پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250779
تلاطم در بازار مرغ ربطي به فشارهاي خارجي و تحريم ندارد/بپذيريم بعضاً ضعف از خود ما است
تاریخ انتشار : 1400/03/17 07:41:01
نمایش : 1392
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در بحث بازار مرغ ديگر بحث فشارهاي بيروني و تحريم‌ها مطرح نيست، بايد بپذيريم در برخي موارد ضعف از خود ماست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري در ستاد تنظيم بازار اين استان، اظهار کرد: متوليان توليد و توزيع مرغ بايد براي تنظيم بازار اين کالاي استراتژيک برنامه داشته باشند و از دستگاه‌هاي متولي ديگر نيز در اين خصوص درخواست کمک کنند، اما اين اتفاق رخ در اين استان نمي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه کنترل بازار بايد از زمان جوجه ريزي تا رسيدن مرغ به بازار و فروشگاه‌ها باشد، افزود: متولي  بحث مرغ و مرغداري‌ها مشخص است، وزارت جهاد کشاورزي بايد به‌موقع براي تأمين خوراک، جوجه ريزي و کشتار مرغ برنامه‌ريزي داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در بحث بازار مرغ ديگر بحث فشارهاي بيروني و تحريم‌ها مطرح نيست، بايد بپذيريم در برخي موارد ضعف از خود ماست.

عباسي تأکيد کرد: اگر رصد بر بازار مرغ به‌موقع و با دقت باشد مي‌توانيم به‌راحتي مصرف روزانه مرغ در چهارمحال و بختياري را تأمين و تنظيم کنيم.

وي عنوان کرد: اگر بتوان شبکه مرغداري به کشتارگاه و کشتارگاه به بازار را کنترل کنيم بسياري از مشکلات در اين حوزه حل مي‌شود.
استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: ميزان جوجه ريزي در مرغداري‌ها، کشتار روزانه و اينکه چه مقدار مرغ به چه فروشگاهي تحويل داده مي‌شود بايد رصد شود، بايد تلاش شود تا توزيع مرغ به ارائه کارت ملي و کد ملي کشيده نشود.

عباسي اضافه کرد: ممکن است با توجه به همه نظارت‌ها و تأمين مرغ، باز هم با کاهش مرغ در بازار مواجه باشيم لذا بازار آزاد مرغ بايد اجازه داشته باشد تا بر اساس سقف تعيين شده، مرغ وارد استان کند.

وي تصريح کرد: متوليان سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در مرغداري‌ها و کشتارگاه‌ها حضور روزانه و جدي داشته باشند، از طرفي بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزيرات حکومتي و... در بازار حضور داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: بعد از ساعت اداري، سازمان جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت اين استان تعطيل نشوند، عوامل اين دو دستگاه حضور فيزيکي در ميدان، بازار، فروشگاه‎‌ها و... داشته باشند.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html