پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250785
‌کليدي که در قفل "بيکاري" شکست/ صعود مسکن و سقوط بورس حاصل بي‌تدبيري‌ها
تاریخ انتشار : 1400/03/24 09:45:44
نمایش : 1062
دولت روحاني که ۸ سال قبل با شعارهايي براي رفع بيکاري، ايجاد اشتغال، افزايش ازدواج و ... جلب نظر مي‌کرد، امروز با صعود مسکن، سقوط بورس، تورم، گراني و بيکاري چند برابري بار خود را بسته و مي‌رود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام(ره) و با پشتوانه مردمي به پيروزي رسيد، انقلابي مبتني بر مردم سالاري ديني که از بدو اين پيروزي بزرگ تاريخي تاکنون مردم ايران در همه عرصه و صحنه ها حضور داشته اند، اين حضور علاوه بر تحکيم و تقويت پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، در خنثي سازي تهديدها و توطئه هاي دشمنان بسيار حائز اهميت است.

انقلاب اسلامي ايران با باور "ما مي توانيم" در طول اين سالها به گونه اي پيشرفت داشته که همه تحريم ها و تهديدات را به فرصت تبديل کرده و امروز در ابعاد مختلفي در دنيا حرف اول را مي زند، پيشرفت ها و موفقيت هاي ايران در عرصه هاي مختلف موشکي، علمي، پزشکي، ورزشي و ساير بخش ها نشان داده که جوانان اين مرز و بوم پيشتاز براي فتح قله هاي سربلندي هستند.

با اوج گرفتن پيشرفت ها و اقتدار انقلاب اسلامي ايران، استکبار و اطرافيانش روزهاي زوال و پسرفت را به سرعت طي مي کنند و انقلاب اسلامي ايران است که در گام دوم انقلاب قدم هايي محکم تر و استوارتر برخواهد داشت.

با توجه به اينکه برگزاري انتخابات يکي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران است اما دشمنان از برگزاري انتخابات و حضور ملت ايران در صحنه هراس دارند، اين حضور پرشور خط بطلان و سياهي برتوطئه هاي دشمنان مي کشد، از اين رو با صرف هزينه هاي گزاف از طريق رسانه هاي مختلف به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

هراس دشمن از انتخاب دولت انقلابي 

از سوي ديگر معاندين از روي کار آمدن دولت انقلابي نگران هستند، دولتي که چشم به بيرون از کشور ندارد و تنها با تکيه بر ظرفيت هاي داخلي کمر همت را براي حل مشکلات خواهد بست.

دشمن در اين سالها با اهرم تحريم، تلاش داشت تا فشار حداکثري را وارد کند و ملت ايران را تسليم نمايد، در برجام و بدعهدي و عدم پايبندي هايي که از غربيها مانند هميشه نمايان شد ثابت کرد دشمن، دشمني مي کند و تنها با استفاده از توان داخلي مي توان مشکلات را حل کرد، هدف دشمن براي جلوگيري از پيشرفت هاي ايران خصوصا در موضوع هسته اي بود چرا که پيشرفت در اين زمينه، لرزه بر اندام دشمن انداخت.

از مهمترين مولفه هاي اقتدار و قدرت در برابر دشمن، حضور پرشور در انتخابات است، انتخاباتي که چند روز ديگر در کشور برگزار خواهد شد اما دشمن اين روزها به دنبال دلسرد کردن مردم براي حضور در انتخابات است.

طي سال هاي اخير بر اثر سوء مديريت مشکلات اقتصادي و معيشتي زيادي ايجاد شد، مشکلاتي که کمر شکن بود، مشکلاتي که حاصل ندانم کاري دولتمرداني بود که هميشه سعي کردند وانمود کنند کمبود، مشکل و گراني وجود ندارد و در اين راستا خواب خرگوشي مسئولين مشکلات عديده اي را براي مردم ايجاد کرد.

افزايش بيکاري، فقر، طلاق، کاهش ازدواج، گراني، تورم، سقوط بورس، صعود مسکن  و خودرو  نتيجه هشت سال دولت تدبير و اميد بود که هر کدام به نوعي رکورد دار شدند تا جايي که برخي از اين موارد مانند بورس و مسکن همچنان در باتلاق بي مديريتي گرفتار شده اند.

بي تدبيري هايي که رکورد زد

بررسي قيمتها طي هشت سال اخير نشان مي دهد بسياري از کالاها حدود ۱۰ برابر گران شده اند و تقريبا هيچ کالايي نيست که از گزند گراني در امان مانده باشد.

برهمين اساس نرخ تورم در سال ۹۷ به ۳۱٫۲ درصد، سال ۹۸ به ۴۱٫۲ درصد رسيده و در سال ۹۹ به بالاي ۴۴ درصد رسيده است، اين افزايش تورم در مقابل دستمزدها و حقوقها قابل قياس نيست و تورم بالا نشان از عدم مديريت دولت در بخش اقتصادي است.

