پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250786
ابراهيمي: شانس بزرگ تيم ملي فوتبال در تعدد لژيونرهاست/ براي پيروزي مقابل عراق به آمادگي رواني نياز داريم
تاریخ انتشار : 1400/03/24 09:51:15
نمایش : 1357
مربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: برتري و خوش‌شانسي ما نسبت به عراقي‌ها اين است که لژيونر زيادي در ترکيب داريم و شاکلۀ تيم‌مان بر بازيکناني بسته شده که در اروپا بازي مي‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ناصر ابراهيمي، بازيکن اسبق و مربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا پيرامون شرايط ملي‌پوشان در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني ۲۰۲۲ قطر و پيروزي مقابل تيم ملي فوتبال کامبوج اظهار داشت: سابقۀ گل‌زني بيش‌تر از ۱۰ و ۱۴ گل را هم به ساير تيم‌هاي آسيايي داشته‌ايم اما از تيم ملي کامبوج خوشم آمد. کامبوجي‌ها در تقابل با ما بي‌توجه به نتيجۀ بازي، باانگيزه و هيجان بازي‌شان را مي‌کردند و راحت و روبه‌جلو به‌دنبال گل بودند.

او صحبت‌هايش را اين‌گونه ادامه داد: تيم ملي فوتبال کامبوج البته حريف تمريني خوبي براي اجراي ملاحظات سيستمي کادرفني تيم ملي ما بود و بايد از اين ديدار تدارکاتي نهايت استفاده را مي‌برديم. کار به‌جايي رسيده که مجبوريم تمام ۴ بازي خود را با حداکثر امتياز به اتمام برسانيم تا جواز حضور در مرحلۀ نهايي صادر شود.
 
ابراهيمي دربارۀ تقابل ايران و عراق در ديدار سه‌شنبه شب عنوان کرد: اين‌که بگوئيم ما به هنگ‌کنگ ۳ گل زديم اما عراق کم‌تر از اين زده پس ما از عراقي‌ها قوي‌تريم، حرف درستي نيست. برتري و خوش‌شانسي ما نسبت به عراقي‌ها اين است که لژيونر زيادي در تريکب داريم و شاکلۀ تيم‌مان بر بازيکناني بسته شده که در اروپا بازي مي‌کنند که اين براي دراگان اسکوچيچ و کادرفني ملي‌پوشان نعمتي‌ست.
 
مربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان با اشاره به بروز برخي ايرادات در ساختار سيستمي ملي‌پوشان طي ديدارهاي اخير بيان داشت: متأسفانه دفاع تيم ملي خيلي باز نشان داده و استحکام چنداني ندارد. صادق محرمي در راست و ميلاد محمدي در چپ روي خط بازي مي‌کنند و به امور هجومي توجه بيش‌تري دارند. از طرفي زوج قلب دفاعي تيم ملي هم باز بازي مي‌کند و اين براي ما دردسرساز خواهد بود.
 
ناصر ابراهيمي | اعتمادآنلاين
 
وي هم‌چنين افزود: براي پر کردن اين گَپ نياز به يک هافبک دفاعي صرف داريم که فاز دفاعي را ۵ نفره و محکم کند. کادرفني بايد از بين سعيد عزت‌اللهي و احمد نوراللهي براي تقابل با عراق زهردار و مبتني بر ضدحمله يک انتخاب صحيح داشته باشد وگرنه کار دشوار خواهد شد. فکر مي‌کنم حضور بازيکني مثل محسن ربيع‌خواه که فقط در فاز دفاعي کار مي‌کرد و کاري به حمله نداشت، در ترکيب و اردوي تيم ملي به‌کار مي‌آمد.
 
بازيکن اسبق تيم‌هاي شاهين و تاج درمورد طلسم‌شکني يوزهاي سپيدپوش در منامه خاطرنشان کرد: ۲۲ سال از شکست دادن تيم ملي فوتبال بحرين در خاک خودش عاجز بوديم اما اين نسل درخشان با اتکا به تجربه و انگيزه جواني توانست کاري کند کارستان. اين نتيجه ارزش زيادي داشت و فکر مي‌کنم با اين عقبه به شروطي بتوانيم عراق را هم شکست دهيم و مستقيماً راهي مرحلۀ نهايي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني ۲۰۲۲ قطر شويم.
 
ابراهيمي نهايتاً گفت: عراق هميشه گربه سياه فوتبال ما بوده و بارها از موفقيت و حتي قهرماني‌هاي ما جلوگيري کرده. کادرفني تيم ملي بايد علاوه بر حفظ آمادگي فني ملي‌پوشان که فکر مي‌کنم در بهترين فرم باشد، روي مسائل روحي-رواني هم کار کند تا اين رقيب سرسخت را شکست بدهيم. عراق بيش‌تر اردوهايش را در اردن برگزار کرده و سرمربي اسلوونايي‌اش از متد ناگهاني خوبي براي مقابله با ايران استفاده خواهد کرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html