پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250945
بي رغبتي بورس در حمايت از صنايع خرد و کوچک/ دولت و سيستم نظارتي از صنايع خرد حمايت کنند
تاریخ انتشار : 1400/06/25 10:01:10
نمایش : 1056
بهروز مرداني نژاد گفت: بورس راغب نيست با صنايع کوچک کار کند چون در معمالات خرد مي رود و اينگونه معاملات هزينه هاي جانبي را افزايش مي دهد به خاطر همين بورس تمايل خود را به اين مسئله نشان نمي دهد و کمتر راغب است وارد معاملات خرد شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهروز مرداني نژاد کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ساز و کار بورس مکمل سازو کار بازار آزاد است، بازار ازاد جايي است که کالا بصورت رقابتي در بازار وارد مي شود و دنبال عرضه خودش است، متقاضي و تقاضا هم از طرف ديگر وارد کار مي شوند.

وي تصريح کرد: اين مکانيزم باعث شده عرضه و تقاضا در يک حالت رقابتي بتواند تعادل و توازن بازار را حفظ کند.

نوسان قيمت ها کارايي مطلوب بورس را از دست مي دهد

مرداني نژاد با اشاره به اينکه در ايران علت اينکه بورس کارايي خوب و مطلوب خودش را ندارد چند دليل عمده  دارد گفت:نوسان قيمت ها که باعث مي شود ارزش پول ملي کاهش پيدا مي کند ، هزينه هاي توليد افزايش پيدا مي کند و توليد کننده مايل نيست از طريق بورس وارد شود به خاطر اينکه فکر مي کند انجا نمي تواند وارد بازار بورس شود و هزينه هاي جانبي خود را تامين کند.

وي ادامه داد: يکي ديگر از دلايل آن اين است که اصولا مشتري هاي ما اکثرا بالاي 80 درصد صنايع خرد و کوچک و متقاضيان کوچک هستند  که اين متقاضيان کوچک به خاطر حجم تقاضايي که دارند ، بورس راغب نيست با اين ها کار کند چون در معمالات خرد مي رود و اينگونه معاملات هزينه هاي جانبي را افزايش مي دهد به خاطر همين بورس تمايل خود را به اين مسئله نشان نمي دهد و کمتر راغب است وارد معاملات خرد شود.

راه آزادي اقتصاد ورود به بورس است  

مرداني نژاد با اذعان بر اينکه راه حلي که به نظر مي رسد بايد روي ان کار شود حمايت  ها از واحدهاي خرد از طرف دولت سيزدهم و سيستم نظارت است گفت:  سازمان هاي مربوطه اتحاديه مصرف کنندگان وارد کار شوند و از صنايع خرد و کوچک حمايت کنند.

وي با تاکيد بر اينکه سيستم حمايتي مي تواند راه گشا و حمايت از مسئله باشد گفت: اگر سيستم بازار آزاد را اعمال کنيم مي توانيم همانند همه دنيا مکانيزم و روال را جريان دهيم .

مرداني نژاد در پايان خاطر نشان کرد: اقتصاد و بخش خصوصي ما  ادعا مي کند که مي خواهد آزاد باشد که راه آن ورود به بورس است اما از طرفي بايد از صنايع کوچک هم حمايت صورت گيرد، که اين نياز به نظارت هاي درست و جدي دارد که بتواند کالا خود را در يک بازار رقابتي خريد کنند.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html