پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250960
مرگ و مير پرستاران بعد از واکسيناسيون کرونا به صفر رسيد
تاریخ انتشار : 1400/06/29 16:32:20
نمایش : 1135
رئيس کل سازمان نظام پرستاري اعلام کرد: بعد از واکسيناسيون کرونا براي پرستاران تاکنون حتي يک مورد فوت ناشي از کرونا در پرستاراني که هر دو دُز واکسن را تزريق کرده اند، نداشته ايم و مرگ و مير پرستاران بر اثر اين بيماري در کشور به صفر رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري کشور، محمد ميرزابيگي افزود: يکي از اقدامات مهمي که بعد از شيوع کرونا با پيگيري سازمان نظام پرستاري انجام شد، واکسيناسيون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولين گروهي بودند که واکسن کرونا تزريق کردند.
 
وي ادامه داد: در فاصله کمتر از يک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقريبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزي که هر دو دز واکسن براي پرستاران تزريق شد تا امروز هيچ موردي از مرگ و مير پرستاراني که واکسن زده اند به علت کرونا نداشته ايم.
 
ميرزابيگي افزود: مواردي از ابتلا به کرونا بعد از دُز دوم بوده اما خفيف و در حد سرماخوردگي بوده است. موارد انگشت شماري از مرگ پرستاران نيز داشته ايم. حدود سه مورد، که هيچ کدام واکسن نزده بودند، يک مورد خانمي بود که تصميم به بارداري داشت و متاسفانه واکسن نزده و مرگ غم انگيزي بود. دو مورد هم زنان بارداري بودند که واکسن نزده بودند البته اين پرستاران در بخش کرونا نبودند و در بخش هاي ديگري فعاليت داشتند.
 
رئيس کل سازمان نظام پرستاري تاکيد کرد: در مجموع متاسفانه در ماه هاي اخير سه مورد فوت پرستار داشتيم که هيچ کدام واکسن نزده بودند و شهيد شدند. واکسن قطعا در پيشگيري از مرگ ناشي از کرونا موثر است. بنابراين از همه مردم مي خواهيم الگويشان را جامعه پرستاري قرار دهند و قطعا واکسن بزنند.
 
تزريق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت
 
وي درباره تزريق دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت گفت: اکنون بحث تزريق دز سوم واکسن کرونا براي پرستاران مطرح است. در اين مورد با وزير بهداشت و رئيس جمهوري صحبت کرده ايم. آنان هم موضوع را در ستاد ملي کرونا مطرح کرده اند و قرار شد به زودي دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت زده شود.
 
ميرزابيگي افزود: اطلاعات و کد ملي همه پرستاران و مدافعان سلامت از جمله همه اعضاي سازمان نظام پرستاري به وزارت بهداشت داده شده است و اين واکسيناسيون شامل همه نيروهاي نظام سلامت مي شود.
 
وي گفت: در واکسيناسيون دز اول و دوم در يک مقطع، وزارت بهداشت شاغلان زير پوشش خود را واکسن زد. سازمان نظام پرستاري نيز شاغلان بخش خصوصي، پرستاران هوم کر و پرستاراني را که وزارت بهداشت اطلاعاتشان را نداشت، واکسن زد. اما اکنون براي تزريق دز سوم تفاوتي بين اين نيروها نيست.
 
ميرزابيگي ادامه داد: سازمان نظام پرستاري اطلاعات همه افرادي را که در اختيار دارد به وزارت بهداشت داده است و هر زمان براي واکسيناسيون دز سوم اعلام شود؛ دز سوم به مرور به پرستاران تزريق مي شود.
 
رئيس کل سازمان نظام پرستاري افزود: به هر حال ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد، زمان ايمني زايي واکسن ها نيز محدود است و بايد بعد از هر چند ماه واکسن کرونا تکرار شود.
 
وي درباره واکسيناسيون خانواده هاي پرستاران نيز گفت: به منظور آسودگي خاطر پرستاران براي واکسيناسيون خانواده هاي آنان نيز با وجودي که سن واکسيناسيون در کشور کاهش يافته با وزارت بهداشت توافق شد که خانواده هاي پرستاران در هر سن و سال و با هر نسبتي از بستگان درجه يک شامل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر اگر تاکنون واکسن نزده اند براي واکسيناسيون به وزارت بهداشت معرفي شوند و در اسرع وقت واکسن را تزريق کنند.
 
