پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250829
بسکتباليست‌هاي چهارمحال و بختياري براي اعزام به المپيک توکيو بدرقه شدند
تاریخ انتشار : 1400/04/19 09:54:43
نمایش : 1539
مراسم بدرقه بهنام يخچالي و محمد جمشيدي ۲ بسکتباليست چهارمحال و بختياري عضو تيم ملي اعزامي به المپيک توکيو روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار، مديرکل امور اجتماعي استانداري، شهردار شهرکرد، مدير عامل شرکت ورق خودرو، مديران استاني و جمعي از مسوولان و پيشکسوتان هيات بسکتبال در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري در اين برنامه درباره کارکردهاي ورزش گفت: ورزش همگاني با سلامتي عمومي مردم آميخته است و ورزش قهرماني و حرفه‌اي که منجر به کسب نشان در بزرگ‌ترين آوردگاه ورزشي جهان يعني المپيک مي شود از اهميت بالايي برخوردار است.

حميد کريمي افزود: تمام سياست‌هاي وزارتخانه ورزش و جوانان منطبق بر اين محور است که در حوزه قهرماني بتواند در آوردگاه هاي جهاني علاوه بر کسب سهميه به نشان قهرماني نيز دست يابد.

وي با بيان اينکه همواره يک سير صعودي براي کسب سهميه حضور در المپيک در کشور دنبال شده است، تصريح کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته در چهار سال اخير، اکنون ۶۷ سهميه به ورزشکاران ايراني تعلق گرفته است که حضور ورزش‌هاي تيمي از ايران در اين دوره المپيک از تفاوت‌هاي قابل توجه اين دوره با ديگر ادوار المپيک به شمار مي‌رود.

کريمي حضور تيم‌هاي واليبال، بسکتبال و تيم شمشيربازي ايران در المپيک ۲۰۲۱ توکيو را نقطه عطفي در کارنامه فعاليت‌هاي وزارت ورزش و جوانان دانست.

وي در ادامه با اشاره به پيشينه رشته بسکتبال به عنوان يکي از رشته‌هاي دانشگاهي پرطرفدار گفت: چهارمحال و بختياري با کمتر از يک‌ميليون نفر جمعيت سهمي مهم و مؤثر در تشکيل تيم ملي بسکتبال ايران دارد و 40 درصد از ترکيب تيم را ورزشکاران اين استان تشکيل مي‌دهند.

کريمي افزود:۴۰ درصد قدرت تيم بسکتبال ايران در جمع پنج نفر ثابت تيم ملي از آن چهارمحال و بختياري است که اين موضوع نشان‌دهنده توان ورزشکاران استان در اين رشته ورزشي است و گوياي کار و تلاشي بزرگي است که در يک استان کوچک براي به ثمر رسيدن اين نخبگان ورزشي دنبال شده است.

وي يادآور شد: در حالي که سه ورزشکار چهارمحال و بختياري در جمع کسب‌کنندگان سهميه المپيک حضور داشتند اما با فشارهاي استان‌هاي ديگر، رسول مظفري بازيکن شايسته استان از فهرست اعزامي حذف شد و هم‌اکنون بهنام يخچالي و محمد جمشيدي ۲ ورزشکاري هستند که با نام چهارمحال و بختياري در المپيک توکيو حضور دارند.

مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ورود به عرصه المپيک بزرگ‌ترين موفقيت ورزشي براي يک ورزشکار و استان وي محسوب مي‌شود، گفت: کسب نشان در اين بازي‌ها کار سخت و دشواري است اما از نمايندگان استان در المپيک توکيو مي‌خواهيم که با تمام توان  در اين مسابقات حاضر شوند و با نمايش قدرت و درخشش خود زمينه حضور ديگر ورزشکاران استان در تيم ملي بسکتبال را فراهم کنند چرا که اين رشته در ميان مردم چهارمحال و بختياري پايه‌هاي محکمي دارد.

کريمي همچنين از ورود شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختياري به عرصه حاميان مالي ورزش استان و به ويژه ورزشکاران اعزامي به توکيو با عنوان شکسته شدن طلسم سرد حمايت نکردن صنايع بزرگ از ورزش چهارمحال و بختياري ياد کرد، گفت: اين استان مستعد ورزش قهرماني است به طوري که رکورد کسب نشان توسط ورزشکاران استان در يک سال به يک هزار و ۴۰۰ نشان رسيده که از اين تعداد ۲۸۰ نشان در ميادين بين‌المللي و بيرون از مرزهاي به‌دست‌آمده است.

وي تصريح کرد: ارتباط ورزش و صنعت مي‌تواند ورزش حرفه‌اي را رقم بزند و اکنون اين زنجيره در استان در حال شکل‌گيري است و اميد مي‌رود در آينده با برقراري يک تعامل دو طرفه و برد برد شاهد تداوم اين رويه در استان باشيم.

سي و دومين دوره بازي‌هاي المپيک توکيو با يکسال تاخير اول مردادماه ۱۴۰۰ به ميزباني ژاپن آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html