پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250790
نتايج نهايي شمارش آراي سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام شد/ آيت‌الله رئيسي؛ هشتمين رئيس جمهور ايران
تاریخ انتشار : 1400/03/30 07:56:01
نمایش : 1318
براساس نتايج نهايي و رسمي شمارش آرا، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي با ١٧ ميليون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ راى، پيروز نهايي انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از پايان راي گيري در سراسر کشور از ساعت ۲ بامداد، شمارش آرا در شعب اخذ راي آغاز شد و روند شمارش و تجميع آرا تا عصر امروز ادامه داشت.

حضور پرشور مردم در ساعات پاياني شب گذشته و حتي بامداد امروز، نويد خلق حماسه اي ديگر از سوي ملت شريف ايران بود.

 

17:25؛ نتايج نهايي شمارش آرا انتخابات رياست جمهوري اعلام شد

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: در مجموع از 59310307 نفر واجد شرايط حضور در انتخابات28933004 راي اخذ شد و 48/8 مشارکت صورت گرفت.

 
59310307 نفر واجد شرايط حضور در انتخابات
 
حضور 28933004  نفر ( مشارکت 48/8 درصد واجدان شرايط)
 
آقاي رئيسي 17،926،345 راي 
 
آقاي رضايي 3،412،712 راي
 
آقاي همتي 2،427،201
 
آقاي قاضي زاده هاشمي 999،718
 
آراي باطله 3،726،870 راي
 
به اين ترتيب آقاي رئيسي رسما رئيس جمهور بعدي کشور شد.
 
وزير کشور در ادامه افزود: خوشحالم که در خدمت شما رسانه‌هاي عزيز و محترم از ملت عظيم‌الشأن ايران اسلامي تشکر و قدرداني کنم از زحمات همه کساني که در اين امر مهم و خطير و اين حادثه با شکوه مشارکت کردند و موجب شدند ما بتوانيم يک بار ديگر قدردان و سپاسگزار نعمت داشتن اختيار اراده و اعمال حاکميت در پناه تعاليم اسلامي و آموزه‌هاي ديني و به يادگار مانده امام عزيزمان باشيم.
 
اقاي رحماني فضلي گفت: در اين وضعيت بايد قدردان و شکرگزار خداوند متعال بود که حضور باشکوه مردم در اين حادثه را عليرغم همه فشار‌هاي رواني تبليغاتي، فشار‌هاي مختلف و سختي‌هاي اجتماعي و اقتصادي ناشي از تحريم‌ها متجلي کرد.
وزير کشور افزود: اين حادثه به افرادي که به دنبال ايجاد نارضايتي‌ها هستند و عواملي که فکر مي‌کنند با فشار بر مردم مي‌توانند به اهداف خودشان برسند نشان داد اين مردم بنا ندارند عقب نشيني کنند و با هدايت و راهنمايي مقام معظم رهبري که در هر لحظه حرکت در مسير انقلاب را به ما مي‌آموزد همچنان به مسير خود ادامه خواهند داد.
 
وي ضمن تشکر از مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبري که قبل از برگزاري انتخابات و هم در مراحل اوليه اين انتخابات و هم حين آن هميشه ما را راهنمايي کردند و حامي و پشتيبان بودند سپاسگزارم.
 
اقاي رحماني فضلي گفت: از رئيس‌جمهور و دولت محترم نيز سپاسگزارم که همه اختيارات و راهنمايي‌ها را در اختيار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند همچنين کساني که در اجرا مشارکت داشتند اعم از استانداران عزيز فرمانداران محترم و بخشداران و دهياران و همه دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه کساني که به عنوان مجريان انتخابات ما را دراين امر ياري دادند از ناظرين شوراي محترم نگهبان و مجلس به عنوان ناظر بر انتخابات شورا‌ها و رسانه‌هاي عزيز و صدا و سيما که ما را کمک کردند از دستگاه‌هاي امنيتي اطلاعاتي و انتظامي و نظامي، از قوه قضاييه و از همه کساني که در حوزه‌هاي مختلف توانستند اين امر بزرگ را رقم بزنند تشکر مي‌کنم.
 
تخلف تاثيرگذار بر نتيجه انتخابات نداشتيم
 
وزير کشور با اشاره به کثرت شعب اخذ راي در سراسر کشور گفت: هيچ تخلفي که بر نتيجه انتخابات تاثير گذار باشد، نداشتيم.
 
 عبدالرضا رحماني فضلي درباره علت تاخير در اعلام نتايج نهايي انتخابات رياست جمهوري، تصريح کرد: در اعلام نتايج بايد ناظران و مجريان شعب صورت جلسات را امضا و سپس به تهران ارسال کنند، در تهران نيز اين صورت جلسه‌ها بايد به امضاي شوراي نگهبان و هيئت مرکزي اجرايي برسد؛ در غير اين صورت رسمي نيست.
 
وي افزود: تا ساعت ۲ صورت جلسات نزديک به ۲۰۰ شعبه به تاييد نهايي نرسيده بود، اما اکنون تمامي مراحل طي شده است.
 
رحماني فضلي همچنين در خصوص حضور شب گذشته عبدالناصر همتي در ستاد انتخابات کشور گفت: آقاي همتي آمده بود تا به اعضاي ستاد انتخابات خدا قوت و خسته نباشيد بگويد، البته تاکيد داشتند که کليه قوانين نيز رعايت شود.
 
وي افزود: نتايج انتخابات خبرگان زودتر اعلام شود، اما با توجه به اينکه تعداد نامزد‌ها در انتخابات مجلس و شورا‌ها بسيار زياد است، شمارش آراء زمانبر خواهد بود.

 

11:09؛ تازه ترين نتايج شمارش آرا انتخابات رياست جمهوري/رئيسي با ١٧ ميليون و ٨٠٠ هزار راى پيشتاز

جمال عرف، رئيس ستاد انتخابات کشور در جديدترين گزارشخود اعلام کرد: تا اين لحظه 90 درصد صورت جلسه شعب سراسر کشور تهيه شده است.

وي افزود: تا اين لحظه براساس آمار 28 ميليون و 600 هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند.

سيد ابراهيم رئيسي 17 ميليون و 800 هزار راي،

محسن رضايي با 3 ميليون و 300 هزار راي

عبدالنااصر همتي 2 ميليون و 400 راي

سيد امير حسين قاضي زاده هاشمي يک ميليون راي

رئيس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: رياست جمهوري سيد ابراهيم رئيسي قطعي است و انتخابات به مرحله دوم نخواهد رفت.

 

 

09:26؛ شمارش آرا ادامه دارد

به ترتيب آراي انتخابات رياست جمهوري، خبرگان، ميان دوره اي مجلس و شوراها شمارش مي‌شود.

 

08:09؛ مهلت رسيدگي به شکايات انتخاباتي

سيد اسماعيل موسوي، سخنگوي ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: هيئت‌هاي اجرايي و نظارت، دو روز پس از پايان راي‌گيري، به شکايت‌ها رسيدگي مي‌کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html