پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250854
ابتلا به کرونا ضامن ايمني کامل نيست/ ابتلا به سويه دلتا باوجود درگيري قبلي با ويروس کوويد_19
تاریخ انتشار : 1400/05/03 18:39:48
نمایش : 1187
متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: اينکه فردي قبلاً کرونا گرفته باشد ممکن است در معرض ابتلا مجدد به کروناي دلتا قرار گيرد، و ابتلاي قبلي ايمني 100 درصدي ايجاد نمي‌کند، اما بيماري در اين افراد شديدتر از قبل نخواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رضا ايماني متخصص بيماري‌هاي عفوني در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: بهترين راه براي جلوگيري از شدت بيماري کرونا در فردي که به اين بيماري مبتلا است، نداشتن استرس و مصرف مايعات  فراوان، درمان‌هاي علامتي و به مدت دو هفته رعايت اصول قرنطينگي است.

وي افزود: مهم‌ترين راه براي مشخص شدن اينکه آيا بدن دچار عفونت شده است يا خير معاينه و بررسي آزمايشگاهي است و تعريق بسيار بدن نيز مي‌تواند از علائم عفونت باشد.

متخصص بيماري‌هاي عفوني با اشاره به اينکه واکسن کوو ايران برکت ازجمله واکسن‌هاي مورد اعتماد است و مردم با خيال راحت مي‌توانند آن را تزريق کنند، ادامه داد: هيچ واکسني تأثير قطعي ندارد و بايد همچنان رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و استفاده از ماسک در اولويت قرار گيرد.

ايماني با بيان اينکه در سنين پايين عوارض بيماري کرونا کم است و درمان علامتي براي رفع بيماري کافي است، عنوان کرد: نمي‌شود به‌راحتي از علائمي همچون سرفه، خلط پشت گلو و... گذشت و افراد در صورت بروز علائم ديگر حتماً بايد تست بدهند و به پزشک مراجعه کنند.

وي خاطرنشان کرد: براي رفع عوارضي همچون تنگي نفس و درد قفسه سينه که در برخي افراد مبتلا به کرونا و بعد از بهبودي ايجاد مي‌شود، بسته به‌شدت علائم ايجاد شده بايد معاينات لازم انجام و سپس درمان‌هاي لازم صورت گيرد.

متخصص بيماري‌هاي عفوني اضافه کرد: زدن واکسن کرونا از هر نوع آن نيازي به قرنطينه خانگي ندارد.
ايماني بيان کرد: اينکه فردي قبلاً کرونا گرفته باشد ممکن است در معرض ابتلا مجدد به کروناي دلتا قرار گيرد، و ابتلاي قبلي ايمني 100 درصدي ايجاد نمي‌کند، اما بيماري در اين افراد شديدتر از قبل نخواهد بود.

وي تأکيد کرد: هيچ منعي براي تزريق واکسن به افرادي که اعمال جراحي سنگين انجام داده‌اند وجود ندارد، افرادي که دو دُز واکسن خود را دريافت کرده‌اند دو تا چهار هفته ايمني دارند و بعدازآن مجدداً بايد واکسن بزنند.

متخصص بيماري‌هاي عفوني تصريح کرد: با توجه به شرايط فعلي و افزايش موارد بيماري در چند روز اخير توصيه اين است که مواردي از قبيل استفاده از ماسک، عدم تجمع در اماکن سرپوشيده، مراجعه سريع به مراکز درماني با بروز اولين علائم بيماري، رعايت قرنطينه در صورت ابتلا و واکسيناسيون با سرعت بيشتر با جديت بيشتري موردتوجه مردم و مسؤولان قرار گيرد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html