پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250750
صف طولاني شرکاي روحاني براي ورود به پاستور/ موافقان وضع موجود در پي #دولت_سوم_روحاني
تاریخ انتشار : 1400/02/26 09:25:44
نمایش : 1327
حاميان وضع موجود که عمدتا چهره هاي اصلاح طلب و حامي دولت را شامل مي شوند به دنبال تشکيل دولت سوم حسن روحاني هستند و مي توان پيش بيني کرد که حاميان وضع موجود در صورت پيروزي در انتخابات چه سياست ها و خط مشي را دنبال خواهند کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ روز گذشته مهلت ثبت نام از کانديداهاي سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به پايان رسيد و چهره هاي مختلفي در طول 5 روز گذشته براي ورود به کارزار انتخابات در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

نامزدهاي انتخاباتي صرف نظر از اينکه صلاحيت کدام احراز خواهد شد و صلاحيت کدام احراز نخواهد شد؛ عمدتا دو طيف مخالفان وضع موجود و حاميان وضع موجود را تشکيل مي دهند که در بين حاميان وضع موجود چهره هاي اصلاح طلب و حامي دولت به طورگسترده به چشم مي خورند. اما با نگاهي به مواضع قبلي اين کانديداها که گفته مي شود به دنبال تشکيل دولت سوم حسن روحاني هستند مي توان پيش بيني کرد که حاميان وضع موجود در صورت پيروزي در انتخابات چه سياست ها و خط مشي را دنبال خواهند کرد.

 

علي لاريجاني:

*(دفاع از مواضع اقتصادي) به نظر من مسير حرکت دولت در کل مسير عقلايي است و توانسته درد را درست تشخيص دهد و براي درمان آن تلاش مي‌کند.

*(دفاع لاريجاني از قردادهاي نفتي دولت)مجلس در موضوع الگوي جديد قراردادهاي نفتي در جريان قرار گرفت؛ 14-15 مورد درباره IPC مطرح بود که از نمايندگان مجلس خواستيم نظرات خود را به هيات تطبيق مصوبات دولت با قوانين ارائه دهند ما اين نقطه‌نظرات نمايندگان را جمع‌بندي کرده و به دولت داديم و دولت هم طي دو مصوبه IPC را اصلاح کرد.

*(دفاع لاريجاني از برجام) ما يک توافق هسته‌اي داشتيم که کشورهاي مهم دنيا با ما مذاکره کردند و به اين توافق رسيديم و مي‌توانست پايه اي براي موضوعات مهم‌تر باشد و امنيت پايدار در منطقه ايجاد کند، اما آن را به هم زدند.

*(دفاع لاريجاني از عملکرد دولت در بورس)رئيس جمهور از بورس استفاده نکردند و اگر اشتباهي در بيان بوده تصحيح مي‌شود.

*(دفاع لاريجاني از بودجه دولت) لايحه بودجه نشان مي‌دهد که دولت اشکال کار را درست فهميده و تلاش مي‌کند آنها را برطرف کند.

 

عباس آخوندي:

*حتي يک مورد نبوده که دولت بدهي‌اش را نداده باشد

*مسکن مهر طرحي بود که دولت قبل کليد زد که هم از جهت افزايش پايه پولي و هم از جهت حوزه تخصصي عمران و فني مهندسي دچار مشکل بود و اين اشکالات در مکان‌يابي‌ها و تأمين مالي اجراي طرح نيز ديده مي‌شود.

 

محمود صادقي:

 

*نبايد فراموش کنيم که روحاني تا سال 96 از نظر شاخص‌هاي اقتصادي و کلان کشور عملکرد خوبي داشته است. تورم 40 درصدي را دولت اول روحاني توانست به زير 10 درصد برساند و رشد اقتصادي کشور هم از منفي 5 درصد به مثبت 7 درصد رساند.

*مردم مي‌دانند که جهت‌گيري‌هاي اين دولت به خاطر بهتر شدن زندگي مردم و سياست دولت براي تعاملات بين‌المللي بوده است.

 

مصطفي تاجزاده:

 

*راي من حسن روحاني است و براي او تبليغ مي‌کنم و مي‌گويم ايران امروز به رئيس‌جمهوري مانند روحاني نياز دارد اما امروز کشور ما حساسيتي دارد که لزوم انتخاب روحاني را بيشتر مي‌کند.

*اگر به سال ۹۲ برگرديم بازهم به روحاني راي مي‌دهم.

*ترديد ندارم اگر جاي روحاني و ظريف کس ديگري بود ما به برجام نميرسيديم چرا که براي آنها موضوع حيثيتي بود و ايستادند.

