پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250693
وضعيت کرونايي امروز دستاورد مسافرت‌ها و ديد و بازديدهاي ۱۴ روز پيش است/ثبت بيش از ۱۰۰۰ مراجعه به مراکز درماني چهارمحال و بختياري بي‌سابقه است
تاریخ انتشار : 1400/01/16 10:26:44
نمایش : 1011
جزايري گفت: آنچه که امروز با آن مواجه هستيم دستاورد ۱۴ روز پيش است که باز مي‌گردد به خريدهاي شب عيد، رفت و آمدها، تجمع‌ها و ديد و بازديدها، متاسفانه افزايش آمار مراجعات سرپايي در اين چند روز بي‌سابقه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد راشد جزايري معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ستاد ملي کرونا هر دو روز يک بار وضعيت شهرستان‌ها و استان‌ها را اعلام مي‌کند.

وي با بيان اينکه باتوجه به وضعيتي که در آن قرار گرفته‌ايم برخي از استان‌ها در پيک چهارم و برخي در آستانه ورود به آن قرار دارند ادامه داد: از همين رو در رنگ شهرستان‌هاي اين استان نيز تغييراتي حاصل شده است و شهرستان بروجن قرمز، چند شهرستان از وضعيت زرد به نارنجي تغيير رنگ داده و فقط شهرستان‌هاي اردل، کوهرنگ و خانميرزا همچنان وضعيت زرد دارند.

جزايري با اشاره به طرح مديريت جامع هوشمند تصريح کرد: در اين طرح مشخص شده است که اگر سطح رنگ و هشدار شهرستان تغيير کند ستاد کروناي آن شهرستان که به رياست فرماندار و دبيري شبکه بهداشت و درمان است، براساس تغيير رنگ و طرح مديريت جامع هوشمند بايد اقدام کنند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد يادآور شد: بنابر طرح مديريت جامع هوشمند در صورت قرمز يا نارنجي شدن شهرستاني يک سري اقدامات در چند حيطه بايد اجرا شود که عبارتند از حيطه اداري و کارمندان براساس آن بايد در محل کار حضور يابند، حيطه آموزش تعيين‌کننده اقداماتي است که مدارس و دانشگاه‌ها بايد انجام دهند، حيطه سوم، فرهنگي است و براساس آن مراسمات که بايد برگزار شود مشخص مي‌گردد.

وي ترددها و تجمع‌ها را حيطه ديگر در اين زمينه عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز با آن مواجه هستيم دستاورد ۱۴ روز پيش است که باز مي‌گردد به خريدهاي شب عيد، رفت و آمدها، تجمع‌ها و ديد و بازديدها، متاسفانه افزايش آمار مراجعات سرپايي در اين چند روز بي‌سابقه است.

جزايري با بيان اينکه روز گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ مورد مراجعه به مراکز درماني داشتيم و چيزي در حدود ۴۰۰ مبتلاي سرپايي به ثبت رسيد که بي‌سابقه است، ادامه داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلايان سرپايي نياز به بستري شدن پيدا مي‌کنند و بايد اعلام کنيم کليه بخش‌هاي بيمارستان مرکزي در استان تکميل شده است.

وي ادامه داد: اگر کساني در جامعه هستند که هنوز باور ندارند که کرونا چه جولاني مي‌دهد و چه عزيزاني را تا بحال از ما گرفته يک ساعت در بيمارستان همراهي يک بيمار را عهده‌دار شوند تا از نزديک وضعيت بيماران و مشقاتي که کادر درمان متحمل مي‌شوند را ببينند.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تردد و ورود و خروج در شهرهاي قرمز کنترل و ممنوع است گفت:
در وضعيت قرمز بجز مشاغل گروه يک ساير مشاغل تعطيل خواهند بود، اميدواريم با رعايت مسئولانه مردم مدت خيز چهارم کوتاه‌تر شود اما حداقل تا دو هفته آينده آمار صعودي خواهد بود.

جزايري گفت: نيروي کافي در اختيار داريم و مجوز به کارگيري نيروي ۸۹ روزه را از وزير بهداشت دريافت کرده‌ايم همچنين استقرار نيروها در مراکز منتخب از امروز درحال ساماندهي است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با بيان اينکه کليه بيمه‌ها براي بيماران کرونايي قابل قبول است ادامه داد: بنابر دستور رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ۱۰۰ درصد ظرفيت بيمارستان‌هاي استان آمادگي لازم جهت خدمت‌رساني به بيماران کرونايي را دارند و درحال حاضر اولويت ما پوشش بيماران کرونايي است.

وي ادامه داد: بيمارستان تامين اجتماعي مرکز استان يکي از بيمارستان‌هاي فعال خارج از دانشگاه علوم پزشکي در حوزه خدمت‌رساني به بيماران کرونايي است.

جزايري در انتها خاطرنشان کرد: افرادي که توصيه‌ها را جدي نگرفته و اقدام به مسافرت کردند هفت الي ۱۴ روز در خانه بمانند، اين افراد ممکن است ناقل کرونا باشند و بقيه مردم هم با اين افراد ديدار نداشته باشند، همچنين افرادي که در خارج از استان شاغل هستند يا سکونت دارند قبل از خروج از استان تست بدهند و درصورت منفي شدن آن از استان خارج شوند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html