پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250925
مبارزه با تروريسم؛ ادعائي زيبا و دروغي بزرگ براي فريب و انحراف
تاریخ انتشار : 1400/06/20 10:35:18
نمایش : 1001
عزيزالله مولوي گفت:مبارزه با تروريسم تنها ادعائي زيبا و البته دروغي بزرگ براي فريب و ايجاد انحراف در افکار عمومي توده هاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عزيزالله مولوي کارشناس سياسي عضو هيات علمي دانشگاه شهرکرد در مصاحبه با خبرنگار جهانبين نيوز؛ ضمن تسليت ايام و ليالي ماه محرم و صفر به ساحت حضرت بقية الله (عج) ، در خصوص نگاه نظام سلطه بر تروريسم جهاني عنوان کرد: بعنوان يه انسان و مسلمان دغدغه مند و پيروي حوادث ملي و منطقه اي بايد مراقبت از تکرار ماجراي موسي و گوساله سامري در امت پيامبر (ص) باشيم،امروز رسانه ها موظفند بانگ ساحرانه گاو سامري را شناسائي کنند و با معرفت و بصيرت بخشي پرده از سحر آن بردارند.

وي افزود: اگر چه اين موضوع داراي ابعاد متنوع و متعددي است اما نگاه اصلي نظام سلطه به تروريسم نگاه ابزار انکارانه است، يعني بوسيله تروريسم اهداف اقتصادي و نظامي و سياسيشان را در منطقه دنبال مي کنند،اگر خاطرتان باشد دونالد ترامپ رئيس‌جمهور سابق آمريکا درميتينگ هاي تبليغات انتخاباتي در هر دو دوره  تجمع در جمع حاميانش در ايالتهاي مختلف بارها  اذعان کرد که رئيس‌جمهور سابق اين کشور يعني اوباما داعش را ساخته است.

 مولوي افزود: او اوماباما را به همراه هيلاري کلينتون وزير خارجه سابق و رقيب دموکراتش را موسس داعش خوانده بود و دريکي از سخنراني آن زمان  در ميان حاميان خودش گفت داعش دارد به رئيس‌جمهور اوباما احترام و ارج مي‌نهد، او موسس داعش است و به داعش کمک مالي مي کند.

وي عنوان کرد: اين از حقايق مسلم و ثابت شده تاريخي است که مقامات واشنگتن اين گروه خشن تروريستي را 10 سال پيش براي نابودي مردم و دو کشور سوريه و عراق ايجاد، تجهيز و سازماندهي کردند، حالا بگذريم که اين  گروه تروريستي توسط جبهه مقاومت اسلامي به فرماندهي سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني (رضوان الله تعال عليه ) شکست خورد و به زباله دان تاريخ رفت ولي به هر حال  ايالات متحده آمريکا عامل اصلي و محرک واقعي جنگ و تروريسم درخاورميانه بوده است.

مبارزه با تروريسم  تنها ادعائي زيبا و البته دروغي بزرگ براي فريب و ايجاد انحراف در افکار عمومي توده هاست

عضو هيات علمي دانشگاه شهرکرد تصريح کرد:مبارزه با تروريسم  تنها ادعائي زيبا و البته دروغي بزرگ براي فريب و ايجاد انحراف در افکار عمومي توده هاست، امروزه  افغانستان بخاطر شرايط استراتژيک آن به عنوان دولت حائل ميان روسيه واقيانوس هندوراه ترانزيت کالا ازجنوب آسيابه آسياي مرکزي واروپا که ازديرباز در نظريات ژئوپلتيک اهميت ويژهاي داشته و همواره مورد توجه قدرتهاي زمان بوده است.

وي افزود:با طرح دکترين هاي سياسي نظير مبارزه با تروريسم و مبارزه با موارد مخدر و حقوق بشر و اين چيزها  مورد تسخير قرار گرفته ، حضورپررنگ آمريکا در خاک افغانستان طي پانزده سال اخير که سرانجام به تسلط کامل طالبان در افغانستان در امروز منجر شده  فقط با توجه به شاخصه هاي مادي ژئوپلتيک افغانستان، قابل توجيه است.

مولوي بيان کرد: هژموني ترک خورده آمريکا سياست هاي تروريستي  خود را در اين منطقه با معيار قرار دادن منافع ميان مدت و بلند مدت خود و صهيونيزم تنظيم کرده، چرا که همانگونه که عرض کردم با تکيه برجنبه هاي نوين ژئوپلتيک اهميت افغانستان براي نظام سطله به خوبي مشخص  است.

وي ابراز کرد:اين بود که  بعد از حادثه يازده سپتامبر اين بهترين فرصت براي ايالات متحده بود تا با حضور خويش در اين منطقه استراتژيک،منافع دراز مدت خويش را پيگيري و با طرح ادعاي واهي مبارزه ريشه اي با تروريسم و کشت و قاچاق موادمخدر در جهت اجراي طرح خاورميانه بزرگ ودموکراتيزه کردن منطقه، روياي حکومت جهاني ليبرال دموکراسي را به حقيقت نزديکتر کند.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html