پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250629
بيش از ۵۰ قانونگذار آمريکايي خواستار عدم بازگشت به برجام شدند
تاریخ انتشار : 1399/11/18 10:25:10
نمایش : 1388
بيش از ۵۰ قانونگذار در مجلس نمايندگان آمريکا درنامه‌اي به رئيس‌جمهور جديد اين کشور از او خواسته‌اند سياست «فشار حداکثري» عليه ايران را ادامه دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيش از ۵۰ قانونگذار آمريکايي در نامه‌اي به «جو بايدن»، رئيس‌جمهور او خواسته‌ند به توافق هسته‌اي با ايران برنگردد و سياست «فشار حداکثري» عليه ايران را ادامه دهد. 
 
اين نامه به ابتکار «مايک گارسيا» و «گرگ مورفي»، دو قانونگذار جمهوري‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا تنظيم شده و ۵۰ نماينده ديگر از آن حمايت کرده‌اند. 
 
گارسيا در بيانيه‌اي به بيان ادعاهاي اثبات‌نشده پرداخت و گفت: «توافق هسته‌اي ايران از نخستين روز، توافقي شکست‌خورده بوده. اين توافق جلوي ايران هسته‌اي را نگرفت و از زرادخانه هسته‌اي ايران حمايت کرد و حمايت اين کشور از تروريست‌ها را تسهيل کرد.»
 
در نامه‌اي که روي وب‌سايت رسمي مايک گارسيا قرار گرفته آمده است: «يکي از عظيم‌ترين ميراث‌هاي رئيس‌جمهور دونالد جي ترامپ اين است که هيچ دولتي بيشتر از دولت او برنامه‌هاي حامي اسرائيل نداشته است.»
 
قانونگذاران آمريکايي در اين نامه از اقدام تروريستي دولت آمريکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سليماني»، فرمانده سابق نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز حمايت کرده‌اند. 
 
نگارندگان نامه مدعي شده‌اند سياست موسوم به «فشار حداکثري» که دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام عليه ايران به کار گرفت موفقيت آميز بوده است. آنها در بخشي از نامه نوشته‌اند: «اقتصاد ايران در آستانه فروپاشي است.»
 
قانونگذاران آمريکايي با بيان اين ادعا که دولت بايدن قصد دارد بدون انجام مذاکرات جديد بر سر برجام وارد اين توافق شود ابراز نگراني کرده‌اند.   

منبع:دانا
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html