ميرزابيگي افزود: به هيئت مديره هاي نظام پرستاري اعلام کرده ايم، اگر کساني از خانواده پرستاران واکسن نزده اند يا جا مانده اند به سرعت اطلاعات آنان را به سازمان نظام پرستاري ارسال کنند تا به وزارت بهداشت ارسال کنيم و به سرعت واکسيناسيون اين افراد انجام شود. در برخي شهرها نيز واکسيناسيون خانواده پرستاران شروع شده و در حال انجام است.
 
رئيس کل سازمان نظام پرستاري تاکيد کرد: از بستگان پرستاران مي خواهيم براي واکسيناسيون به سامانه وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاري يا هيئت مديره هاي نظام پرستاري مراجعه و ثبت نام کنند. اگر به سايت سازمان نظام پرستاري مراجعه کنند، اسامي همه افراد ثبت شده را به صورت تجميعي در اختيار وزارت بهداشت قرار مي دهيم و حتما به سرعت واکسيناسيون انجام مي شود.
 
وي همچنين با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاري در ماه هاي گذشته براي مراقبت از جامعه پرستاري گفت: با اعلام شيوع کرونا در ايران در همان روزهاي اول، ستاد صحت در سازمان نظام پرستاري تشکيل شد.
 
ميرزابيگي افزود: اين ستاد سه موضوع را روزانه در کشور رصد مي کند. کلمه صحت از سه کلمه صيانت، حمايت و تامين نيروي انساني گرفته شده است. در واقع صيانت از سلامت پرستاران، حمايت از آنان و تامين نيروهاي پرستار و مدافعان سلامت در اين ستاد دنبال شده است. براي مثال در نوروز سال ۱۳۹۹ اولين نوروزي که کرونا شايع شد براي قم، مازندران، گيلان و جاهايي که قرمز شده بود، نيروي پرستار تامين کرديم.
 
رئيس کل سازمان نظام پرستاري گفت: در ايام تعطيلات عيد سال ۹۹ فراخواني داده شد، پرستاران داوطلب وارد عمل شدند و بسياري از مشکلات در بعد تامين نيرو حل شد. در بحث حمايت نيز مرتب بحث ايمني پرستاران را چه به لحاظ لباس هاي ايمن کننده، ماسک، دستکش، لباس هاي کاورال (که روي لباس مي پوشند)، شيلد، عينک و مواردي از اين قبيل را در ستاد صحت پيگيري کرده ايم. اوايل مشکلاتي بود اما با پيگيري هاي انجام شده به طور کامل مشکلات از بين رفت.
 
۱۳۶هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند/۱۳۰ شهيد و ۸۲۰۰ جانباز
 
ميرزابيگي ادامه داد: با فعاليت ستاد صحت آمار روزانه مبتلايان پرستار را به طور منظم به قواي سه گانه، دفتر مقام معظم رهبري و وزارت بهداشت اعلام مي کنيم. آخرين آمار از مبتلايان پرستار به کرونا ۱۳۶ هزار نفر است و تعداد ۱۳۰ شهيد خدمت نيز در گروه پرستاري داشتيم.
 
وي گفت: در گروه پرستاري. حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار نيز به دليل کرونا از گردونه خدمت خارج و مي توان گفت جانباز دفاع مقدس دوران کرونا شدند و نتوانستند کار پرستاري را ادامه دهند. اين افراد از شغل پرستاري خارج شده اند زيرا توانايي کار در بخش پرستاري را از دست دادند و به مشاغل ديگر مي پردازند.
 
رئيس کل سازمان نظام پرستاري افزود: در اين مدت بحث استخدام نيروهاي پرستار را پيگيري کرديم و توانستيم از وزارت بهداشت ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر مجوز استخدام بگيريم اما متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که فقط ۱۷ هزار نفر استخدام شده اند. سازمان مديريت و سازمان امور استخدامي نيز اين آمار را تاييد کرده اند. اميدواريم که با مساعدت مسئولان دولت جديد بقيه نيروها نيز به سرعت جذب شوند.
 
وي تصريح کرد: بحث معوقات پرستاران، حقوق و مزاياي آنان در طول دوران کرونا نيز از جمله مواردي بود که پيگيري کرديم و خوشبختانه در هر دو زمينه، توفيقات خوبي داشته ايم. معوقات پرستاران کاهش يافته و حقوق و مزايايي نيز براي پرستاران در نظر گرفته شده است، مزاياي ديگر نيز در حال پيگيري است که به زودي با تصويب نهايي اعلام خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html