پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250797
لغو تحريم ماسک و واکسن چهره زشت آمريکا در اعمال تحريم‌هاي دارويي را نمايان کرد/ خودکفايي ايران، خنثي‌کننده توطئه‌هاي دشمن است
تاریخ انتشار : 1400/04/01 10:20:11
نمایش : 1038
براي خنثي کردن تحريم‌ها نبايد درخواست رفع آن را داشت بلکه لازم است با تکيه بر استعداد و ظرفزيت‌هاي داخلي اثر آن را خنثي کرده اجازه ندهيم دشمن به سبب ضعف کشور در يک زمينه، نسبت به ما اعمال فشار کرده و به اهداف خود دست‌ يابد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اخيرا شاهديم انتشار خبري مبني‌بر لغو تحريم‌ها در حوزه ماسک و واکسن از سوي آمريکا بوديم و اين درحالي است که با وجود تاکيدات ايران درخصوص اعمال تحريم‌هاي غيرانساني در حوزه‌هاي دارويي، آمريکا منکر اين موضوع بوده و آن را رد مي‌کرد.

اما اگر کمي در اين زمينه تفکر کنيم خواهيم ديد تحريم‌ها در زمينه ماسک درحالي لغو شده است که ايران نه‌تنها خود در زمينه توليد ماسک خودکفا شده است، بلکه صادرات در اين زمينه حتي به کشورهاي اروپايي ازجمله اسپانيا را هم دارد و به همت متخصصان داخلي و کار جهادي مردم، بسيج و توليدکنندگان روزانه ۱۷ ميليون ماسک توليد و روانه بازار مي‌کند و در اختيار مردم قرار مي‌دهد.

تلاش ايران براي خودکفايي در زمينه توليد ماسک درست در روزهاي ابتدايي انتشار کرونا صورت گرفت درحالي که آمريکا در آن زمان با ماسک دزدي نياز خود را رفع مي‌کرد و به دنبال آن‌ کشورهاي اروپايي هم به همين شيوه روي آوردند و اين نشان مي‌دهد که اگر کمي به عقب برگرديم متوجه تفاوت نوع و شيوه دستيابي ايران و آمريکا به ماسک خواهيم شد.

اين درحالي است که آمريکا درست زماني تحريم در حوزه واکسن را رفع کرد که ايران يک روز قبل از آن زمان‌بندي واکسيناسيون با واکسن ايراني را اعلام کرد و اين خود نشان از آن دارد که ايران در اين زمينه هم خودکفا شده و ديگر نيازي به واکسن‌هاي توليد خارج نداشته و امروز با افتخار در جمع ۶ کشور توليدکننده واکسن قرار گرفته است.

همه اين مسائل نشان از آن دارد که بنا بر تاکيدات مقام معظم رهبري، رفع تحريم دست دشمن است اما خنثي کردن آن دست خودمان، بدين معنا که براي خنثي کردن تحريم‌ها نبايد درخواست رفع آن را داشت بلکه لازم است با تکيه بر استعداد و ظرفزيت‌هاي داخلي اثر آن را خنثي کرده اجازه ندهيم دشمن به سبب ضعف کشور در يک زمينه، نسبت به ما اعمال فشار کرده و به اهداف خود دست‌ يابد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html