پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250929
آغاز عرضه سيمان چهارمحال و بختياري در بورس/ فروش محصول در بازار سرمايه از رانت جلوگيري مي‌کند
تاریخ انتشار : 1400/06/21 08:46:49
نمایش : 1098
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: سيمان توليد شده در هفته آينده در بورس عرضه مي‌شود، هم اينک قيمت سيمان از ۳۷ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسيده و سيمان شهرکرد با وجود تحمل زيان ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش مي‌رسد که با ورود به بورس اين مشکل حل مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ سجاد رستمي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در شوراي گفت‌وگو دولت و بخش خصوصي در چهارمحال و بختياري؛ اظهار کرد: در سال‌هاي اخير تعدادي از کالاها در بورس کالا مورد خريد و فروش واقع شد، در حال حاضر در حوزه صمت سه کالاي فولاد، مواد اوليه پتروشيمي و سيمان در بورس عرضه شدند.

وي افزود: عرضه کالا در بورس باعث ايجاد شفافيت و جلوگيري از رانت مي شود و تاکيد وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بر انجام اين عرضه است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ادامه داد: در عرضه يک کالا در بورس براساس قيمت‌هاي معاملات آن کالا در روزهاي قبل يا قيمت تقاضا کنندگان عمل خريد و فروش انجام مي پذيرد.

رستمي عنوان کرد: فولاد، سيمان و مواد اوليه پتروشيمي از سال‌ها قبل جسته و گريخته در بورس عرضه مي‌شدند اما از سال گذشته و امسال فروش اين سه محصول در بورس جدي تر شده است.

وي خاطرنشان کرد: از مزاياي عرضه کالا در بورس کالا مي‌توان به تسهيل تامين مالي فعالان صنايع، تشکيل يک بازار ملي، رقابتي و شفاف، حذف فساد ناشي از عرضه اختياري کالا، بي نيازي به برگزاري مزايده و... اشاره کرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري اضافه کرد: مشکلات عرضه کالا در بورس در سه محصول فولاد، پتروشيمي و سيمان عدم يکنواختي در مقدار عرضه کالا در بورس، رها شدگي نهايي مصرف کننده، دوگانگي عرضه و فاصله ميزان عرضه ميلگرد نسبت به شمش، الزامي بودن پرداخت ماليات همزمان با تسويه معامله نهايي، گراني شديد مواد اوليه براساس قيمت گذاري بورس، نوسانات قيمت و متغيير بودن قيمت پايه کالا و... هستند.

رستمي بيان کرد: قيمت سيمان ابتدا به دليل مشکلات قطعي برق و همچنين رانت و فساد در بازار اين کالا دچار تلاطم شد که سود آن به جيب واسطه ها رفت، قيمت سيمان دستوري بود که همين موضوع باعث شد توليدکننده متحمل زيان فراوان شود تا اينکه اواخر خردادماه بود که عرضه سيمان در بورس کليد خورد.

وي تاکيد کرد: سيمان توليد شده در چهارمحال و بختياري هفته آينده در بورس عرضه مي‌شود، هم اينک قيمت سيمان از ۳۷ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسيده و سيمان شهرکرد با وجود تحمل زيان ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش مي‌رسد که با ورود به بورس اين مشکل حل مي‌شود.

انتهاي پيام/۱۰۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html