پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250926
کرونا، شروع و تشديدکننده بيماري‌هاي تنفسي و آلرژي
تاریخ انتشار : 1400/06/20 10:37:52
نمایش : 1176
فوق تخصص آسم و آلرژي گفت: طولاني شدن سرفه‌ها در کرونا مي‌تواند عاملي براي ايجاد آلرژي در افرادي باشد که هيچ سابقه ابتلا در گذشته نداشته‌اند و بيماري کرونا يکي از عوامل تشديد يا شروع‌کننده بيماري‌هاي تنفسي يا آلرژي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدعلي زماني فوق تخصص آسم و آلرژي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه در بسياري از موارد بروز علائم آلرژي سبب مي‌شود که مردم به اشتباه افتاده و تصور کنند به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: اما خود بيماري کرونا علائمي مانند حساسيت‌ها را نشان مي‌دهد و کمي زمان مي‌برد تا وارد پروسه‌هاي خاص آن شود.
 
وي ادامه داد: طولاني شدن سرفه‌ها در کرونا مي‌تواند عاملي براي ايجاد آلرژي در افرادي باشد که هيچ سابقه ابتلا در گذشته نداشته‌اند و بيماري کرونا يکي از عوامل تشديد يا شروع‌کننده بيماري‌هاي تنفسي يا آلرژي است.
 
زماني با اشاره به اينکه علائم فردي که قبلا کرونا داشته و بعد از بهبودي دچار آلرژي مي‌شود با فردي که از ابتدا به آلرژي مبتلا است تفاوتي ندارد يادآور ياديادآور شد: اما فردي که آلرژي دارد و به کرونا مبتلا مي‌شود شاهد بروز علائم طولاني‌تر خواهد بود، به همين دليل است که همانند واکسن آنفولانزا بيماران تنفسي جزء اولويت‌هاي اول براي دريافت واکسن کرونا هستند و توصيه مي‌شود اين افراد قبل از ابتلا به کوويد بهتر است واکسن بزنند.
 
اين متخصص آسم و آلرژي با بيان اينکه آلرژي‌ها بسته به محل زندگي افراد و وجود آلرژن‌هاي متفاوت شدت ابتلا به آلرژي در متفاوت است گفت: اگر انسان در منطقه با آب و هواي خشک و سرد يا در آب و هواي بسيار مرطوب با رطوبت بالاي80 تا 90 درصد زندگي کند بيشتر در معرض آلرژي‌هاي تنفسي است، همچنين زندگي در مراکز شهرهاي صنعتي که دود و آلاينده‌هاي بسياري وجود دارد يا محل کار افراد مثل کارخانجات ماشين‌سازي يا باغ‌داري و با آلرژن‌هاي باغي مواجه است بيشتر در معرض ابتلا به آلرژي هستند.
 
وي افزود: سيگار کشيدن، هم خود فرد و هم اطرافيان را در معرض قرار داده و مي‌تواند تشديدکننده علائم باشد، اما در اين بين نبايد از استفاده از شوينده‌هايي که گاز ايجاد مي‌کنند توسط خانمم‌هاي خانه‌دار غافل شد، چراکه اين شوينده‌ها مي‌تواند حساسيت‌ها و بيماري‌هاي تنفسي ايجاد کند.
 
زماني خاطرنشان کرد: حيواناتي چون سگ و گربه و پرندگان نيز توليدکننده آلرژن‌ها و آلرژي‌زا باشند و در برخي موارد حتي بعد از دو سال هم آلرژن آن‌ها باقي بماند.
 
وي پرهاي موجود در بالش، پرز فرش و پتوها را آلرژي‌زا عنوان و يادآور شد: اين علائم در قاليبافان ديده مي‌شود و اگر اثبات شود که بافت فرش تشديدکننده بيماري است بايد از بافت آن اجتناب شود، چراکه استفاده از ماسک هم در بسياري از موارد کمک‌کننده نيست.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html