پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250728
مردم آليکوه خواستار ارتقاء به بخش هستند/ اعتماد از مردم، اقدام از مسئولين
تاریخ انتشار : 1400/02/09 09:58:34
نمایش : 1711
اهالي روستاي آليکوه از توابع بخش مرکزي شهرستان اردل خواستار ارتقاي اين منطقه به بخشداري و برخورداري از امکانات بخشداري هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ روستاي آليکوه در80کيلومتري شهرکرد ميان کوههاي سربه فلک کشيده زاگرس بختياري مردماني سخت کوش از نسل آفتاب زندگي ميکنند .

روستاي آليکوه ازجنوب به رودخانه اي خروشان وامامزاده شاه البرز ازجنوب غربي به زيارتگاه هفت شهيدان ازجنوب شرق به پيرگل اندام از شمال به سرچشمه قيصر روم چشمه مولا وباغ بزرگ تاريخي بردگوري متصل است واين نشان ازتقدس اين اب وخاک نزد خداوند متعال است.

مردمانش مسلمان وشيعه دوازده امامي هستند.

 مردم آليکوه عمدتاٌ از طايفه شهماروند (شاخه اسيوند بختياري) هستند. خاستگاه اصلي طايفه اسيوند و شهماروند منطقه لالي در شمال خوزستان است که مزار جد بزرگ مردم شهماروند «آکلبي» که در جنگ با افغانها در فتح قلعه قندهار حضور داشت، در اين منطقه قرار دارد.

روستاهاي زرمکيان، قلعه رشيد، قلعه درويش، شکرآباد، دره شور، رستم آباد و کريم آباد و همچنين کل منطقه ديناران در حومه آليکوه هستند.

مردم اين منطقه خواستار ارتقاي آليکوه به بخش هستند.



مردم آليکوه اجازه نمي دهند حقي از آن ها ضايع شود

فتح الله عزيزي يکي از اهالي آليکوه در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: منطقه آليکوه داراي 12 هزار جمعيت مي باشد که از چندين سال پيش مردمان اين منطقه خواستار تبديل شدن آليکوه به بخش هستند.

وي با اشاره به اينکه اين منطقه به لحاظ شرايط اقتصادي و موقعيت اجتماعي  و زمين هاي کشاورزي که در دل خود جاي داده است ظرفيت تبديل شدن به بخش را دارد بيان داشت:  در کنار منطقه آليکوه شهر دشتک با جمعيتي حدود 3800 تا 4000 نفر  و در اخرين نقطه شهرستان اردل بوده و حومه اي ندارد اما متاسفانه به خاطر لاوي هاي سياسي بخش داري را مي خواهند به دشتک واگذار کنند.

عزيزي ادامه داد: مردم آليکوه با مقاومت هايي که کرده اند تا کنون اجازه دادن بخش به شهر دشتک را نداده چراکه دشتک ظرفيت تبديل شدن به بخش را ندارد.

وي با تاکيد بر اينکه مردم آليکوه خواستار عدالت هستند گفت: با توجه به ظرفيت هاي منطقه آليکوه عدالت آن است که بخش داري را به اين منطقه واگذار کنند.

عزيزي بيان داشت: دشتک در آخرين نقطه از شهرستان اردل قرار گرفته و کارگاه هاي اقتصادي و موقعيت اجتماعي ندارد.

وي با تاکيد بر اينکه مردم ما اجازه نمي دهند که با لاوي گري هاي سياسي بخواهند بخش را به دشتک بدهند گفت: مردم آليکوه اهل منطق و گفتگو هستند اما اجازه نمي دهند حقي از آن ها ضايع شود.



تبديل شدن آليکوه به بخش خواسته چندين ساله اين منطقه است

مرادي يکي ديگر از اهالي منطقه آليکوه در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد: آليکوه در وسط دشتک و رستم آباد قرار گرفته و خود دشتک در آخرين نقطه در  شهرستان اردل قرار گرفته  است .

وي  با اشاره به اينکه آليکوه به لحاظ وسعت جمعيتي بيشتر از دشتک و رستم آباد است بيان داشت: آليکوه بيشترين جمعيت حومه اطراف را دارد و بزرگ ترين روستاي شهرستان اردل است.

مردادي با اشاره به اينکه اين روستا از لحاظ اقتصادي شرايط خوبي دارد عنوان کرد: گلخانه، مرغداري، گاوداري، شيلات در اين روستا زياد است.

وي همچنين از ظرفيت گردشگري روستاي آليکوه خبر داد و گفت:  همه ساله گردشگران زيادي از منطقه آليکوه ديدن مي کنند.

مرادي با تاکيد بر اينکه از شش دوره قبل مجلس، مردم اين روستا خواستار تبديل شدن آليکوه به بخش هستند گفت: متاسفانه دشتک برد سياسي بيشتري دارد و مي خواهند با لاوي دشتک را به بخش تبديل کنند.