 

علي مطهري:

 

*دولت يازدهم پس از يک نابساماني بزرگ اقتصادي، انضباط مالي در کشور ايجاد کرده و با ثبات نسبي قيمت‌ها آرامشي را در حوزه اقتصاد کشور پديد آورده است. فراموش نکنيم که آقاي روحاني دولتي را تحويل گرفت که سکه را از 90 هزار تومان به بالاي يک ميليون تومان رساند.

*با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورميانه و ظهور هيأت‌ حاکمه جديد در آمريکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه رياست جمهوري آقاي روحاني به صلاح کشور است. عده‌اي ابا ندارند که برجام ابتر بماند و براي حفظ ژست انقلابيگري کشور را به جنگي ناخواسته بکشانند.

*اگر کانديداي ديگري غير از آقاي روحاني پيروز شود، بي‌توجهي به حقوق ملت و آنچه که در فصل سوم قانون اساسي آمده است، ‌از طرف برخي نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي و قوه قضائيه بيشتر خواهد شد. وجود اين دولت مانع بسياري از اين نقض قانون‌ها است

 

محسن مهرعليزاده:

 

*روزي که تحريم‌هاي ظالمانه غرب بر ضد جمهوري اسلامي ايران پايان يافت و اجراي برجام آغاز شد، طنين سخن دکتر حسن روحاني در تبليغات انتخابات رياست جمهوري 1392 بر ذهن يکايک ايرانيان نقش بست که گفته بود چرخ زندگي مردم نيز به موازات چرخش سانتريفيوژها بايد بچرخد.

*نه تنها تحريم‌هاي مرتبط با مساله هسته‌اي ايران لغو شد، بلکه برخي تحريم‌هاي مرتبط با بانک‌ها و فروش هواپيما به کشورمان که سابقه‌اي 35 ساله داشتند نيز لغو، و دارايي هاي بلوکه شده ايران، حتي بخشي از دارايي هاي بلوکه شده 35 ساله نيز آزاد شد.

*اکنون که تحريم‌ها لغو شده و برجام ديپلماتيک به نتيجه رسيده، به تعبير رياست محترم جمهوري، نوبت به برجام داخلي رسيده است تا همگان با بهره‌گيري از فضاي پساتحريم که زمينه را براي رشد و توسعه اقتصادي کشور در سايه تعاملات جهاني فراهم مي‌سازد، با اتحاد و همدلي، گام‌هاي بلندتري در عرصه‌هاي مختلف بردارند و در آستانه آغاز برنامه ششم توسعه، تحقق اهداف و آرمان‌هاي سند چشم انداز بيست ساله کشور را با سهولت بيشتري امکان‌پذير سازند.

 

 

مصطفي کواکبيان:

 

*از راي دادن به حسن روحاني پشيمان نيستم

*اعتقاد دارم شعارهايي که دولت يازدهم در کليه زمينه‌ها داد، در صورت کمک ملت و حمايت روحاني در انتخابات 96 به سرمنزل مقصود خواهد رسيد.

 

 

مسعود پزشکيان:

 

*اينکه دولت را مقصر شرايط فعلي بدانيم ناجوانمردانه است.

*من اگر جاي رئيس‌جمهور بودم در فرصتي به مجلس مي‌آمدم و خيلي شفاف همه چيز را مي‌گفتم. مگر اين مشکلاتي که به‌وجود آمده غيراز اين است که ما قانون آن را نوشته‌ايم و تصويب کرده‌ايم. مگر غير ‌از اين است که شوراي نگهبان آن را تاييد کرده است؟ حالا اينکه بازي «که بود که بود من نبودم» راه بيندازيم درست نيست. همه تقصيرها را گردن کسي مي‌اندازند که مسئوليت اجرا را بر عهده گرفته و با امکاناتي که ما در اختيارش قرار داديم و مشکلاتي که ايجاد کرديم بايد فحش هم بخورد.

 

 

محسن هاشمي:

 

*روحاني در حوزه ديپلماسي تخصص خوبي دارد.

*تخصصي در برجام ندارم ولي احساس ميکنم چيز خوبي است!

 

محسن رهامي:

 

*اين خدمت گزار ملت شريف ايران با اعلام حمايت از نامزد مورد حمايت اصلاح طلبان جناب حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رجاء واثق دارم با پيروزي ايشان، دولت دوازدهم بتواند گام هاي بلند و اساسي در جهت تأمين اهداف و آرمان هاي اصلاحات و توسعه ميهن اسلامي و صلح و توسعه و تعميق صلح و امنيت در منطقه و سرافرازي و سربلندي ملت شريف ايران که صاحبان اصلي اين انقلاب و سرزمين هستند، بردارد.

 

عبدالناصر همتي:

 

*اراده جمعي دولت ومجلس حمايت از بازارسرمايه و اقدام براي افزايش اعتماد سهامداران به بازار بورس است. تصميمات متخذه در جهت حمايت از بورس خصوصا سهامداران خرد بود!

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html