پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250856
مفصل بودن خطبه غدير بار معنايي و رسانه اي دارد
تاریخ انتشار : 1400/05/06 10:41:55
نمایش : 1196
کارشناس مسائل مذهبي گفت: مفصل بودن خطبه غدير بار معنايي و رسانه اي دارد و پيامبر (ص) از تمام ابزار انتقال مطلب به نحو صحيح استفاده مي کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد رحيم حجت پناه کارشناس مسائل مذهبي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛بيان کرد: غدير خروجي 63 سال کار تربيتي جدي خدا بر روي بنده خود است،پيامبر (ص) مي فرمايند از کودکي احساس مي کردم يک دستي در تربيت من وجود دارد.

وي افزود:نزول قرآن يک اتفاق بزرگي است که ذره ذره آن با خون دل خوردن پيامبر (ص) و امتحانات اطلاعات گوناگون ايشان نازل شد،در غدير پيامبر(ص) هر آنچه از توحيد آموخته بود و از هر آنچه از عالم خلقت درک کرده بود را اجرا کرد.

حجت پناه بيان کرد: تمام کلمات پيامبر (ص)به عنوان برترين مخلوق خدا از آدم تا ختم انسان ها وحي خدا بود و هيچگونه تخلف و اشتباهي در کلام پيامبر (ص) وجود نداشت.

کارشناس مذهبي با اشاره به 88 آيه اي که در خطبه غدير بکار برده شده است افزود: حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) دو تکليف را در خطبه غدير براي مومنان مشخص کردند، اولين تکليف اين بود که کسائي که در صحنه غدير حضور دارند به عمده کساني که حضور ندارند خبر بدهند و دومين تکليف در اين واقعه اين بود که هر پدري به فرزند خودش خبر اين امر مهم را برساند.

حجت پناه با اشاره به اينکه اولين تکليف انجام گرفت عنوان کرد:وظيفه دوم ما مومنان و شيعيان علي ابن ابي طالب (ع) اين است که اول خودمان ياد بگيريم و بعد به فرزندانمان نسل به نسل داستان غدير را منتقل کنيم.

وي همچنين افزود:نکته ديگري در خطبه غدير وجود دارد طولاني و مفصل بودن اين خطبس نسبت به سخنراني هاي پيامبر(ص) زيرا که ايشان کلا آدم کم حرفي بودند و صحبت نمي کردند تا از ايشان سوالي پرسيده شود.

حجت پناه افزود:مفصل بودن خطبه غدير بار معنايي و رسانه اي دارد و پيامبر (ص) از تمام ابزار انتقال مطلب به نحو صحيح استفاده مي کردند.

وي تصريح کرد:در خطبه غدير ما همه زيبايي هايي که در وجود پيامبر (ص) هست و قرآن را معرفي مي کند مي بينيم،پيامبر از سر دلسوزي از امت خواهش مي کند که امير المومنين(ع) را تنها به عنوان دوست و يار من نبينيد بلکه امام علي (ع) را به عنوان جانشنين و به عنوان کسي که دنباله رو راهش باشيد ،پيروي کنيد.

وي همچنان بيان کرد :خطبه غدير خلاصه از آن چيزي است که پيامبر(ص) در طول 23 سال نبوت خود در حوادث مختلف آموخت، خطبه غدير بيش از اينکه امتحان و ابطلايي براي امير المومنين (ع) باشد، امتحاني براي پيغمبر (ص) بود.

حجت پناه افزود :واقعه غدير امتحان امت حضرت محمد (ص) بود و نگراني پيامبر(ص) ازين بود که اين امتحان را بايد با امت خود در ميان بگذارد.

وي بيان کرد:نگراني پيامبر (ص) در غدير ازين بود که بعد آن نبود تا امتش را هدايت کند،اين امتحان پيامبر(ص) امتحانيست که دوباره ايشان در آن ساخته مي شوند.

وي با اشاره به اينکه عنوان اصلي اين 23 سال نبوت پيامبر (ص) در لفظ خداوند است و بيان کرد: لفظ الله مسئله اصلي 124 هزار پيامبر (ص) و حضرت محمد (ص) بوده است.

وي همچنين گفت: خود امير المومنين (ع) و غدير دنيايي از حرف است زيرا که در مقابل چشمان ايشان به همسرشان جسارت شد و مامور به صبر شدند،حضرت امير المومنين علي (ع) در مقابل چشمانشان انحراف امت را مي بينند و در حقشان ظلم مي شود.

حجت پناه با توجه به وظيفه ما در مقابل غدير افزود:کار ما سختي نيست زيرا که همه زحمات توسط پيامبر (ص) و امير المونين علي (ع) و ديگر علماي ديني کشيده شده است، وظيفه ما يکي رساندن اين قضيه به ديگران است کاري که تمامي زير ساخت هاي آن بنا نهاده شده است.

وي در پايان تصريح کرد:بزرگداشت اين روز بر عهده ماست و هر کسي به نوعي ارتباط برقرار مي کند،طبق رسم و رسومات خودمان بايد بزرگداشت براي غدير بگيريم و اتفاقات خوب و شيرين زندگي هايمان را به اسم غدير رقم بزنيم اما با همه رسم و رسومات و فرهنگ هايي که داريم و با رعايت همه پروتکل هاي فرهنگي و مذهبي وقتي اين روز را به نمايش مي گذاريم اين نکته وجود دارد که ما چه بظاهر شادي و چه بظاهر غم يک نشاط حسيني داريم و آن هم زيارت اباعبدالله الحسين (ع) است که از اعمال غدير نيز محسوب مي شود.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html