پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250610
اعتماد بي‌جا مهم‌ترين دليل براي سوءاستفاده‌ها در اينستاگرام/خصوصي کردن پيج به معناي امنيت کامل نيست
تاریخ انتشار : 1399/11/06 10:20:26
نمایش : 1454
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: مشکلات و سوءاستفاده‌هاي خانوادگي و عاطفي در اينستاگرام بيش از کلاهبرداري‌هاي مالي است و علت آن اعتماد بي‌جهت در اين فضا است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: بسياري از تهديدات در فضاي مجازي به علت عدم اطلاعات صحيح در اين حوزه و نبود آگاهي کافي در اين زمينه است.

وي با بيان اينکه جرايم رخ داده در فضاي مجازي در دو بحث کلاهبرداري‌هاي مالي و جرايم مربوط به مباحث خانوادگي و عاطفي هستند افزود: در اين بين جرايم مالي سهم بيشتري را به خود اختصاص مي‌دهد.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري بيان داشت: اين موضوع در تلگرام بيشتر به چشم مي‌خورد، اما متاسفانه اخيرا جرايم در اينستاگرام هم افزايش يافته و در رقابت نزديکي با تلگرام قرار دارد و مي‌توان گفت گوي سبقت را از تلگرام ربوده است.

عسگري با تاکيد بر اينکه فضاي کلاهبرداري‌هاي مالي مانند يک بازار است و کلاهبرداران مشتري‌هاي خود را از بين اقشار خاصي انتخاب مي‌کنند، اضافه کرد: اين کلاهبرداري‌ها با عناوين مختلفي چون صيغه‌ياب، همدم‌ياب، هک واي فاي، افزايش‌دهنده فالوور اينستاگرام و... قربانيان خود را به دام مي‌اندازند.

وي با اشاره به حضور گسترده مردم در اينستاگرام بيان داشت: اخيرا شاهديم که اينستاگرام تلفات بالايي مي‌گيرد و اين موضوع در مورد خانم‌ها بيشتر صدق مي‌کند.

خصوصي کردن پيج به معناي امنيت کامل نيست

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري به سنين بحراني دختران حاضر در اينستاگرام و ايجاد صفحاتي براي اثبات خودشان اشاره و گفت: عدم ايجاد فضاي دوستانه در خانواده‌ها دختران را به اين فضا مي‌کشاند و پست‌ها، لايوها و استوري‌هايي که از عکس‌هاي شخصيشان منتشر مي‌شود، راه را براي سوءاستفاده‌کننده‌ها باز مي‌کند.

وي ادامه داد: مشکلات و سوءاستفاده‌هاي خانوادگي و عاطفي در اينستاگرام بيش از کلاهبرداري‌هاي مالي است و علت آن اعتماد بي‌جهت در اين فضا است.

عسگري بيان داشت: کاربران اينستاگرامي اين نکته را در نظر داشته باشند که پيج خصوصي تا ابد خصوصي نمي‌ماند و اعتماد بي‌جا به فالوورها تا به امروز قربانيان بسياري گرفته است.

حريم خصوصي کاربران خط قرمز پليس است

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري با بيان اينکه پليس با اسکرين شات از هر محتوايي اگر شکل تهديد و سوءاستفاده به خود بگيرد برخورد مي‌کند افزود: حريم خصوصي کاربران خط قرمز پليس است و قربانياني که بالاي سن ۱۸ سال هستند بعد از مراجعه به پليس مي‌توانند ماموران را امين خود دانسته و مطمئن باشند موضوع به خانواده آن‌ها اطلاع داده نخواهد شد.

عسگري تاکيد کرد: خانواده‌ها بايد با فرزندانشان دوست باشند و اجازه ندهند مهر و محبت را در خارج از خانواده جستجو کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html