پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250961
متأسفانه بعضي‌ها واردات واکسن را موکول به پذيرش FATF کرده بودند
تاریخ انتشار : 1400/06/29 16:34:11
نمایش : 1147
رئيس‌جمهور گفت: متأسفانه شاهد بوديم که بعضي‌ها واردات واکسن يا حتي پيوستن کشور به سازمان شانگهاي را متوقف بر پذيرش FATF کرده بودند و حتي در جلسات رسمي نيز بر موضع خود پافشاري مي‌کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي رئيس جمهور روز دوشنبه در ديدار جمعي از فرزندان و خانوده شهدا گفت: سخن و پيام شهيدان همچون سخن قرآن و پيامبر اسلام(ص) در فضا طنين‌انداز است ولي فقط گوش‌هايي که براي شنيدن سخن حق آماده شده‌اند طنين سخن و پيام آنان را مي‌شنوند.

رئيسي با بيان اينکه روز به روز پيام شهدا که همان پيام قرآن و پيامبر(ص) است، در جهان طنين‌افکن‌تر مي‌شود، افزود: تاريخ، گواه آن است که باطل هر چه هم تلاش کرده و در ظاهر قدرت يافته اما در نهايت رفتني است، اما حق روز به روز بيشتر جلوه مي‌کند و امروز شاهد هستيم که جلوه‌هاي حق نظير اربعين هر روز بيشتر از قبل مورد توجه قرار مي‌گيرند.

آيت‌الله رئيسي خانواده شهدا را پرچم‌هاي برافراشته تفکر و راه شهدا توصيف و تصريح کرد: شما فرزندان و خانواده شهدا نماينده فرهنگ، راه و سخن شهيدان هستيد و همه ما در دولت و ديگر نهادهاي حکومتي موظف هستيم راه نوراني شهدا را ادامه دهيم.

رئيسي با بيان اينکه مناسب‌ترين افراد براي تداوم راه شهدا، خانواده معظم شهيدان هستند، اظهار داشت: به طور طبيعي هرکس بهتر، شهيدان و مرام آنان را درک کرده باشد در تداوم راه و مسير آنان اولويت دارد؛ همانگونه که مقام معظم رهبري، امام راحل را بهتر از همه شناختند و امروز بهتر از هر کسي راه امام(ره) را تبيين کرده و به پيش مي‌برند و هرگز هم اجازه ندادند اين خط نوراني برغم تلاش‌هايي که صورت گرفت، منحرف شود.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه دولت نيز تلاش خواهد کرد همين مسير نوراني را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: شما نمايندگان و خانواده شهدا حتماً عملکرد دولت را زير نظر قرار دهيد و هرجا ديديد که عملکرد يا اقدامي با راه و آرمان شهدا تطبيق ندارد، تذکر دهيد.

آيت‌الله رئيسي ادامه داد: حتماً براي اين منظور ساز و کاري براي ارتباط مستمر و منظم خانواده شهدا با دولت ايجاد خواهيم کرد تا از نظرات و ياري شبکه عظيم و اثرگذار يادگاران شهدا بهره‌مند شويم.

رئيس جمهور اضافه کرد: دولت نيز بايد ارتباط منظمي با شبکه عظيم خانواده شهدا داشته باشد و از ظرفيت‌هاي خوبي که در بين آنان است، استفاده کند. بايد به فرزندان شهدا ميدان داده شود تا جوهره وجودي خود را که از والدين شهيد خود به ارث برده اند، به منصه ظهور برسانند، همانگونه که امام راحل به پدران جوان شما ميدان داد تا خودشان را نشان دهند.

آيت‌الله رئيسي اظهار داشت: بنده سفارش مي‌کنم و شما هم پيگير باشيد تا با وزير کشور که از ورزاي کليدي دولت است، جلسه داشته باشيد تا ساز و کاري براي بهره‌گيري شايسته از ظرفيت‌هاي موجود در خانواده‌هاي شهدا بويژه در زمينه مسايلي نظير موضوع زن و خانواده ايجاد شود.

