پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250798
اعطاي وام ۷ميليون‌ توماني به دارندگان سهام عدالت و يارانه‌بگيران
تاریخ انتشار : 1400/04/01 10:41:13
نمایش : 1341
بانک مرکزي در راستاي حمايت از معيشت و افزايش قدرت خريد اقشار مختلف جامعه و بهبود فرايند تامين مالي زنجيره توليد، شيوه‌نامه اعطاي کارت رفاهي هفت ميليون توماني را ابلاغ کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بانک مرکزي در راستاي افزايش قدرت خريد اقشار مختلف جامعه و بهبود فرايند تامين مالي زنجيره توليد، شيوه نامه اعطاي کارت رفاهي و تامين مالي زنجيره توليد را به پنج بانک «ملي ايران»، «ملت»، «صادرات ايران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» ابلاغ کرد. 

 هر يک از بانک‌هاي نام برده شده مي‌توانند حداقل ۲۰۰ هزار فقره کارت براي کليه اشخاص حقيقي از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هيچ ميزان از سهام خود را نفروخته‌اند و کليه سرپرستان خانوار که حداقل يکي از يارانه‌هاي نقدي يا معيشتي را دريافت مي‌کنند، با سقف فردي معادل هفت ميليون تومان صادر کنند.

شرايط وثايق براي دريافت کارت رفاهي

در اين زمينه، سهام عدالت بر اساس ارزشيابي حداکثر ۶۰ درصد قيمت روز سهام مذکور( بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاري مرکزي و تسويه وجوه) و حساب‌هاي يارانه نقدي و معيشتي طبق اعلام سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام‌هاي پرداخت شده قبلي، مي تواند به عنوان وثيقه‌هاي  قابل قبول از مشتري مورد پذيرش قرار گيرد. 


همچنين، مهلت بازپرداخت اعتبار اعطايي به تشخيص موسسه اعتباري حداکثر ۱۸ ماه است که اعتبار کارت رفاهي براي خريد کالا و خدمات در فروشگاه‌ها و پذيرنده کارت طي قرارداد اعلامي توسط بانک‌هاي عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهي ايرانيان امکانپذير است و تراکنش‌هاي مالي ديگر چون برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نيست.  

نرخ سود تسهيلات کارت رفاهي چند؟ 

علاوه براين، نرخ سود تسهيلات اين شيوه نامه در قالب مصوبات شوراي پول و اعتبار است و موسسه اعتباري مي‌تواند با عقد قرارداد با پذيرنده‌ها نسبت به اعمال تخفيف به مشتري اقدام کند. 
 
از سوي ديگر، مؤسسه اعتباري مي‌تواند تسويه مطالبات محقق شده پذيرنده کارت ( شخصي که از طريق انجام تراکنش مبادرت به واگذاري کالا و خيدمات به مشتري مي‌کند) را از روش‌هاي زير انجام دهد:

۱_ استفاده از ابزارهاي تأمين مالي زنجيره توليد از قبيل صدور اوراق گام، اعتبار اسنادي داخلي ريالي و برات الکترونيکي به منظور خريد کالاها و خدمات مورد نياز پذيرنده کارت و انتقال در زنجيره تأمين در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه 


۲_ بازپرداخت اقساطي مطالبات متناسب با قرارداد بانک عامل و پذيرنده کارت

همچنين، موسسه اعتباري مي‌تواند نسبت به استفاده از بيمه نامه اعتباري، از شرکت‌هاي بيمه داراي مجوز از بيمه مرکزي براي کاهش ريسک بازپرداخت تسهيلات در دامنه مشتريان متقاضي هر موسسه با تعداد حداقل ۲۵ نفر اقدام کند. 

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html