پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250617
مشاغل خانگي ايده‌اي کارساز براي مقابله با بيکاري/گلخانه‌هايي که محرک موتور اقتصاد خانواده‌ها هستند
تاریخ انتشار : 1399/11/14 07:24:16
نمایش : 1515
مشاغل خانگي ايده‌اي کارساز براي مقابله با بيکاري و گامي بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي هستند، اين مشاغل علاوه‌براينکه سبب خروج کشور از رکود مي‌شوند مي‌توانند اشتغال‌زايي خوبي را به دنبال داشته و به‌نوعي کارآفرين باشند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ مشاغل خانگي ايده‌اي کارساز براي مقابله با بيکاري و گامي بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي هستند.
 
اين مشاغل علاوه‌براينکه سبب خروج کشور از رکود مي‌شوند مي‌توانند اشتغال‌زايي خوبي را به دنبال داشته و به‌نوعي کارآفرين باشند، همچنين اين مشاغل به دليل نياز به حجم پايين سرمايه‌گذاري و سودآوري مطلوب، بسيار مورد توجه و استقبال قرار مي‌گيرد و براي خانوارهاي کم‌درآمد و بيکار، بيشتر براي خانم‌هايي که شغل خانه‌داري دارند منبع درآمدي خوبي است.
 
چين و هند دو کشوري هستند که در اين زمينه کارهاي خوبي انجام داده‌اند و مي‌توان با بهره‌گيري از تجربه آن‌ها و با معرفي راه‌هايي که مردم مي‌توانند با نشستن در خانه کسب درآمد داشته باشند زمينه حضور هرچه بيشتر فعالان در اين عرصه را فراهم ساخت، اما در اين بين نبايد از ضرورت و اهميت ايجاد بازار فروش براي محصولات آن‌ها غافل شد.
 
امروزه با روي کار آمدن پيام‌رسان‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي تا حدودي مشکل بازاريابي محصولات توليدي از مشاغل خانگي رفع شده است و فعالان در اين عرصه با راه انداختن يک پيج اينستاگرامي يا يک کانال تلگرامي اقدام به معرفي محصولات خود مي‌نمايند و تا حدودي توانسته‌اند جاي خود را در بين خريداران باز کنند، اما اين موضوع بدان معنا نيست که مسئولان وظيفه‌اي در اين زمينه ندارند زيرا ايجاد اعتماد در بين خريداران به محصولات توليد شده در اين مشاغل مي‌تواند زمينه فروش خوب براي آن‌ها فراهم سازد.
 
 عرضه محصولات ارگانيک مانند محصولات گلخانه‌اي، تخم مرغ، گوشت سفيد و قرمز و... ازجمله مواردي هستند که در بحث مشاغل خانگي بسيار مورد استقبال قرار گرفته و راه‌اندازي و فعاليت در گلخانه‌هاي کوچک مقياس ازجمله مواردي مي‌باشند که اخيرا از سوي جهادکشاورزي به خوبي حمايت مي‌شوند، بارها اين موضوع از سوي مسئولان مربوطه عنوان شده است که اين سازمان آمادگي دارد تا از افرادي که تمايل به راه‌اندازي گلخانه‌هاي کوچک را دارند انجام دهد.

پيش‌بيني بيش از 190 ميليارد تومان براي کشت‌هاي گلخانه‌اي در چهارمحال و بختياري
 
حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: گلخانه‌هاي کوچک مقايس مي‎توانند زمينه اشتغال در خانه را براي هم‌استاني‌ها فراهم سازند، همچنين هر هکتار گلخانه زمينه اشتغال 10 نفر را فراهم مي‌سازد و توليد آن 10 برابر فضاي باز بوده علاوه‌بر آن مي‌توان مهم‌ترين ويژگي اين نوع از کشت را آب مصرفي ان دانست که يک دهم آب مورد نياز براي کشت در فضاي باز است.
 
