پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250964
دستاوردهاي جنگ براي همه مردم بخصوص جوان‌ها بازگو شود
تاریخ انتشار : 1400/06/30
نمایش : 1022
امام جمعه فارسان گفت: در هفته دفاع مقدس زمينه خوبي است که دستاوردهاي جنگ چه داخلي و چه خارجي براي همه مردم بخصوص جوان‌ها بازگو شود.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون آغاز هفته دفاع مقدس گفت: 31 شهريور آغاز جنگ تحميلي رژيم بعث عراق عليه ايران در سال ۵۹ است. وضعيت آن موقع کشور را توجه داريد .انقلاب پيروز شده و ارتش هنوز خودش را باز يافت نکرده است. گروه‌هاي معاند دارند شيطنت مي‌کنند. فرقه‌ها و منافقين حرف‌هايي مي‌زنند. عراق وظيفه‌ شد برايش که يک جنگ نيابتي از طرف دشمنان انقلاب اسلامي که از انقلاب سيلي خوردند راه بيندازد اما پشت سر او قريب بيش از ۳۰ کشور متحد بودند و به عراق کمک مي‌کردند.

وي تصريح کرد: جنگ آغاز شد و فکر مي‌کردند که يک‌هفته‌اي تمام شود. نقشه‌هايي را هم کشيده بودند. اهواز را چيزي نوشته بودند. خرمشهر را چيزي نوشته بودند. آبادان را چيزي نوشته بودند. اسامي جاها را هم براي خودشان عوض کرده بودند.

ملک پور اظهار داشت: اما آمدند و با يک سد محکمي از انسان‌هاي ازخودگذشته مواجه شدند. کساني که مي‌خواستند يک‌هفته‌اي ايران را بگيرند سي روز در خرمشهر زمين‌گير شدند ۳۰ روز با عِده و عُده‌اي که آن‌ها دارند. باوجود مسائلي که آن روزها بود رئيس‌جمهور توي خط نبود. دستور داده بود که کارهايي انجام شود. بدون هيچ وسيله دفاعي اين بچه‌ها ۳۰ روز تحمل کردند و اين نکته بزرگي است.

امام‌جمعه فارسان گفت: اين روحيه‌اي است که امروز بايد به آن پرداخته شود. در دوران دفاع مقدس کارهايي انجام شد که اين‌ها زمينه اکنون ماست؛ اما همين دوران دفاع مقدس که ما در تحريم و محاصره بوديم کساني در اينجا رشد کردند که اکنون موشک‌هاي دور برد نقطه زن مي‌سازند.

وي افزود: اين برکت اين روحيه است. اين روحيه هم‌اکنون موردنياز است. در همه امور کشور. چه در بحث اقتصادي، چه در بحث اجتماعي، چه در بحث سياسي، چه در بحث فرهنگي، روحيه جهادي و روحيه انقلابي، آن روحيه‌اي که جنگ را اداره کرد امروز بايد به آن اهميت داد.

ملک پور پايان بيان داشت: دستاوردهاي جنگ چه دستاوردهاي داخلي چه دستاوردهاي خارجي بايد بازگو شود در هفته دفاع مقدس زمينه خوبي است براي همه مردم بخصوص جوان‌ها که اين دستاوردها گفته شود. ايثارها و ازخودگذشتگي‌ها، روحيه شهادت‌طلبي اين‌ها بايد بيان شود. به تعبير رهبري جنگ گنج است. ما بايد آن را استخراج‌کنيم. اکنون نوبت استخراج است. در عرصه‌هاي مختلف کارهاي هنري و… در مسائل مختلف بايد اين کارها را کرد.

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html