براساس اطلاعات موجود از سال ۹۲ تا ۹۸ ميزان ازدواج‌ها در کشور با شيب تند نزولي همراه بوده به طوري که حدود ۳۳ درصد کاهش ازدواج‌ها و حدود ۳.۵ درصد به ميزان طلاق‌ها اضافه شده است، در ميزان ولادت‌ها هم طي سال‌هاي ۹۲ تا ۹۸، همين روند نزولي ادامه داشته و از يک‌ميليون و ۴۷۱ هزار تولد در کشور در سال ۹۲ به يک‌ميليون و ۱۹۶ هزار تولد در سال ۹۸ کاهش يافته است.

در حالي که دولت برنامه ايجاد سالانه ايجاد يک ميليون شغل را داشت در حال حاضر بايد هشت ميليون شغل در اين هشت سال ايجاد مي شد و از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد اشتغال ايجاد شده کمتر از دو ميليون نفر بوده است.

بي تدبيري در بازار خودرو طي اين سالها در دولت تدبير و اميد بسيار مشهود بود به طوري که خودروها با افزايش هشت برابري قيمت روبرو شدند و در اين ميان دلالان و سودجويان از بازار گل آلود خودرو ماهي گرفتند.

اما بازار مسکن از گراني و سوء مديريت طي اين سالها در امان نماند و در حالي که قيمت مسکن در مرداد ۹۲ بيش از سه ميليون تومان بود در سال ۹۹ اين رقم به ۳۰ ميليون افزايش يافته يعني بيش از ۶۸۰ درصد رشد داشته است.

در اين مدت قيمت دلار رشد ۴۷۲ درصدي داشته به طوري که از حدود سه هزار و ۸۲۱ تومان در مردادماه ۱۳۹۶به ۲۱ هزار و ۸۴۴ تومان رسيده است، همچنين قيمت سکه ۷۰۰ درصد گران شده که هر قطعه سکه تمام در اولين روزهاي شروع دولت دوم روحاني حدود يک ميليون و ۲۱۸ هزار تومان بوده که با رشد ۶۹۰ تا ۷۰۰ درصدي اين روزها در مرز ۱۰ ميليون تومان در نوسان است.

انتخاباتي پرشور براي روي کار آمدن دولت انقلابي

با توجه به همه مشکلات موجود تنها روي کار آمدن يک دولت انقلابي، توانمند، باورمند به ظرفيت هاي داخلي و استفاده از نيروهاي جوان مي تواند کشتي اقتصاد را به ساحل امن برساند و مشکلات اقتصادي و معيشتي که مردم را گرفتار کرده را حل کند.

يکي از مهمترين مطالبات مردمي در انتخابات پيش رو، دولتي است که با اولويت بندي در حل مشکلات کشور، براي ايجاد اشتغال و رفع بيکاري جوانان برنامه هايي را اجرا کند، برداشتن موانع توليد و بازگشايي مسير توسعه راهکاري است که رويش دوباره اميد در دل جوانان را به همراه دارد.

عباس گودرزي عضو هيات رئيسه فراکسيون انقلاب اسلامي اظهار داشت: تفاوت انقلاب اسلامي ايران با ديگر نظام هاي سياسي دنيا، اين است که امام(ره) و رهبري ملت را براي خودشان، براي خير و سعادت دنيا و آخرت خودشان آنها مي خواهند.

وي افزود: دشمن همه تلاش خود را کرد تا چنين وانمود کند که انقلاب اسلامي ايران به بن بست رسيده و با انوع فشار، جنگ، نفوذ، فتنه، تحريم، تلاش کرد تا انقلاب را از پاي درآورد اما نتوانست چرا که وعده خدا وعده حتمي است.

عضو هيات رئيسه فراکسيون انقلاب اسلامي تصريح کرد: زماني چالش ما با آمريکا اين بود که با ورود سلاح هاي سبک به ايران مقابله کنند اما امروز چالش ما با آمريکا اين است که جلوي صادرات  سلاح هاي پيشرفته ايران به مقاومت را بگيرد و تفاوت از کجا به کجا رسيده است.

گودرزي عنوان کرد: قطعا انقلاب اسلامي پيروز بوده و هست و  امروز آمريکا خود را محتاج ائتلاف هاي جهاني مي داند و باز هم نمي تواند.

وي بيان کرد: چهار سال قبل در همين مقطع گفتم شما را از سايه جنگ نترسانند چرا که سايه جنگ بيش از آنکه حقيقت باشد يک ابزار سياسي براي تسلط  بر منافع و مصالح مردم بود و تهديدهاي نظامي دروغي بيش نيست و خودشان مي گفتند با ايران جنگ نمي کنيم.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره گام دوم انقلاب بيان کرد: سالها گذشته و نه تنها جمهوري اسلامي ايران به بن بست نرسيد بلکه بيانيه و برنامه براي گام دوم مي نويسد و در مسير اقتدار و پيشرفت به راه خود ادامه مي دهد.

