پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250600
وزيران اروپايي دوشنبه درباره برجام رايزني مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1399/11/04 09:01:06
نمایش : 1344
وزيران اروپايي روز دوشنبه درباره چگونگي تعامل با کشورهاي عربي در حالي که به سوي احياي برجام با ايران مي‌روند،‌ رايزني مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرنگار روزنامه آمريکايي «وال‌استريت ژورنال» در پيامي در توييتر به برنامه وزيران خارجه کشورهاي اروپايي درباره چگونگي تعامل با کشورهاي عربي همزمان با تلاش‌ها براي احياي برجام اشاره کرد.
 
اين خبرنگار در اين پيام توييتري نوشت: «يک ديپلمات ارشد گفته که برخي از مذاکرات روز دوشنبه درباره برجام در ميان وزيران خارجه اروپايي درباره چگونگي تعامل با کشورهاي حاشيه خليج فارس در حالي که طرف‌ها به سوي احياي توافق (با ايران) مي‌روند، است.»
 
اين خبرنگار يادآوري کرد که مديران سياسي سه کشور اروپايي هفته گذشته به کشورهاي منطقه سفر کرده بودند.
 
اين مديران سياسي هفته پيش به عربستان سعودي، امارات و عمان براي رايزني درباره ايران و برجام سفر کرده‌اند.
 
بر اساس گزارش روزنامه وال‌استريت ژورنال، «اين اقدامي اوليه براي کمک به آمريکا جهت کاستن از نگراني‌هاي کشورهاي حاشيه خليج [فارس] درباره از سرگيري ديپلماسي با ايران و بازگشت احتمالي به برجام است.» (جزئيات بيشتر)
 
«جو بايدن»، رئيس‌جمهور جديد آمريکا هنوز به صورت صريح و شفاف سياست خود درباره بازگشت آمريکا به برجام را مشخص نکرده است. او و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان سکويي براي همکاري با متحدان واشنگتن جهت تقويت اين توافق هسته‌اي بهره بگيرند. 
 
در اين ميان، برخي از کشورهاي عربي از جمله عربستان سعودي و امارات خواسته‌اند دولت آمريکا درباره بازگشت به برجام با آنها مشورت کند. 
 
دولت «دونالد ترامپ» رئيس جمهور سابق آمريکا بعد از خروج از توافق هسته‌اي برجام تحريم‌هاي فراواني عليه ايران اعمال کرده. دولت او روز جمعه گذشته در واپسين روزهاي حضور در قدرت تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال کرد.
 
بايدن قبل از پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري در يادداشتي در سي‌ان‌ان نوشته بود: «من مسير معتبري براي بازگشت ديپلماسي با ايران به تهران پيشنهاد خواهم کرد. اگر ايران به پايبندي موشکافانه بازگردد، آمريکا به عنوان نقطه آغازي براي مذاکرات متعاقب، به اين توافق بازخواهد گشت.»
 
با آنکه جو بايدن گفته به توافق هسته‌اي با ايران برمي‌گردد، اظهارات او و تيمش درباره روند اين بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبي که گفته شده هدف آن «قوي‌تر و طولاني‌تر کردن» برجام است هنوز چندان روشن نيست.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html