پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250780
مجيدي: فاجعه امروز را مديريت دروغگوي قبل رقم زده/ با بازيکن 160 ميليوني، قرارداد دو ميلياردي بستند!
تاریخ انتشار : 1400/03/17 07:43:36
نمایش : 1362
سرمربي استقلال گفت: فاجعه امروز در استقلال را مديريت دروغگوي قبل رقم زده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ فرهاد مجيدي سرمربي استقلال در يک مصاحبه مفصل تصويري درباره شرايط اين روزهاي استقلال به تفصيل و با شرح جزئيات صحبت کرد. او در اين گفتگو از شرايط نابسامان مالي استقلال پرده برداشت و تاکيد کرد که برخي از مشکلات نتيجه کارشکني مديران اين باشگاه است. سرمربي استقلال در اين مصاحبه مطول درباره اتفاقات اخير باشگاه، ماجراي گابريل پين مربي ايتاليايي، عدم پرداخت مبالغ قراردادها، مسئله خريد بازيکن در نيم فصل، موضوع کم پرونده استراماچوني، ليست خريد و تمديد و ... صحبت کرده است.

*اين فاجعه را مديريت دروغگوي قبل رقم زده است

وقتي نيم‌فصل به استقلال آمدم، اسپانسر در نيم‌فصل اول و قبل از حضور من بيش از ۹۵ درصد تعهدات کل فصل خود را پرداخت کرده بود. يعني حدودا ۷۵ ميليارد تومان و اگر اين مبلغ را با ۱۰ ميليارد ايرانسل و ۱۲-۱۰ ميليارد آقاي نامداري جمع کنيم، نزديک به ۹۵ ميليارد تومان به حساب باشگاه آمده اما دريافتي بازيکنان تيم ميانگين بين ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده و وقتي آمدم با اعتراض بازيکنان روبه‌رو شدم که چرا يکي ۲۰ درصد و ديگري ۵۵ درصد گرفته است؟!

در حال حاضر باشگاه بايد ٦٠ ميليارد تومان پرداخت کند تا فقط تيم امسال را تسويه کنيم و اسپانسر هم بيش از مبلغ قراردادش پرداختي داشته (حدود ۹۰ ميليارد تومان) و اين يعني فاجعه! فاجعه‌اي که توسط مديريت عوامفريب و دروغگوي قبلي اتفاق افتاده و تاوانش را بايد هواداران و اعضاي فعلي پرداخت کنند.

طبق ليستي که از باشگاه گرفتم، بازيکنان فقط ۲۵ ميليارد تومان از قرارداد خود را گرفته‌اند و درآمد امسال هم پيش‌خور شده و سوال مهم و به شدت نگران کننده اين است که ۶۰ ميليارد تومان باقي‌مانده را چطور مي‌خواهند پرداخت کنند؟! آن وقت در اين شرايط خيلي از هواداران که از واقعيت‌ها مطلع نيستند، به فکر تقويت تيم سال بعد و جذب بازيکنان قدرتمند خارجي و داخلي براي رقابت با الهلال کهکشاني هستند.

علاوه بر همه اين مشکلات بدهي ۳۵ ميليارد توماني استراماچوني هم وجود دارد که شنيدم به مهلت آخرش نزديک هستيم و ممکن است به کسر ۶ امتياز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال منتهي شود. اين هم از شانس من است که هر وقت استقلال را گرفتم يا بي‌پول است يا دعواي مديريتي دارد.

*پرسپوليس از ليگ پرتغال بازيکن گرفت و سپاهان کاپيتان تيم ملي را

اينجا براي اولين بار مي‌گويم من سر موضوع قاسمي‌نژاد به خاطر باشگاه اعتراضي نکردم و سکوت کردم، حتي گفتم حالا که نشد، حداقل پولش را بابت قراردادها به بازيکنان فعلي پرداخت کنيد اما اين اتفاق هم نيفتاد.

اين در شرايطي بود که در همين نيم‌فصل رقيبان استقلال مثل سپاهان، کاپيتان تيم ملي (احسان حاج‌صفي) را خريدند، پرسپوليس هم از ليگ پرتغال و قطر بازيکن گرفت، اما ما مجبور بوديم با بودجه خيلي کم به بازار برويم. علاوه بر اين شنيديم که يک اپراتور در نيم‌فصل به تيم رقيب ۳۰ ميليارد تومان کمک کرده است.