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري از ارائه تسهيلات براي کشت گلخانه‌اي خبر داد و يادآور شد: بيش از 190 ميليارد تومان براي کشت‌هاي گلخانه‌اي در چهارمحال و بختياري در نظر گرفته شده است، همچنين صدور مجوز براي ايجاد گلخانه به راحتي انجام مي‌شود.
 
وي اضافه کرد: قبلا گلخانه بايد در زميني با حداقل 3 هزار مترمربع تاسيس مي‌شد اما در طرح‌هاي جديد براي هر متراژي مجوز داده مي‌شود.
 
دانش با اشاره به بخشنامه جديد وزارتخانه جهاد کشاورزي بيان داشت: بر اساس اين بخشنامه بسياري از استعلام‌ها مثل برق، آب، امور اراضي و... براي ايجاد گلخانه حذف شده است، همچنين از هر متراژي از گلخانه که زير پلاستيک باشد عوارض دريافت نمي‌شود.
 
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت توسعه گلخانه‌هاي کوچک‌مقياس خاطرنشان کرد: اين گلخانه‌ها که زمينه توسعه مشاغل خانگي را فراهم مي‌سازند، را به راحتي مي‌توان بر پشت بام يک خانه هم احداث کرد و براي احداث آن نيازي به تغييرکاربري نيست.
 
همچنين استاندار چهارمحال و بختياري در مصاحبه با رسانه‌هاي استان از آمادگي دولت براي حمايت از طرح‌هاي گلخانه‌اي خبر داده و رونق اقتصادي، کاهش نرخ بيکاري، افزايش اشتغال را از نتايج حمايت از کشت گلخانه‌اي به‌ويژه گلخانه‌هاي کوچک‌مقياس عنوان کرده است.
 
راه‌اندازي مشاغل خانگي پردرآمد با احداث گلخانه‌ در حياط يا پشت‌بام
 
رفيعي مدير جهاد کشاورزي شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: در حال حاضر مشاغل خانگي يکي از کسب و کارهاي پردرآمد در دنيا محسوب مي‌شوند.
 
وي تصريح کرد: گلخانه‌هايي که در حياط يا پشت بام خانه‌ها احداث مي‌شوند بهترين راه براي راه انداختن يک شغل در خانه هستند و از همين‌رو جهاد کشاورزي زمينه احداث اين گلخانه‌ها را تسهيل کرده و بسياري از موانع را حذف کرده است.
 
رفيعي يادآور شد: اگر گلخانه‌اي که در خانه راه‌اندازي مي‌شود مجوز مشاغل خانگي را داشته باشد مي‌تواند از تسهيلات بانکي در اين زمينه بهره ببرد.

با احداث گلخانه از فضاي بدون استفاده خانه بهره برده‌ام

کريمي يکي از پرورش‌دهندگان کاکتوس در گلخانه‌اي در خانه‌اش در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه با اين گلخانه توانسته از فضاي بدون استفاده پشت‌بام خانه خود نهايت استفاده را ببرد اظهار کرد: در اين گلخانه ارقام مختلف کاکتوس پرورش داده مي‌شود.
 
وي درآمد خالص حاصل از فروش بذر، قلمه و گياه کاکتوس سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ ميليون ريال عنوان و خاطرنشان کرد: بازار فروش محصولات حاصل از اين گلخانه خانگي، داخل استان و همچنين استان‌هاي هم‌جوار شامل خوزستان و اصفهان است.
 
کريمي بيان داشت: سطح اين گلخانه ۱۰۰ مترمربع است که با سازه گالوانيزه و پوشش پلاستيک در پشت بام خانه احداث شده و زمينه اشتنغال دو نفر را فراهم کرده است.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛ مشاغل خانگي و ازجمله آن گلخانه‌هاي کوچک مقياس اين روزها علاوه‌بر آنکه مي‌تواند کمکي براي اقتصاد خانواده باشد زمينه‌ساز اشتغال افرادي را فراهم ساخته و فرصت خوبي است براي بهره‌گيري از فضاها و وقت‌هاي بلااستفاده.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html