پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250864
مجموعه بهداشت و درمان، تنها اما مقاوم در ميدان مبارزه با بيماري کرونا
تاریخ انتشار : 1400/05/11 08:51:40
نمایش : 1164
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: تا زماني که برخي مسؤولان بخواهند انشاء بنويسند، مجموعه بهداشت و درمان بايد تنهاتر از هميشه اما مقام در مقابل بيماري کرونا ايستادگي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در آيين تزريق واکسن کرونا به خبرنگاران خبرگزاري‌ها و مطبوعات در چهارمحال و بختياري؛ اظهار کرد: معضل کرونا يک بحران بزرگ براي جامعه بشريت بود، بايد اين بيماري تمام شود تا بتوان قضاوت نهايي در خصوص عملکردها و اقدامات انجام شده براي از بين رفتن اين بحران صورت گيرد.

وي با اشاره به اينکه هنوز در ميانه راه مبارزه براي ريشه‌کني بيماري کرونا هستيم، افزود: در بحث مديريت بيماري کرونا کاميابي‌ها و ناکامي‌هاي بسياري شاهد بوديم و بايد ريشه اين ناکامي‌ها را پيدا کنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ادامه داد: شايد يکي از مهم‌ترين و استراتژيکي‌ترين اشتباهاتي که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي درزمينهٔ مبارزه با بيماري کرونا مرتکب شد، مسئوليت‌پذيري تام اين وزارتخانه در امر مقابله با اين بيماري بود.

شيراني عنوان کرد: درزمينهٔ مبارزه با کرونا همه ارگان‌ها و نهادها بايد پاي‌کار مي‌آمدند، اعمال يا رفع محدوديت‌ها و واردات واکسن وظيفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيست، وظيفه اين وزارتخانه بيماريابي و پيگيري بيماري است.

وي با بيان اينکه با توجه به اطلاعات موثقي که از خارج از کشور دارم، بهترين پروتکل‌هاي بهداشتي توسط ايراني‌ها تهيه و برنامه‌ريزي شد، گفت: اما با اين وجود در ايجاد محدوديت‌ها ناموفق عمل کرديم چراکه نمي‌توانستيم تبعات آن‌ها را براي مردم جبران کنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد خاطرنشان کرد: همه اعضاي جلسات ستادهاي کرونا مقيد به رعايت و اجراي مصوبات اين جلسات نيستند.

شيراني اضافه کرد: مهم‌ترين نقطه‌ضعفي که به کرونا دامن مي‌زند مراسمات، گردهمايي‌ها و دورهمي‌ها است، مواردي که مسؤوليت جلوگيري از آن‌ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيست.

وي بيان کرد: تا زماني که برخي مسؤولان بخواهند انشاء بنويسند، مجموعه بهداشت و درمان بايد تنهاتر از هميشه اما مقام در مقابل بيماري کرونا ايستادگي کند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تأکيد کرد: وضعيت استان از هميشه خطرناک‌تر است، چند شهرستان اين استان در وضعيت بحراني قرار دارد و مجبور شديم يک بيمارستان صحرايي براي بيماران کرونايي که نيازمند بستري موقت هستند، در محوطه بيمارستان آيت‌الله کاشاني شهرکرد ايجاد کنيم.

اصحاب رسانه، همچنان همراه مجموعه بهداشت و درمان

در ادامه اين آيين ابراهيم شريفي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري؛ اظهار کرد: آنچه امروز در اين شرايط بحراني کرونا اهميت ويژه دارد، قدرداني از زحمات فراوان کادر بهداشت و درمان است.

وي افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با آنچه در توان داشته است به جنگ کرونا آمده و همچنان در ميدان مبارزه با اين بيماري است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: رسانه‌هاي مختلف به‌ويژه در اين استان همان‌گونه که تاکنون اخبار و اطلاعات مربوط به بيماري کرونا و اقدامات صورت گرفته در اين خصوص را انعکاس داده‌اند؛ از اين به بعد نيز با همه توان خود ياري‌گر کادر بهداشت و درمان خواهند بود.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html