پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250846
مرغ ۴۰ هزار توماني نتيجه بي‌تفاوتي دولت به جوجه‌کُشي‌هاست
تاریخ انتشار : 1400/04/27 10:06:26
نمایش : 1232
نماينده محلات در مجلس با اشاره به معدوم‌سازي تعداد بالايي جوجه قبل از نوروز ۱۴۰۰ گفت: بي‌تفاوتي دولت نسبت به اين موضوع قيمت مرغ را به ۴۰ هزار تومان رساند و اصلا مشخص نشد که گزارش برخوردها با عوامل جوجه کُشي چه شد؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام عليرضا سليمي عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي درباره افزايش مجدد قيمت مرغ و تخم مرغ اظهار داشت: متأسفانه دام‌هاي مولد از جمله مرغ و گوسفند و گاو را به دليل کمبود علوفه و نهاده‌هاي دامي، دامداران مجبور مي‌شوند مرغ و گاو و گوسفند خود را زودتر از موعد مقرر به کشتارگاه برده و ذبح کنند. اين در حالي است که ما شاهد بي‌توجهي دولت به اين وضعيت هستيم و حتي وزارت جهاد کشاورزي و وزارت صمت هم به وظايف خود در اين مورد رسيدگي نمي‌کنند.
وي افزود: ما پيش از عيد سال ۱۴۰۰ شاهد صف‌هاي طولاني خريد مرغ و جولان دلالان در ميادين توزيع عمده مرغ در کشور بوديم و همين موضوع باعث افزايش مرغ شده بود. البته ما شاهد رانت‌ خاصي در توزيع نهاده‌هاي دامي هستيم و با آنکه ارز ۴۲۰۰ توماني براي واردات اين نهاده‌ها به کشور داده شده است اما به دليل سو مديريت و سو تدبير در اين موضوع شاهد افزايش قيمت‌ مرغ در شرايط فعلي هستيم.
 
عضو هيات رئيسه مجلس تصريح کرد: اخلال در توزيع نهاده‌هاي دامي و علوفه در شرايط فعلي در حالي است که پيشتر شاهد جوجه کشي بوديم و هيچ کس هم به اين دليل مواخذه نشد؛ آيا رانتي وجود دارد که تعداد جوجه‌ها نبايد بيشتر شود؟ آيا تعداد مرغ‌ها نبايد بيشتر شوند که مردم عزيز ايران مزه ارزاني را بچشند؟ اين چه سود و درآمدي است که عده‌اي در نابودي جوجه و عدم ارزاني مرغ دارند؟ 
 
وي گفت: وزارت جهاد و وزارت صمت نتوانستند در يک کار مشترک بازار مرغ و تخم‌مرغ را ساماندهي کنند؛ روزگاري شاهد جوجه‌کشي بوديم و روزگاري شاهد صف‌هاي طويل پيرمردها و پيرزن‌ها براي خريد چند کيلو مرغ.
 
سليمي اظهار داشت: دولتي که وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات را مي‌داد در رفع مشکل بازار مرغ و تخم‌مرغ مانده است و به نظر مي ‌رسد که ما همچنان در وضعيت سال ۹۲ باقي مانده‌ايم؛ گوشت از سفر مردم حذف شده و مرغ هم پر کشيده است؛ قوه مجريه چرا نمي‌تواند به وظايف خود عمل کند. آيا روا است که مردم ساعت‌ها در صف تهيه مايحتاج و کالاهاي اساسي خود بمانند؟
 
نماينده محلات در مجلس افزود: دستور داده اند با افرادي که جوجه کُشي کرده اند برخورد شود اما اين مشکل حل نشد و حتي بزرگ‌تر شد و امروز شاهد افزايش مجدد قيمت مرغ هستيم؛ همين بي تفاوتي به جوجه کشي، قيمت مرغ را به ۴۰ هزار تومان رسانده است؛ عده‌اي در زمان جوجه کشي مي‌گفتند چنين اقدامي پيشتر انجام مي‌شده اما اين سوال وجود دارد که چرا قبلا با اين اقدام ظالمانه برخورد نشده است؟ حسن روحاني جاده دولت بعدي را به سنگلاخ تبديل کرد و تحويل آيت‌الله رئيسي داده است و اين کار هم عمداً از سوي دولت فعلي صورت مي‌گيرد. حسن روحاني جاده کشور را در حاليکه در جاده آسفالت با سرعت حرکت مي‌کرد منحرف کرد و به درون يک باتلاق سوق داده است.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html