پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250741
مصادره قطعي املاک فوتبال براي بدهي ميليون دلاري/ سند ساختمان فدراسيون فوتبال و ۳ دانگ ساختمان پرسپوليس به نام شستا شد
تاریخ انتشار : 1400/02/15 08:54:02
نمایش : 1411
شستا با مجموع اقدامات قضايي و قانوني صورت گرفته مبلغ پرداخت شده به فدراسيون فوتبال را با انتقال سند دو ساختمان اين فدراسيون، پس گرفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهدي اسماعيلي مدير امور حقوقي و قراردادهاي شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي (شستا) درباره دريافت مبلغ پرداخت شده به فدراسيون فوتبال توضيحاتي را به شستارسانه ارائه کرد.
 
متن کامل توضيحات وي که در شستارسانه منتشر شده، به شرح زير است:
* شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي دي ماه 1398 با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تحريم و مصوبه هيئت امناي محترم سازمان تأمين اجتماعي و به منظور کمک به فدراسيون فوتبال در شرايط تحريم‌هاي ظالمانه و در راستاي منافع ملي کشور نسبت به پرداخت دو ميليون يورو به فدراسيون فوتبال به‌عنوان قرض، اقدام کرد.
 
* شستا به منظور بازگشت مبلغ پرداخت شده، علاوه بر تعهد فدراسيون فوتبال که در متن مصوبه ستاد مقابله با تحريم‌ها نيز به آن تصريح شده است و تعهد رياست محترم وقت فدراسيون در مکاتبات متعدد، براي استرداد مبلغ ارزي دريافتي به نرخ روز تسويه، يک فقره چک به مبلغ دو ميليون يورو از حساب ارزي فدراسيون فوتبال به سررسيد 31 فروردين 1399 نيز دريافت کرد.
 
* از همان زمان و با توجه به اينکه شستا وارد بورس شده بود و پيگيري منافع چند ميليون سهام‌داران خرد هم جزو اولويت‌هاي اقدامات مديريت شستا قرار گرفت، مسير مذاکره و تعامل براي دريافت مبلغ، موازي با اقدامات حقوقي پيش رفت و شستا به منظور صيانت از حقوق چند ميليون سهام‌دار به‌عنوان ذينفعان، نسبت به طرح دعوا مطالبه مبلغ دو ميليون يورو در مراجع قضايي اقدام کرد.
 
* پس از طي مراحل دادرسي با حضور وکلاي فدراسيون فوتبال، حکم محکوميت فدراسيون به پرداخت مبلغ دو ميليون يورو به انضمام خسارت تأخير تأديه و خسارات دادرسي صادر و پس از مضي مواعد قانوني قطعيت يافت.
 
* در همين راستا، متعاقباً اجراييه صادر و پس از طي شدن تشريفات قانوني اجراي احکام مدني اموال توقيف شده کارشناسي، مراتب ابلاغ و اعتراض قانوني و آگهي مزايده ساختمان‌هاي فدراسيون فوتبال صادر شد و پس از گذشت مواعيد قانوني ساختمان‌هاي در قبال مبلغ روز تسويه، به نام شستا منتقل و سند تک برگ آنها به نام شستا صادر و تحويل شد.
 
* شايان ذکر است همانطور که قبلاً مديرعامل محترم شستا بيان کرد، شستا با مجموع اقدامات قضايي و قانوني صورت گرفته مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز به انضمام خسارات وارده از فدراسيون فوتبال وصول کرده است.
 
فدراسيون فوتبال در زمان رياست مهدي تاج مبلغ دو ميليون يورو را براي پرداخت بخشي از قرارداد مارک ويلموتس از شستا قرض کرده بود که حالا خسارت ناشي از اين قرارداد و بدهي فدراسيون به شستا، انتقال شش دانگ سند تک برگ فدراسيون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپوليس -که سند آن به نام فدراسيون فوتبال است - به نام شستاست.

منبع:راه دانا
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html