است که دوست‌ داشتيم همه بدانند.

کامراني‌فر در پاسخ به اين سؤال که اگر فردا مشخص شود که تماشاگران مي‌توانند در بازي کره حضور داشته باشند، امکان بليت‌فروشي وجود دارد؟ گفت: 24 ساعت سايت باز مي‌شود و بليت‌فروشي صورت مي‌گيرد.

دبيرکل فدراسيون فوتبال راجع به حضور بانوان در ورزشگاه خاطر نشان کرد: در اين خصوص هم تصميم‌گيري شده و اگر قرار باشد تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند، هم آقايان مي‌آيند و هم بانوان.

وي درباره استفاده از VAR در بازي کره و اتفاقات داوري که در بازي با امارات به دنبال استفاده از VAR پيش آمد، تصريح کرد: AFC سبک خاصي را در VAR استفاده مي‌کند و داوران از گزارش داوران VAR استفاده مي‌کنند. ما براي ميزباني مشکلات زيادي داشتيم و يکي از موارد استفاده از VAR بود. ما خيلي تلاش کرديم و با شرکت‌هاي معتبر فيفا مکاتبه کرديم و به چند شرکت رسيديم. همه ما مي‌دانيم که AFC با شرکت هاکاي قرارداد دارد، ولي به خاطر مشکلاتي که ما به خاطر تحريم داريم اين شرکت نمي‌تواند به ايران بيايد. ما ديديم اگر بخواهيم منتظر بمانيم، اين کار طولاني شود، پيش‌بيني کرديم که براي بازي‌هاي مقدماتي به فيفا و AFC اعلام کرديم که هر بازي را بخواهيد ما VAR داريم و فيلم‌هايش هم آماده است که ورزشگاه آزادي را به سيستم‌هاي مورد تاييد فيفا تجهيز کرديم و اگر زماني گفتند ما براي بازي با کره VAR‌ بخواهند ما داشته باشيم. اينکه تا اين لحظه به ما اعلام نکرده‌اند به دليل اين است که چون AFC با شرکت ديگري همکاري مي‌کند و اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. ما خيلي خوشحال هستيم که فدراسيون فوتبال استاديوم آزادي را تجهيز کرد، ولي براي بازي با کره VAR آفلاين استفاده مي‌شود، به دليل اينکه داور VAR براي اين بازي انتخاب نشده است.

کامراني‌فر در پاسخ به اين سؤال که در بازي‌هاي آينده که زير نظر AFC برگزار خواهد شد، استفاده از VAR به چه شکل خواهد بود، گفت: ما اين موضوع را اطلاع‌رساني خواهيم کرد. ابتدا بايد ببينيم نظر AFC چه خواهد بود. ما به AFC اعلام کرديم و VAR را با تأييد فيفا آورديم. مکاتبات ما با AFC زمانبر است. چون برگزارکننده مسابقات هستند، آنها بايد در اين خصوص تصميم‌گيري کنند. ما VAR را براي چهار بازي تيم ملي آورديم و بايد ببينيم نظر AFC چه خواهد بود.

وي راجع به ادامه همکاري با ناظم‌الشريعه در تيم ملي فوتسال تصريح کرد: اجازه بدهيد در اين مورد بعداً صحبت خواهيم کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html