پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250788
استقبال اهالي بورس نسبت به حضور سيد ابراهيم رئيسي/ اختصاص وقت قابل توجه براي نشستن پاي صحبت‌هاي سهامداران زيان ديده
تاریخ انتشار : 1400/03/25 17:41:02
نمایش : 1116
بازار سرمايه امروز در حالي کار خود را آغاز کرد که شروعي مثبت و جو متعادلي در بازار حاکم بود و به محض ورود سيد ابراهيم رييسي به عنوان کانديداي شاخص رياست جمهوري و رييس فعلي قوه قضاييه که اولين رئيس قوه قضائيه اي بود که در تالار بورس حاضر شده و پاي درد دل سهامداران نشست، شاخص بازار سهام بيش از ۴۰۰۰ واحد مثبت شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ واکنش اهالي کف بازار و سهامداران به حضور سيد ابراهيم رئيسي مثبت بود به ويژه آن که او با اختصاص وقت قابل توجهي پاي صحبت هاي سهامداران زيان ديده نشست و راهکارهاي بهبود بازار سهام را بررسي کرد.

اما در ادامه ورود بداخلاقانه و تخريبي دولت طي هفته‌هاي اخير با رسانه اي شدن حضور رئيسي در تالار اصلي بورس تهران با فشارهاي خاص از سمت حقوقي هاي دولتي به صورت غيرعادي شاهد حاکم شدن فشار فروش بر بازار بوديم، به طوري که شاخص بورس تهران ۲۰۰۰ واحد از رشد خود را از دست داد و جو منفي بر بازار سهام حاکم شد.

 

اگر دقت کنيم تايم زماني ۱۰:۴۰ دقيقه به بعد شاهد فشار فروش در بازر بوديم، تايمي که بعد از رسانه‌اي شدن حضور سيد ابراهيم رييسي در تالار بورس تهران بود، شاخص بورس قبل از اين رويداد بيش از ۴۰۰۰ واحد رشد داشت، لکن با بداخلاقي حقوقي‌ها ۲۰۰۰ واحد از رشد خود را از دست داد.

اين امر در سابقه روزانه شاخص نيز مشخص است؛ در تايم زماني که رييسي در تالار حضور داشت به يک باره فشار عرضه‌ها افزايش يافت و روند سهم‌ها منفي شد و شاخص رشد خود و روند صعودي و متعادلي خود را از دست داد.

نکته جالب تر اينجاست که بيشترين تاثير منفي بر شاخص را سهام بزرگي بر دوش کشيده که عمدتا داراي حقوقي‌هاي دولتي مي‌باشند. بدين ترتيب اين روند امروز که اکثر فعالان بازار هم به خوبي آن را درک کردند و به رنج منفي يکباره بازار و کشيدن فرش قرمز تالار بورس از زير پاي رييسي تعبير شده است، را مي توان به عنوان آخرين ضربه دولتي‌ها به بازار و سهامداران ارزيابي کرد. در نهايت گارد اهالي بورس نسبت به حضور سيد ابراهيم رئيسي مثبت و اين حضور براي آن ها دلگرم کننده بود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html