پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250657
در شهرستان فارسان بيش از 3500 معلول و مددجو مي‌باشد/ اماکن شهري براي معلولين مناسب‌سازي شود
تاریخ انتشار : 1399/12/12 10:43:10
نمایش : 1232
رئيس اداره بهزيستي شهرستان فارسان گفت: در شهرستان فارسان بيش از 3500 معلول و مددجو تحت حمايت بهزيستي مي‌باشد که اين عزيزان براي تردد نياز به مناسب‌سازي در شهردارند که خوشبختانه بيش از 100 مکان در شهرستان مناسب‌سازي شده است.
مرتضي صنيع ثالث در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: در شهرستان فارسان سه مرکز سالمندان وجود دارد که به بيش از 170 نفر از عزيزان سالمند ارائه خدمات داده مي شود.
 
در ادامه افزود: خدماتي که مراکز به اين بزرگواران ارائه مي‌دهند شامل خدمات پزشکي، پرستاري، مهارت‌هاي حرکتي، روانشناسي، هنري و سرگرمي مي‌باشد که باوجود ويروس کرونا مراکز تعطيل مي‌باشد و اين خدمات به‌صورت آنلاين به عزيزان ارائه مي‌شود.
 
وي خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان بيش از 3500 معلول و مددجو تحت حمايت بهزيستي مي‌باشد که اين عزيزان براي تردد نياز به مناسب‌سازي در شهر دارند که خوشبختانه بيش از 100 مکان در شهرستان مناسب‌سازي شده است.
 
وي تصريح کرد: در خصوص مناسب‌سازي جهت معلولين عزيز شهرداران گرامي قول داده‌اند که مابقي محل‌هاي تردد که نياز به مناسب‌سازي دارند را انجام دهند.
 
وي اظهار داشت: در اين راستا اداره بهزيستي نيز براي معلولين عزيزکه تحت پوشش هستند و ساختمان آن‌ها نياز به مناسب‌سازي دارد را کمک خواهد کرد و اين روند کمک به معلولين بيشتر براي تسريع دررفت آمد ادامه خواهد بود.

خانم حيدري يکي از معلولين شهر فارسان گفت: يکي از مشکلات معلولين براي حضور در جامعه نبود امکان دسترسي به اماکن عمومي و ادارات دولتي، به دليل مناسب نبودن مسير‌هاي تردد در سطح شهر است.
 
وي تصريح کرد: مناسب نبودن پياده‌روها، اتوبوس‌ها، پايانه‌ها، حمل‌ونقل درون‌شهري، ورودي بانک‌ها، عابر بانک‌ها، نبود سرويس‌هاي بهداشتي مناسب معلولين، تابلو‌هاي راهنمايي درتقاطع ها، پارکينگ خودرو مختص معلولين، آسانسورها، نبود رمپ در تمام نقاط شهر، توجه نکردن به اصول مناسب‌سازي در جلوي درب خانه‌ها و پارک کردن خودرو جلوي سطح شيب‌دار، ازجمله موانع پيشروي معلولين جهت مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي است.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html