پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250940
فائقي: مديران وزارت ورزش‌وجوانان در مديريت بحران ناتوان بودند/ ميزباني‌ها بايد به ايران برگردد
تاریخ انتشار : 1400/06/24 10:50:45
نمایش : 1249
معاون پيشين سازمان تربيت‌بدني گفت: ميزباني‌ها بايد به ايران برگردد که در وجهه بين‌المللي ما نيز تأثير به‌سزايي خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد فائقي، معاون پيشين سازمان تربيت‌بدني طي گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا پيرامون وضعيت و مشکلات سال‌هاي اخير ورزش ايران اظهار داشت: سايه تحريم‌هاي ظالمانه اقتصادي، چند سالي مي‌شود که مستقيماً روي ورزش اثر گذاشته و درآمدزايي ورزشي نيز با آسيب‌هاي جدي مواجه شده. ورزش يکي از حوزه‌هايي بود که خيلي زود از تحريم‌هاي مالي و تورم افسارگسيخته ارزي متأثر شد.

او صحبت‌هايش را اين‌گونه ادامه داد: وقتي مشکلات اقتصادي تشديد شود، فرهنگ و ورزش زودتر از همه از سبد خانواده‌ها حذف مي‌شوند. طي اين سال‌ها هم ورزش از مباحث اقتصادي دچار آسيب‌هاي جدي شد و هم از ناتواني خانوارها.
 
فائقي در ادامه اظهاراتش در اين باره عنوان داشت: البته از ۲ سال پيش هم بحران پاندمي کرونا باعث بروز دوچندان مشکلات در ورزش کشور شد اما مديران هم وظايفي داشته‌اند. مديران ورزش ايران در چنين شرايطي‌ست که بايد عيار واقعي خود را نشان دهند و از پس بحران‌هاي شناخته و ناشناخته بربيايند. مديران سال‌هاي اخير ورزش کشور، توانايي مديريت بحران را نداشتند و فقط مدير هزينه بوده‌اند.
 
معاون پيشين سازمان تربيت‌بدني تصريح داشت: مثلاً در حوزه نفت، به مديران و وزيراني نياز دارند که راه‌هاي صادرات و فروش نفت را از طريق دور زدن تحريم‌ها بسازند، وگرنه فروش نفت ايران در شرايط عادي که کار سختي نيست. مديران نبايد خودشان را در روزهاي خوب و پرپول امتحان کنند؛ توانايي يک مدير در عبور از طوفان بحران‌ها شناسايي مي‌شود.
 
وي درباره تسري سؤمديريت در ساختار اجرايي ورزش ايران بيان داشت: نه‌تنها بحران‌ها توسط مديران مديريت نشد، بلکه برخي مديران بي‌ربط به حوزه‌هاي ورزشي به کشور ضرر هم زدند. طي اين سال‌ها يک موضوع مهم که باعث سرشکستگي مجموعه مديريتي ورزش قهرماني ايران شد، موضوع کوچ و خروج قهرمانان رشته‌هاي مختلف به کشورهاي ديگر و افتخارآفريني زير پرچم آن‌هاست. مديريت ورزش قهرماني در اين مسائل نمره مردودي گرفته؛ چرا که اين‌جا ديگر نه بحث تحريم است و نه بحث پول و کرونا، مديران نتوانستند رابطه انساني خوب با ورزش‌کاران خود ايجاد کنند.
 
فائقي درمورد حضور حميد سجادي در وزارت ورزش و جوانان دولت سيزدهم اذعان داشت: سال‌ها ورزش‌دوستان به‌دنبال مديري از جنس خود بودند و اين انتخاب را در وهله اول بايد به فال نيک گرفت؛ چرا که رئيس‌جمهور هم به قول خود در قبال ورزش عمل کرده. سيدحميد سجادي چند مشخصه مهم دارد؛ معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان بوده و تجربه مديريتي در سطح وزارت‌خانه را دارد، هم‌چنين اثر موفقي هم از خود در طي دوران مديريتي برجاي گذاشته.
 
وي هم‌چنين افزود: در دوران ورزش قهرماني هم سيدحميد سجادي رکوردهاي خوبي از خود برجاي گذاشته و هنوز هم صاحب عناوين و رکوردهاي بسياري‌ست. دوران مديريتي‌اش هم با يکي از بهترين نتايج تاريخ ورزش ايران در ادوار بازي‌هاي المپيک در رقابت‌هاي ۲۰۱۲ لندن همراه بود که کار بزرگ و شاخصي لقب گرفت.
 
معاون اسبق سازمان تربيت‌بدني تأکيد داشت: آقاي سجادي از تحصيلات مرتبط با حوزه‌هاي ورزش نيز برخوردار است و مي‌تواند با استفاده از سوابق و ارتباطات خود، راه‌هاي درآمدزايي در ورزش را بهبود ببخشد. ويژگي ديگر او هم استفاده از نظر افراد صاحب فکر و شيوه مشورتي‌ست که اين رويکرد قطعاً باعث پيشرفت و موفقيت مجموعه وزارت‌خانه و ورزش ايران خواهد بود.
 
فائقي پيرامون چالش‌هاي پيش‌روي وزير آتي ورزش اظهار داشت: وقتي اوضاع بد و نامناسب باشد، کم‌ترين کارها هم نمود خوبي پيدا مي‌کنند. اين موضوع به يک موقعيت خوب براي حميد سجادي تبديل شده؛ چرا که مي‌توان از موقعيت‌هاي مناسب پيش رو که اکنون در حد تهديد هستند، به چشم فرصت ساخت و پرداخت. موفقيت تيم‌هاي ملي فوتبال، واليبال و کشتي در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني، قهرماني آسيا و مسابقات جهاني قطعاً به تثبيت دولت و وزارت‌خانه کمک مي‌کنند.
 
او در پايان گفت: سجادي بايد از محل ساير منابع و از دولت منابع مالي بيش‌تري را به ساختار ورزش تزريق کند. هم‌چنين مسئله ميزباني‌ها بايد به ايران برگردد که در وجهه بين‌المللي ما نيز تأثير به‌سزايي خواهد داشت.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html