پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250682
رايزني سران فرانسه، آلمان و روسيه درباره بازگشت ايران به برجام
تاریخ انتشار : 1400/01/11 09:36:18
نمایش : 1247
کاخ اليزه در بيانيه‌اي از گفت‌وگوي سران کشورهاي فرانسه، آلمان و روسيه درباره بازگشت ايران به تعهدات ذيل توافق هسته‌اي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دفتر رياست‌جمهوري فرانسه بامداد چهارشنبه از رايزني ويدئوکنفرانسي سران پاريس، مسکو و برلين درباره مسائل مختلفي از جمله ايران خبر داد.

شبکه «الجزيره» به نقل از بيانيه کاخ اليزه، گزارش داد «امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه شامگاه سه‌شنبه درباره مسئله توافق هسته‌اي ايران صحبت کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، سران سه کشور مذکور توافق کردند که تلاش‌هايشان را براي بازگرداندن ايران به پايبندي کامل به الزامات ذيل برجام در سريعترين زمان ممکن، هماهنگ کنند.

در اين بيانيه همچنين آمده است که سران آلمان، فرانسه و روسيه در اين کنفرانس، درباره بحران‌هاي سوريه و ليبي نيز گفت‌وگو کردند.

از سوي ديگر، کاخ کرملين نيز در بيانيه‌اي گفت که پوتين، ماکرون و مرکل در بخش ديگري از صحبت‌هايشان به موضوع استفاده از واکسن روسي ويروس «کوويد۱۹»، موسوم به «اسپوتنيک وي» پرداختند.

به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيک»، سران آلمان و فرانسه درباره ابعاد و احتمال مجوز دادن به واکسن روسي کرونا براي استفاده شدن در کشورهاي اتحاديه اروپا و همچنين توليد مشترک آن با رئيس‌جمهور روسيه صحبت کردند.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html