پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250705
واکسيناسيون دو مرحله‌اي سالمندان، در مراکز بهزيستي چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1400/01/24 10:32:29
نمایش : 1467
مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري گفت: با همکاري دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد سالمندان ساکن در مراکز نگه‌داري در دو مرحله واکسينه شدند و هيچ مشکلي در اين زمينه وجود نداشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نرگس عسگري مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: جامعه هدف بهزيستي به دو گروه مددجوياني که در منزل و آن‌هايي که در مراکز زيرمجموعه بهزيستي نگه‌داري مي‌شوند، تقسيم مي‌شوند.

وي افزود: از ابتداي شيوع بيماري کرونا کليه مراکز نگه‌داري شبانه‌روزي زير نظر سازمان بهزيستي در قرنطينه کامل قرار گرفتند.

مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري ادامه داد: پذيرش مددجويان محدود شد و در شهرهاي قرمز و نارنجي پذيرش ممنوع شد، در نهايت نيز افراد جديدي که پذيرش مي‌شوند 14 روز قرنطينه کامل دارند و بعد وارد محل عمومي حضور ديگر مددجويان مي‌شوند.

عسگري عنوان کرد: ممنوعيت ملاقات با مددجويان اعمال شد اگرچه که براي آن‌ها سخت بود اما به دليل حفظ سلامت اين عزيزان خانواده‌ها اجازه ملاقات با آن‌ها را ندارند.

وي خاطرنشان کرد: تب‌سنجي به صورت مرتب در کليه مراکز در حال انجام است و دائما به لحاظ کرونا مددجويان مورد غربالگري قرار مي‌گيرند.

مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: با همکاري دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد سالمندان ساکن در مراکز نگه‌داري در دو مرحله واکسينه شدند و هيچ مشکلي در اين زمينه وجود نداشت.

عسگري يادآور شد: در مرحله بعد معلولين ساکن در مراکز نگه‌داري واکسينه خواهند شد.

وي بيان کرد: يارانه‌هاي مخصوص کرونايي به حساب مراکز نگه‌داري مددجويان واريز شد تا مشکلي به جهت تامين اقلام بهداشتي نداشته باشند.

مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: در سال 1400 يارانه مددجوياني که در منزل نگه‌داري مي‌شوند دو برابر مي‌شود و يارانه کرونايي نيز مرتبا به حساب آن‌ها واريز شده و مي‌شود.

عسگري اظهار داشت: 6 ميليارد ريال اعتبار جهت کمک‌ها موردي خارج از مبالغي که در حيطه کرونا به حساب مددجويان ريخته شد، به صورت نقدي بين مددجويان توزيع شد.

وي افزود: بيش از 10 هزار بسته کمک معيشتي در طي دوران شيوع کرونا در بين جمعيت هدف بهزيستي توزيع شد.

مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري ادامه داد: اقلام بهداشتي به همراه کمک هزينه در بين کودکان کار و خانواده‌هاي آن‌ها توزيع شد.

عسگري عنوان کرد: در جامعه معلولان ساکن در مراکز نگه‌داري هيچ موردي از ابتلا به کرونا ديده نشد و در سالمندان سه مورد ابتلا مشاهده که خوشبختانه بهبودي حاصل شد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html