پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250749
روستائيان چهارمحال و بختياري با معضل قطعي اينترنت مواجه هستند/حرکت لاک پشتي اينترنت در اين مناطق
تاریخ انتشار : 1400/02/26 09:23:31
نمایش : 1407
بعضي از روستاهاي چهارمحال و بختياري با معظل قطعي اينترنت مواجه هستند که از اين معضل و مشکل رنج مي برند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ استان چهارمحال و بختياري از جمله استان هاي کوهستاني زاگرس است که به واسطه موقعيت جغرافيايي و کوهستاني بودنش ارائه برخي خدمات را در روستاها و مناطق عشايري نشين با سختي هاي زيادي همراه کرده است.

پوشش شبکه هاي ارتباطي و تلفن همراه و اينترنت در بسياري از روستاها سخت و دشوار است به طوري که برخي روستاها هنوز دسترسي کاملي به شبکه هاي تلفن همراه ندارند و دايما از اين معضل و مشکل رنج مي برند.

با شيوع بيماري منحوس کرونا و ضرورت استفاده بيش از پيش اينترنت در روستاها اين موضوع و نياز روز دانش آموزان نيز چندين برابر شده است ولي متاسفانه به دليل نبود زيرساخت هاي لازم در روستاها عملا اين مطالبه مهم مردمي زمين مانده است.

مطمئناً توسعه و تجهيز کردن دکل‌هاي مخابراتي در روستاها مي‌تواند تا حدودي از مشکلات اين روستاها بکاهد.
دانش آموزان در روستاهاي شهرستان کوهرنگ و اردل  در استان چهارمحال و بختياري از قطعي اينترنت مدام گلايمند هستند و از مسئولين خواهان رفع اين مشکل مي باشند.

ما از نعمت اينترنت بي بهره مانده ايم

يکي از دانش آموزان کوهرنگي در گفتگو با خبرنگار ما مي گويد: از زماني که کلاس ها به صورت مجازي برگزار مي شود، به خاطر قطعي اينترنت ، از خيلي درس هايم عقب مانده ام.

بدري فر ادامه مي دهد: در حال حاضر همه افراد کار و تحصيل خود را از طريق فضاي مجازي پيش مي برند اما ما از اين نعمت بي بهره مانده ايم.

او مي گويد: کلاس ها به صورت حضوري هم برگزار مي شود اما به خاطر کرونا خانواده ام اجازه نمي دهند که به مدرسه بروم.

بدري فر بيان مي کند: درخواست ما از مسئولين اين است که هرچه زودتر مشکل قطعي اينترنت را براي ما حل کنند تا ما هم بتوانيم از بستر فضاي مجازي استفاده کنيم.



رنج دانش آموزان و دانشجويان دهستان شليل از نبود اينترنت

محمدي دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: دهستان شليل داراي ده روستا و جمعيتي معادل 10 هزار نفر است.

وي ادامه داد: دانش‌آموزان دهستان شليل ۸۰۰ نفر هستند که با شيوع بيماري کرونا مجبور به استفاده از اينترنت براي ادامه تحصيل شدند.

دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانش‌آموزان اين دهستان از نبود اينترنت و خدمات اينترنتي رنج مي‌برند، لذا از مسؤولان تقاضا داريم نسبت به رفع اين مشکل اقدام کنند.

محمدي اضافه کرد: دهستان شليل بالغ‌بر ۵۰ دانشجو در رشته‌هاي مختلف دانشگاهي دارد که با توجه به وضعيت نامطلوب اينترنت و آموزش مجازي دانشگاه‌ها مجبور به مهاجرت و اجاره منازل در شهرها شده‌اند .

وي بيان کرد: در دنياي امروز و با توجه به شرايطي که به‌واسطه شيوع بيماري کرونا با آن مواجه هستيم اينترنت به يکي از نيازهاي اوليه زندگي تبديل شده است.


