پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250733
مهم‌ترين وظيفه اداره کار، ايجاد روابط حسنه و محيطي سالم براي کارگر و کارفرما
تاریخ انتشار : 1400/02/11 09:41:15
نمایش : 1543
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري يکي از وظايف اصلي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را ايجاد روابط حسنه و محيطي سالم براي کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: ايجاد اشتغال جديد کم‌تر وظيفه اين وزارتخانه است و بايد همه دستگاه‌ها در اين زمينه کمک کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حفيظ الله فاضلي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در پايان سال ۹۶ بيشترين نرخ بيکاري در استان يعني ۲۰/۸ درصد براي چهارمحال و بختياري به ثبت رسيد.

وي با بيان اينکه اين درحالي بود که اين نرخ در پايان سال ۹۷ به ۱۷/۴ درصد رسيد ادامه داد: اين بدان معنا است که نرخ مشارکت اقتصادي افزايش يافت يعني افراد  فعال و جوياي کار در جامعه بيشتر شدند و نرخ بيکاري هم کاهش يافت.

فاضلي با اشاره به اينکه کاهش ۳/۴ درصدي نرخ بيکاري عدد بزرگي است افزود: علت جابجايي کم استان از نظر رتبه بيکاري فاصله گرفتن استان از ديگر استان‌ها در دوران‌هاي قبل است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در پايان سال ۹۸ هم در نرخ بيکاري به ۱۵/۴ درصد رسيديم و اگر بخواهم به آمار و ارقام اشاره کنم ما در پايان سال ۹۵، ۶۵ هزار بيکار در استان داشتيم، اما طبق اعلام مرکز آمار ايران تعداد بيکاران استان به ۴۳ هزار نفر اعلام کرده است.

وي گفت: تعداد افرادي که در اين مدت سر کار رفتند بيش از اين است و در آمار اعلام شده افرادي که جايگزين بازنشستگان، ازکارافتادگان و... شدند لحاظ نشده است.

فاضلي يکي از وظايف اصلي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را ايجاد روابط حسنه و محيطي سالم براي کارگر و کارفرما عنوان کرد و يادآور شد: ايجاد اشتغال جديد کم‌تر وظيفه اين وزارتخانه است و وظيفه همه دستگاه‌هاست، خوشبختانه ما توانستيم تعامل خوبي را در چند سال اخير بين دستگاه‌ها بوجود آوريم، چراکه اين دستگاه‌ها هستند که با تعامل، انسجام و هماهنگي مي‌توانند خدمات ارزنده و بهتري را به جامعه هدف ارائه دهند.

وي تاکيد کرد: با اقدامات صورت گرفته توانستيم در بحث اشتغال‌زايي و کارآفريني گام‌هاي خوبي برداريم، در حوزه اشتغال‌زايي چندين برنامه که سياست‌هاي بازار کار، در بخش کاروزي، مشوق‌هاي بيمه‌اي، يارانه‌هاي دستمزدي، ارائه تسهيلات و آموزش در حوزه مشاغل خانگي و تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري خدماتي هستند که توسط دولت در بخش اشتغال‌زايي و سرمايه‌گذاري در حوزه روستايي و پتانسيل‌هايي که استان‌ها و شهرستان‌ها دارند صورت گرفته است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در بحث ارائه تسهيلات مبلغ بالايي ارائه شده است و در بخش حمايت‌هاي کرونايي کمک‌هايي به کسب و کارها شده است بيان داشت: بالغ‌بر ۵۷۰ ميليارد تومان تسهيلات کم‌بهره‌اي است که ما توانستيم در ارائه پشتيباني، حمايت و اشتغال‌زايي روستايي و عشايري و مشاغل خانگي و حمايت‌هاي کرونايي پرداخت کنيم.

فاضلي يادآور شد: زماني که کارگري به هر دليلي از بنگاه اقتصادي منفک مي‌شود اولين پناهي که در ذهنش مي‌آيد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي است، وقتي کارگران اخراج شده مراجعه مي‌کنند بايد درخواستي با عنوان نوع مشکل و درخواستشان ارائه دهند، اين درخواست در هيئت‌هاي سه‌جانبه‌گرايي با حضور نماينده کارفرما، نماينده کارگر و نماينده دولت مطرح و بررسي مي‌شود، اگر کارفرما به قرارداد کارگر بي‌توجهي کرده باشد و تخلف صورت گرفته بود، بازگشت به کار انجام خواهد شد و اگر براي کارفرما مقدور نبود کارگر مورد حمايت‌هاي بيمه بيکاري قرار مي‌گيرددتا شغلي را براي خودش پيدا کند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html