مردم آليکوه نمي گذارند با لاوي گري هاي سياسي بخش را به دشتک بدهند

 کشاورز  کريمي عضو شوراي آليکوه در گفتگو با جهانبين نيوز ؛  گفت: از هشت سال پيش عده اي ذي نفوذ بخش داري را مي خواهند به دشتک واگذار کنند در صورتي که اين شهر قابليت تبديل شدن به بخش را ندارد.
 وي با اشاره به اينکه اگر بخواهند دشتک را به بخش تبديل کنند عين بي عدالتي است گفت: آليکوه قابليت تبديل شدن به بخش را دارد اما دشتک اين قابليت را ندارد.

کريمي با تاکيد بر اينکه مردم آليکوه زير بار حرف زور نمي روند گفت:  متاسفانه عده اي با لاوي گري هاي سياسي مي خوهند بخش را به دشتک بدهند در صورتي که اين شهر ظرفيت آن را ندارد.

وي با بيان اينکه تا کنون چندين نامه نگاري صورت گرفته است گفت: متاسفانه با وجود تمامي نامه هايي که از سوي شورا به مسئولين زده شده است اما هيچگونه اقدامي در اين راستا صورت نگرفته است.

کريمي با اذعان بر اينکه متاسفانه تا کنون مسئولين هيچ پاسخي به مردم آليکوه نداده اند يادآور شد: اين پيگيري هاي مردم آليکوه ادامه خواهد داشت.

آليکوه همه ظرفيت هاي لازم براي تبديل شدن به بخش را دارد

فرزاد کريمي دهيار آليکوه در گفتگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: از نظر قانون تقسيمات کشوري بخشداري  واحدي است از تقسيمات كشوري كه داراي محدوه جغرافيايي معين بوده و از به هم پيوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندين مزرعه، مكان، روستا و احياناً شهر كه در آن عوامل طبيعي و اوضاع اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي واحد همگني را به وجود مي‌آورد به نحوي كه با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعيت، ارتباطات و دسترسي و ساير موقعيت‌ها، نيل به اهداف و برنامه‌ريزي‌هاي دولت در جهت احياء امكانات طبيعي و استعدادهاي اجتماعي و توسعه امور رفاهي و اقتصادي آن تسهيل گردد.

وي با اشاره به اينکه آليکوه ظرفيت براي تبديل شدن به بخش را دارد تصريح کرد: متاسفانه مسئولين مي خواهند با لاوي گري هاي سياسي بخش را به شهر دشتک بدهند که هيچکدام از شرايط تبديل شدن به بخش را ندارد.

کريمي ادامه داد: در چند سال اخير با بي عدالتي امکانات زيادي به دشتک داده اند اما مردم آليکوه اجازه نمي دهند که بخش را نيز بخواهند به دشتک واگذار کنند.

وي با اذعان بر اينکه شهر دشتک از نظر وسعت يک ششم آليکوه و روستاهاي اطراف ان را ندارد  بيان داشت : شهر دشتک آخرين مسير در شهرستان اردل و هم مرز با شهرستان کوهرنگ است و قابليت تبديل شدن به بخش را ندارد.

کريمي با بيان اينکه اين مسئله را تا کنون چندين بار به گوش استاندار اين استان رسانده ايم اما متاسفانه هيچ اقدامي نکردند گفت: بي توجهي مسئولين موجب شد مردم آليکوه مقابل استانداري تجمع کنند و خواهان برگزاري عدالت باشند.

وي خاطر نشان کرد: بعد از تجمع مردم مقابل استانداري ، استاندار قبول کرد که با يک نفر از مردم اهالي آليکوه ديدار کرده و موضوع را به صراحت اعلام کند و استاندار بعد از شنيدن صحبت هاي نماينده مردم اليکوه دستور پيگيري مسئله را داد و قرار بر اين شد که نامه اي به وزارت کشور زده شود و جلو تبديل شدن دشتک به بخش گرفته شود .

کريمي در پايان با اشاره به اينکه در حال حاضر مردم آليکوه جلو لاوي گري سياسي را گرفته اند  اذعان داشت: مردم آليکوه خواستار اين هستند که در دولت بعد آليکوه را تبديل به بخش کنند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ از نظر قانون تقسيمات کشوري بخشداري  واحدي است از تقسيمات كشوري كه داراي محدوه جغرافيايي معين بوده و از به هم پيوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندين مزرعه، مكان، روستا و احياناً شهر كه در آن عوامل طبيعي و اوضاع اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي واحد همگني را به وجود مي‌آورد به نحوي كه با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعيت، ارتباطات و دسترسي و ساير موقعيت‌ها، نيل به اهداف و برنامه‌ريزي‌هاي دولت در جهت احياء امكانات طبيعي و استعدادهاي اجتماعي و توسعه امور رفاهي و اقتصادي آن تسهيل گردد.

آليکوه يکي از روستاهاي شهرستان اردل قابليت تبديل شدن به بخش را دارد اما متاسفانه مسئولين تا کنون به خواسته ان ها توجهي نکرده اند و بيشتر به دنبال اين هستند که با لاوي گري سياسي دشتک را که قابليت تبديل شدن به بخش هم ندارد تبديل به بخش کنند اما مردم آليکوه با اعتراض خود تا کنون جلو اين مسئله را گرفته و اجازه اين کار را نداده اند.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html