رئيسي با اشاره به انتصاب رئيس جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران، تصريح کرد: آقاي قاضي‌زاده هاشمي بيش از ۱۲ سال سابقه خدمت در بنياد جانبازان دارند و از آنجا که تخصص ايشان نيز پزشکي است، مي‌توانند در زمينه مسأله درمان جانبازان که امروز يکي از مشکلات جدي اين بخش است، کمک مؤثري کنند.

رئيس جمهور با انتقاد از اينکه خدمت رساني به خانواده معظم شهدا در بنياد شهيد و امور ايثارگران در جنبه مسايل خدماتي، محدود شده و خدمات فرهنگي و اجتماعي آن تقريباً تعطيل شده است، خاطرنشان کرد: معتقدم که آقاي قاضي‌زاده هاشمي با عنايت به تجربه خوبي که در اين زمينه دارند، مي‌توانند فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بنياد شهيد را نيز فعال کرده و وجهه اين بنياد را از يک نهاد خدماتي صرف به بنياد شهيد واقعي که امام راحل بنيان گذاشتند، بازگردانند.

آيت‌الله رئيسي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوي ميهمانان جلسه، گفت: در زمينه توسعه کشور هيچ محدوديتي براي استفاده از تجارب کشورهاي مختلف نداريم، اما بي ترديدبراي انتخاب نسخه مناسب پيشرفت، دقت زيادي خواهيم داشت تا اين نسخه تطبيق کامل با اقتضائات ايران اسلامي داشته باشد.

رئيسي با اظهار اميدواري نسبت به اينکه دولت بتواند در شکل‌دهي به سبک زندگي تأثير مثبتي داشته باشد، افزود: امروز فضاي ارتباطي جامعه با گذشته خيلي تفاوت کرده و دايره ارتباطات افراد بسيار گسترده‌تر شده و نمي‌توان اين فضاي ارتباطي را محدود کرد. لذا بايد تلاش کنيم تا حد امکان اين عرصه را مصون‌سازي کنيم تا جوانان و آحاد مختلف جامعه به جاي آنکه صرفاً متأثر شوند، ‌بتوانند مؤثر واقع شوند.

رئيس جمهور در ادامه با تأکيد بر اينکه اگر بر توان داخلي تکيه کنيم، انجام خيلي از کارها ممکن خواهد شد، اظهارداشت: متأسفانه شاهد بوديم که بعضي‌ها واردات واکسن يا حتي پيوستن کشور به سازمان شانگهاي را متوقف بر پذيرش FATF کرده بودند و حتي در جلسات رسمي نيز بر موضع خود پافشاري مي‌کردند.

آيت‌الله رئيسي تصريح کرد: در فاصله کوتاه سپري شده از دولت سيزدهم اتفاق خاصي نيفتاده که باعث افزايش واردات واکسن و يا پذيرش عضويت کشورمان در سازمان شانگهاي بشود، الا اينکه کشورهاي همسايه و دوست ما ديدند که ديگر توجه ما صرفاً به غرب نيست و ارتباط با همسايگان و کشورهاي منطقه اولويت سياست خارجي ايران شده است.

تعدادي از فرزندان شهداي انقلاب اسلامي حاضر در اين نشست نيز در سخناني ضمن بيان ديدگاه ها و نظرات خود تصريح کردند که انقلاب اسلامي با هدف تأسيس نظام توحيدي به پيروزي رسيد که راه رسيدن به اين نظام از مسير عدالت‌خواهي مي‌گذرد. در سال‌هاي گذشته قطار انقلاب در مسير اصلي خود نبود، اما با پيروزي دولت سيزدهم اين قطار به مسير خود بازگشته و اميدها به تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي پررنگ‌تر از هميشه شده است.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html