*با بازيکن 160 ميليوني، قرارداد دو ميلياردي بستند!

يادمان نرود استقلال در دو فصل گذشته با تفکرات فني يک سرمربي بسته نشده و عليرغم حضور بازيکنان خوب، تيم همگن و موزون نيست. مثلا ما در پست هافبک دفاعي چهار-پنج بازيکن عالي داريم که بايد در هر بازي نهايتا دو نفر آنها بازي کنند اما در پست وينگر به جز مهدي قايدي بازيکن سرعتي نداريم. يارگيري مناسب و اصولي در اول فصل نيمي از قهرماني را مي‌سازد. نقل و انتقالات و تيم بستن براي قهرماني، اين نيست که شبانه در هتل با بازيکن ۱۶۰ ميليون توماني قرارداد ۲ ميلياردي ببندند و امروز باشگاه را وارد حاشيه و مشکلات کنند.

استقلال تيم بزرگي است. بازيکن بايد بداند که کجا مي‌آيد. امروز همه بازيکنانم مي‌دانند که اخلاق، نظم و کيفيت مهمترين اولويت من است. اگر منابع مالي تامين شود، تيم خوبي خواهيم بست و بازيکناني جذب مي‌شوند که بازي در استقلال برايشان افتخار باشد. من ياد گرفته‌ام با علاقه و مبارزه و با بهره‌گيري از علم پيشرفت کنم نه با استفاده از راههاي غيرسالم. براي رسيدن به هدف بايد سالم و جدي تلاش کرد.

به دو بازيکن خوب تيم وقتي مي‌گويم براي تمديد به باشگاه برويد، مي‌گويند ما تا الان هم به خاطر شما سر تمرين مي‌آييم وگرنه يکي از ما ۱۵ درصد و ديگري ۲۵ درصد پول گرفته‌ايم! بنابراين تا زماني‌ که قراردادهاي امسال تسويه نشود آيا مي‌توان انتظار تمديد داشت؟ وقتي مي‌شنوم بازيکنان جوان از يکديگر يا از مربيان يک ميليون تومان قرض مي‌گيرند، خجالت مي‌کشم به چشمان آنها نگاه کنم. بازيکنان من تا اينجا خيلي تلاش و مردانگي کرده‌اند.

*توقعات 8 ساله را 3 ماهه از من مي خواهند

اين هم لطف هواداران به من است که توقعات هشت ساله را در سه ماه از من مي‌خواهند. من همه اعتبارم را از استقلال و هواداران دارم و براي خوشحالي آنها از هيچ تلاشي کوتاهي نمي‌کنم . اگر هم الان مشکلات را مي‌گويم، فقط براي اين است که همه بدانند چه خبر هست، وگرنه بيشتر وقت‌ها سکوت مي کنم، چون دوست ندارم کسي از دست من ناراحت شود.

*براي ثبت شکايت پول نداشتيم!

مشکلات مديريتي تا زماني که به تيم لطمه نزند به من و بازيکنان ارتباطي ندارد اما وقتي اختلافات و دعواهاي شخصي مديريتي به روند مثبت تيم لطمه مي‌زند، مجبورم واکنش نشان دهم . امروز در بخش‌هايي از باشگاه واقعا ضعيف هستيم.

وقتي بعد از دربي، آقاي غلامپور و بازيکن من بدون نماينده حقوقي باشگاه به کميته انضباطي مي‌روند و کسي همراه آنها نمي‌رود و براي دفاع از از اين بچه‌ها کاري انجام نمي‌شود، مي‌دانيد يعني چه؟ يعني براي دفاع از حقوق باشگاه تنها هستيد.

وقتي کسي نيست از فدراسيون بپرسد چرا جلسه کميته انضباطي بازي سپاهان با پرسپوليس را به بعد از دربي انداختيد، چه کار بايد کرد؟ آيا شما مي‌دانيد با داور دربي که همه تاييد کردند پنالتي ما را نگرفت، چه برخوردي شد؟ يا داور بازي ما با صنعت‌نفت آبادان؟! يا وقتي بعد از بازي با پيکان براي اعتراض به تعويض‌هاي آنها پول نداشتيم شکايت‌مان را در فدراسيون ثبت کنيم، به عنوان سرمربي چه کار بايد کنم؟!