تمام زير ساخت هاي لازم براي ارتقاء تکنولوژي اينترنت  از نسل دوم به نسل چهارم محيا شد

مرتضي بلالي مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري در  گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دوران کرونا براي همه هم تهديد  و هم فرصت بود،  تهديد به اين خاطر که يک سري مشکلات را به وجود آورد اما فرصتي بود که امروزه آموزش و پرورش ما با اين تعداد بسيارزياد دانش آموز، بتواند در بستر فضاي مجازي طوري عمل کند که وزارت آموزش و پرورش اين فضا را بستر مناسبي براي تعليم و تربيت عنوان کند.

وي با بيان اينکه روستاهاي شهرستان کوهرنگ به خاطر نبود اينترنت در بحث فضاي مجازي با مشکلات عديده اي روبه رو شده اند تصريح کرد: ما به دنبال اين هستيم که زير ساخت هاي لازم را در شهرستان کوهرنگ ايجاد کنيم.

اجراي بستر فيبر نوري در شهرستان کوهرنگ ضرورت دارد

مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اجراي بستر فيبر نوري در اين شهرستان ضرورت دارد اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ 23 درصد سطح استان چهارمحال و بختياري را اشغال کرده و در يک شرايط کوهستاني قرار دارد که از سه مسير پيشنهاد اجراي فيبر نوري را داده و در حال اجرا است.
 
وي افزود: در شهرستان کوهرنگ سه مسير براي اجراي فيبر نوري پيشنهاد شده است که اين  مسير شهرکرد- فارسان- بابا حيدر و کوهرنگ، مسير بعدي دشتک اردل و بهمن آباد به سمت شهرستان کوهرنگ و به ويژه در بخش بازفت،مسير ديگر شاه منصوري به سمت کوهرنگ است.



100 فيبر نوري به منظور تامين پهناي باند در شهرستان کوهرنگ اجرا شده است

مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه ما امروز 100 فيبر نوري به منظور تامين پهناي باند اجرا کرده ايم گفت: طبق صحبت هاي اهالي اين منطقه به خاطر پايين بودن سرعت اينترنت همه سايت ها بالا نمي آيد.

وي با بيان اينکه تعداد 20 مدرسه به وسيله اينترنت همراه به شبکه ملي اطلاعات متصل شده  است گفت:29 مدرسه ديگر در بخش بازفت مي توانند از اينترنت ثابت به صورت رايگان و به مدت دو سال سرويس دهي رايگان داشته باشد.

بلالي با بيان اينکه تمام زير ساخت هاي لازم براي ارتقاء تکنولوژي اينترنت و تلفن همراه از نسل دوم به نسل چهارم محيا شده است عنوان کرد: با اجراي فيبر نوري و تامين تجهيزات مي توانيم اين 17 روستا را از نسل دوم اينترنت و تلفن همراه به نسل  چهارم ارتقاء دهيم.

وي خاطر نشان کرد: ۵۰ روستا در شهرستان کوهرنگ با تغيير شبکه اينترنت به صورت رومينگ رايگان از اينترنت رومينگ بهره‌مند مي شوند.

بلالي در پايان با بيان اينکه اگر ويروس منحوس کرونا رفع شود ما بازهم  در کنار آموزش حضوري از بستر آموزش مجازي نيز استفاده ميکنيم اظهار کرد: با فراهم کردن زير ساخت مناسب در امر آموزش مجازي، قدم بزرگي را در اين راستا برداشته ايم.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛ روستا‌ها يکي از مناطقي هستند که به دليل دوربودن از مناطق شهري ارتباط يافتنشان به اينترنت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است با توجه به اينکه ساکنان روستا نيز مانند شهرنشينان نيازمند انجام برخي کار‌هاي خود به وسيله اينترنت بوده و وظيفه دولت فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم براي سهولت دسترسي روستائيان به اينترنت است و آباداني روستا‌ها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف همواره مورد توجه مسئولان کشور در برهه‌هاي مختلف تاريخي وجود داشته است بايد توسعه شبکه‌هاي ارتباطي روستا‌ها نيز در دستورکار نهاد‌هاي مربوطه  قرار گيرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html