پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250597
بارش برف و باران و وزش باد شديد در بيشتر مناطق کشور/ تهران برفي مي‌شود
تاریخ انتشار : 1399/11/01 10:24:44
نمایش : 1399
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از بارش برف و باران، وزش باد شديد و کاهش محسوس دما در بيشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشي تا روز جمعه (۳ بهمن) در کشور فعال خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، صادق ضياييان اظهار کرد: طي امروز (۱ بهمن) در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ايلام، زنجان، قزوين، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختياري، همدان، مرکزي و از اوايل شب در برخي نقاط استان‌هاي تهران و البرز و بعد ازظهر با نفوذ توده هواي سرد در استان‌هاي گيلان و مازندران بارش برف، باران و وزش باد شديد رخ مي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه فردا (۲ بهمن) گستره فعاليت سامانه بارشي کل دامنه‌هاي جنوبي البرز، شمال شرق، شرق، شرق سواحل و برخي از مناطق مرکز کشور را نيز در بر مي‌گيرد، اظهارکرد: از بعد ازظهر اين روز بارش در نوار غربي کاهش مي‌يابد و وزش باد و کاهش محسوس دما به‌ويژه در نيمه شمالي کشور پيش‌بيني مي‌شود.
 
به گفته ضياييان طي روز جمعه (۳ بهمن) در شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران رخ مي‌دهد و به‌تدريج سامانه بارشي از کشور خارج خواهد شد همچنين از روز چهارشنبه تا جمعه (۱ تا ۳ بهمن) دما در بيشتر مناطق کشور به‌طور محسوسي کاهش مي‌يابد.
 
وي افزود: بيشترين مقدار کاهش دما در شمال شرق و شرق بين ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتيگراد، در شمال غرب، دامنه‌هاي جنوبي البرز و سواحل درياي خزر بين ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتيگراد و در غرب، مرکز، بخش‌هايي از جنوب و جنوب غرب بين ۶ تا ۱۰ درجه سانتيگراد خواهد بود.
 
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در ادامه با بيان اينکه طي امروز و فردا (۱ و ۲ بهمن) درياي خزر، خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان مواج است، گفت: وزش باد شديد نيز طي فردا در سطح کشور به‌ويژه در نيمه شرقي رخ مي‌دهد و طي جمعه (۳ بهمن) نيز در شرق و جنوب شرق تداوم دارد.
 
ضياييان در ادامه اظهار کرد: طي روزهاي شنبه و يکشنبه (۴ و ۵ بهمن) در بيشتر منطقه کشور آسمان صاف و هواي سرد ماندگار است همچنين در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت غبار صبحگاهي پديده غالب خواهد بود.
 
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در پايان درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده گفت: آسمان تهران فردا (۲ بهمن) ابري همراه با وزش باد، در بعضي ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد شديد با حداقل دماي ۳ و حداکثر دماي ۷ درجه سانتيگراد و طي روز جمعه (۳ بهمن) نيز صاف تا کمي ابري گاهي وزش باد با حداقل دماي ۴- و حداکثر دماي ۵ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.
 
انتهاي پيام
 
منبع: ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html