من عادت ندارم مدام اعتراض کنم اما با وجود آنکه همه مديران در حال تلاش هستند، امروز تيم ما حتي مشکل تامين تغذيه تمريني دارد و اعضاي تيم (آقاي عبداللهي و فرزاد) از جيب شخصي‌شان اين هزينه‌ها را پرداخت مي‌کنند. اين در شرايطي است که قرارداد و دريافتي سرپرست تيم و يا فرزاد بعنوان مدير اجرايي تيم با کلي سابقه خجالت آور است و اينجا بايد از آنها عذرخواهي کنم که حتي نصف قبلي‌ها هم پاداش و پول نگرفته‌اند.

*خودم بايد دنبال ويزاي پين باشم!

گابريل پين، يکي از بهترين مربيان اروپاست که چهار سال در تيم ملي ايتاليا تئوريسين و دستيار اول پراندلي بوده اما حالا که با معرفي کاناوارو و  بعنوان مشاور قرار است به تهران بيايد، چرا بعضي‌ها دنبال اين هستند که مشکل‌تراشي کنند؟ براي حضور اين مشاور که قرار است همکار من باشد و بر تيم‌هاي پايه هم نظارت و سيستم فني آنها را ساماندهي کند، بجاي تشويق و حمايت، خودم بايد دنبال بليط و ويزا باشم و براي انجام مقدمات حضور اين مربي به مديران زنگ بزنم و جواب ندهند!

*از 9 صبح تا 9 شب کار مي کنم

به خدا وظيفه من پيگيري اين مسائل نيست. کار من امور فني تيم است و اينجا از ۹ صبح تا ۹ شب کار مي‌کنم و در مقابل بهترين تيم‌هاي آسيا بهترين نتايج را گرفتيم يا در دربي مقابل کلي بازيکن باکيفيت پرسپوليس به جز گل حتي يک موقعيت نداديم و با اشتباه داوري باختيم که همه ديدند. از نظر سبک بازي هم هواداران راضي هستند.

*حواسم به همه دشمنان و سرباز پياده‌ها هست

چيزي که من مي‌بينم وضعيت اسفناک استقلال و دخالت‌هاي نابجاست. باشگاه حتي امکانات ابتدايي را ندارد. براي اصلاح اين وضعيت بايد مديران ضعيف گذشته را منصوب نکنند و در امور اجرايي و روزمره باشگاه دخالت نکنند. امروز در باشگاه همه تلاش مي‌کنند اما اين استقلال بي‌نظم محصول سال‌ها بي‌انضباطي و بي‌کفايتي است. متاسفانه عده‌اي هم به جاي کار کردن فقط پشت تريبون‌ها هستند و با پچ‌پچ کردن در فضاي مجازي چوب لاي چرخ تيم و مربي مي‌گذارند. من حواسم به همه دشمنان و سرباز پياده‌ها هست. عده اي با حضور من دستشان کوتاه شده و شروع به حاشيه‌سازي مي‌کنند.

من هميشه با هواداران صادق بوده‌ام و سعي مي‌کنم قبل از اينکه مشکلات را به آنها بگويم در درون خانواده و باشگاه حل کنم. صبر من حدي دارد و اگر مجبورم کنند با هوادار واضح‌تر حرف خواهم زد.

*تا زماني که پول ندهند، ليست نمي دهم

من تا آخرين بازي فصل ليست خروجي ندارم و براي جذب بازيکنان جديد هم تا زماني که بازيکنان کنوني پول نگيرند و تمديد نکنند، ليستي نخواهم داد.

*استقلال بايد ميزبان الهلال باشد

درباره بازي با الهلال عربستان يک نکته را بايد به مديران باشگاه استقلال و فدراسيون فوتبال بدون تعارف گفت. استقلال بايد ميزبان اين مسابقه باشد و کفايت فدراسيون سوريه که منجر به تغيير ميزباني شد را الگو قرار بدهيم تا هر طور شده اين ميزباني را از دست ندهيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html