پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250647
ضرورت پرهيز از اقدامات تحريک‌کننده در حوزه در آب/ حق آب شربي که سال‌ها است از مردم گرفته شده است
تاریخ انتشار : 1399/12/05 19:06:33
نمایش : 1418
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسؤولان نظام جمهوري اسلامي از اقدامات تحريک‌کننده و نسنجيده در حوزه آب جلوگيري کنند، نگذارند با خدشه‌دار شدن احساسات مردم ولايتمدار، صبور، غيور و قانع استان چهارمحال و بختياري، امنيت اين استان به خطر بيفتد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت‌الاسلام امير قلي جعفري نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي در خصوص رأي قضايي صادر شده در مورد پروژه قانوني انتقال آب شرب بن-بروجن، اظهار کرد: اگر بنا است طرح آب‌رساني آب شرب نيمي از مردم استان که از معدود پروژه‌هايي است که تمامي مجوزات لازم و تخصيص را دارد، به رأي يک قاضي در يک استان ديگر متوقف شود، همه طرح‌هاي انتقال غيرقانوني آب در اين استان نيز بايد متوقف شوند.

 وي با اشاره به اينکه اين طرح‌ها غيرقانوني انتقال آب شامل همه طرح‌هايي مي‌شود که حداقل برخي يا هيچ‌کدام از مجوزات لازم را ندارند، مي‌شود، گفت: ازجمله اين طرح‌ها مي‌توان به کوهرنگ 1 و 2 و 3 و طرح گلاب که اصلاً مجوز و تخصيصي ندارد، هستند که به‌طريق‌اولي بايد متوقف شوند.

نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي افزود: طرح‌هاي قانوني که ممکن است برخي مجوزات را داشته باشند نيز به‌طريق‌اولي بايد تعطيل شوند، چون اولويت اول در اسناد بالادستي نظام، وزارت نيرو و وزارت جهاد کشاورزي، آب  شرب است، نمي‌توان مردم استاني را که همه مجوزات لازم براي انتقال آب را دارند از حق خود محروم کنيم که آب کشاورزي استان ديگري تأمين شود.

جعفري ادامه داد: محروم کردن مردم از آب شرب نه با قانون سازگار است، نه با عدالت يکسان است و نه چنين چيزي معنا دارد، پروژه انتقال آب بن-بروجن مجوز دو دولت را اخذ کرده است، قول رئيس‌جمهور فعلي افتتاح اين پروژه در سال 96 بود و جز 31 طرح مصوب دولت است که در انتهاي کار دولت بايد اتمام برسد.

وي با بيان اينکه  مردم هيچ نگراني بابت پروژه انتقال آب-بروجن نداشته باشند، عنوان کرد: اين پروژه کليه مجوزات قانوني را دارد و مسؤولان کشوري و استاني همگي اجراي آن را قبول کرده‌اند.

 نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مردم استان چهارمحال و بختياري نمي‌توانند شاهد اين باشند که پروژه‌هايي در اين استان براي انتقال آب به استان‌هاي ديگر انجام مي‌گيرد ولي خود نتوانند حتي براي شرب از آب استان خودشان استفاده کنند.

جعفري تأکيد کرد: به همه مسؤولان نظام که همگي بر قانوني بودن و اجرايي شدن پروژه بن-بروجن صحه گذاشتند توصيه مي‌کنم از اقدامات تحريک‌کننده و نسنجيده در حوزه آب جلوگيري کنند، نگذارند با خدشه‌دار شدن احساسات مردم ولايتمدار، صبور، غيور و قانع استان چهارمحال و بختياري، امنيت استان به خطر بيفتد.

وي از مردم خواست خويشتن‌داري به خرج دهند و نگران نباشند، اجازه داده نمي‌شود با اقدامات نسنجيده اين پروژه آب شرب مردم استان چهارمحال و بختياري مختل شود.

 نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: همه مردم، مسؤولان و قوانيني که وجود دارد در پروژه بن-بروجن اتفاق‌نظر دارند، مجوزات، تخصيص آب و مجوز زيست‌محيطي اين پروژه مربوط به سال 1390 است، و طرح انتقال آب بن-بروجن ازجمله پروژه‌هايي در دولت فعلي است که بر طبق مصوبه هيات دولت حتماً بايد تا پايان دولت به نتيجه برسد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html