پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250757
عادي انگاري کرونا موجب تکثير اين بيماري مي شود
تاریخ انتشار : 1400/02/29 10:57:15
نمایش : 1315
فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) گفت:عادي انگاري وضعيت موجود يک اصل غافلگيري است که متاسفانه اگر توجه نشود باعث گسترش و تکثير بيماري جهش يافته در نوع هاي مختلف در سطح کشور مي شود.
عادي انگاري وضعيت موجود يک اصل غافلگيري است

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ سردار علي محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) در اين نشست با اشاره به بهبودي وضعيت در سطح استان افزود:عادي انگاري وضعيت موجود يک اصل غافلگيري است که متاسفانه اگر توجه نشود باعث گسترش و تکثير بيماري جهش يافته در نوع هاي مختلف در سطح کشور مي شود.

وي ضمن توصيه در جهت رعايت پروتکل هاي بهداشتي افزود:بحثي که درگام پنجم طرح سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني وجود دارد بحث پيشگيري و واکسيناسيون عمومي بود که در سطح کشور و در استان اقدامات خوبي صورت گرفت،در همين راستا همه امکانات موجود در سپاه هاي شهرستاني و سپاه استان ائم از سالن هاي ورزشي ، امکانات و اماکني که نياز است در اختيار مراکز بهداشتي استان و شهرستان ها باشد، در اختيار دوستان حوزه بهداشت و سلامت قرار مي گيرد.

سردار اکبري با اشاره به سخن مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در راستاي کمک بسيج به شبکه بهداشتي کشور بيان کرد:تزريق واکسن نيازمند عوامل مختلفي است که هر جايي مسئولين بهداشتي استان تدبير کنند همچون گذشته مجموعه سپاه و بسيج به کمک آنها خواهد رفت.




در راستاي گام پنجم مي بايستي بيماريابي فعال و رهگيري حداکثري صورت گيرد


سيد راشد جزايري رئيس مرکز بهداشت استان و سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: گام پنجم طرح شهيد سليماني از 20 ارديبهشت ماه در واقع در قله و اوج موج چهارم بيماري آغاز شده است،يکي از کار هايي که بايد در راستاي گام پنجم صورت گيرد بيماريابي فعال و رهگيري حداکثري است.

وي افزود:در راستاي رهگيري حداکثري از مدت شروع گام پنجم حدود 30 هزار مورد در استان رهگيري شده،تست انجام گرفته،بيماريابي فعال شده و خود قرنطينگي و خود مراقبتي صورت گرفته که ميتواند يک دستاورد بسيار مهم قلم داد شود.

جزايري عنوان کرد: تا به امروز در فاز اول طرح واکسيناسيون حدود 29 هزار دوز واکسن در استان تزريق شده است و بر اساس اهداف اين طرح 90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسن کرونا را دريافت کردند همچنين در فاز دوم اين طرح که از 7ارديبهشت ماه آغاز شده است بنا هست که 70 درصد گروه هاي سني واکسينه شوند.

وي بيان کرد:در گروه سني 80 سال به بالا که در واقع يکي از سختترين و حساسترين گروه هاي سني در کشور که 82 و نيم درصد مرگ و مير از اين گروه سني است تا کنون واکسيناسيون در حال انجام گيري و در کنار گروه سني 70سال به بالا آخرين لکه گيري اين عزيزان نيز انجام مي گيرد.

جزايري افزود:همزمان با فاز دوم طرح واکسيناسيون در استان، تا پايان امروز 1000 نفر از معلولين در مراکز بهزيستي استان نيز با همکاري سازمان بهزيستي کل استان واکسينه مي شوند.

 وي ضمن در خواست همکاري و کمک از بسيجيان استان بيان کرد:روند تزريق در شهرستانها مقداري کند است که ان شاا...با کمک سردار محترم فرماندهي سپاه و همچنين سازمان هلال احمر و همچنين با استفاده از پتانسيل بسيج جامعه پزشکي استان و در اختيار گذاشتن آمبولانس جهت تزريق سيار واکسن در شهرستان ها بتونيم روند تزريق در شهرستان ها را افزايش دهيم.

جزايري در پايان صحبت هاي خود بيان کرد:با توجه به شرايط زرد و نارنجي شهرستان ها در استان فعلا اين خطر براي کل کشور و استان وجود دارد و وضعيت بسيار شکننده است، هشدار تمامي کارشناسان وزارت کشوري و تمام دغدغه همه عزيزان در عرصه بهداشت با توجه به شرايط موجود در کشور و نزديک شدن به رويداد سياسي انتخابات رعايت تمامي پروتکل هاي بهداشتي الزامي مي باشد و زيراکه ممکن است با موج پنجم بيماري کرونا روبرو شويم.


در پايان اين جلسه ضمن ارائه گزارش از طرف تمامي قرارگاه هاي شهرستاني  مبارزه با کرونا به صورت ويدئو کنفرانس تفاهم نامه في مابين سردار فرماندهي محترم سپاه قمربني هاشم (ع) و دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشت استان منعقد گرديد.

انتهاي پيام/1030ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html