لزوم تکيه بر ظرفيت هاي داخلي

گودرزي اظهار داشت: تنها راه برون رفت از همه مشکلات تکيه بر ظرفيت هاي داخلي، استفاده از توانايي جوانان برومند کشور و باور داشتن به تونايي داخلي است.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پشتوانه مردمي براي يک انتخاب اصلح در انتخابات افزود: وقتي رئيس جمهور با پشتوانه بالا و قوي مردم در انتخابات منتخب شود قطعا مي تواند در جهت حل مشکلات به سبب همين پشتوانه مردمي، بهتر اقدام نمايد.

گودرزي گفت: مشارکت در انتخابات بسياري از مشکلات را حل مي کند به طوري که علاوه بر اين که مردم در سرنوشت کشور مشارکت مي کنند، سبب نااميدي دشمن نيز مي شوند.

وي تصريح کرد: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فردي که شايستگي و توانايي لازم را دارد مي توانند شرايط را براي حل مشکلات در کشور فراهم نمايد.

راه حل برون رفت از مشکلات، حضور در انتخابات و انتخابي اصلح

امير علي حيدر اميري تحليلگر مسائل سياسي غرب آسيا اظهار داشت: هدف اول و اصلي در انتخابات بالا بردن مشارکت مردمي و سپس انتخاب اصلح است و هر چه حضور در پاي صندوق هاي راي بيشتر باشد، نشان از علاقمندي و پايبندي ملت به نظام، انقلاب و خون شهدا است.

وي افزود: دشمنان و معاندين تحريک کردن مردم را براي عدم شرکت در انتخابات دنبال مي کنند تا با اين اقدام بگويند مردم دلسرد شده اند اما ملت ايران اين بار هم حضور خود را به دنيا نشان مي دهد چرا که هر چه مشارکت بيشتر باشد سبب مي شود نظر کشورهاي دنيا نسبت به ايران متفاوت باشد.

تحليلگر مسائل سياسي غرب آسيا تصريح کرد: ميزان مشارکت حداکثري در انتخابات اين زمينه را ايجاد مي کند که رئيس جمهور با پشتوانه قوي و پرقدرت مردم براي خدمتگزاري حضور داشته باشد.

اميري بيان کرد: طي هشت سال گذشته بي مهري ها و مشکلاتي ايجاد شد اما ملت ايران اين بار با حضور در انتخابات و انتخاب درست مبني بر معيارهاي صحيح مي توانند شرايط را بهبود ببخشند.

وي خاطر نشان کرد: راه حل مشکلات امروز، مشکلات اقتصادي و معيشتي حضور و تشويق و ترغيب ديگران براي به صحنه آمدن در انتخابات است که با يک انتخاب درست و تشکيل دولتي انقلابي و کارآمد بتوانند اثرگذاري لازم را داشته باشند.

تحليلگر مسائل سياسي غرب آسيا عنوان کرد: آگاهي بخشي و بصيرت بخشي در انتخابات با محوريت مشارکت حداکثري و انتخاب اصلح لازم است.

اميري افزود: وقتي انقلاب اسلامي ايران پيروز شد، هدف اصلي حرکت سرخ حسيني بود و امروز بايد با انتخاب اصلح در اين مسير حرکت کنيم چرا که اگر تفکر حسيني حاکم شود زمان و مکان برايمان مهم نيست و هرآنچه رهبري تصميم بگيرد بايد اداي دين کنيم و امروز شرکت در انتخابات ادامه همان تکليف حسيني است.

وي با تاکيد بر استفاده از ظرفيت هاي داخلي تصريح کرد: همه ما به عنوان سرباز ولايت با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح دين خود را به انقلاب ادا مي کنيم و بايد کسي انتخاب شود که بتواند با استفاده از ظرفيت هاي داخلي و با تفکر انقلابي براي حل مشکلات اقدام کند.

تحليلگر مسائل سياسي عنوان کرد: دشمن هراس دارد از اينکه شخصي محبوب و انقلابي در انتخابات منتخب شود که اين شخص به دنبال استفاده از منابع داخلي، احياي تفکر اسلامي و ايستادگي در برابر استکبار باشد لذا دشمنان تلاش مي کنند تا کسي انتخاب شود که تفکر غربي داشته باشد.

اما ملت ايران خود را اماده کرده اند تا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در اولين حماسه سياسي گام دوم انقلاب با حضور پرشور و انتخاب اصلح، حماسه اي ديگر را ثبت کنند و به دنيا نشان دهند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html