پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250592
ابراز نگراني از حذف يکباره ارز دولتي دارو/ شوک به بيماران پذيرفتني نيست
تاریخ انتشار : 1399/10/30 09:46:20
نمایش : 1414
وزير بهداشت، با اشاره به چالش هاي حوزه دارو و تجهيزات پزشکي، نسبت به حذف يکباره ارز دولتي ابراز نگراني کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد نمکي، در جلسه شوراي مشورتي دارو و تجهيزات پزشکي، گفت: امسال در حوزه ارز و ريال، شايد سخت‌ترين سال بعد از انقلاب را تجربه کرديم، اما به رغم مشکلات موجود و حضور همه گيري ويروس کوويد ۱۹، به هر طريقي که بود به همت همکاران در سراسر کشور، توانستيم کشور را مديريت کنيم.

وي افزود: در سيستم بهداشت و درمان نيز با کمک تمامي همکارانمان، نهايت سعي و تلاش را کرديم تا کمترين عارضه و خسارات ممکن واقع شود. اگر همراهي و تلاش اين کميته‌ها و شوراهاي مشورتي نبود، بسياري از اتفاقات مثبت نمي‌افتاد. در حال حاضر نيز درصدد هستيم با مساعدت رئيس جمهور و همراهي بانک مرکزي، کمک‌هايي براي پيشبرد اقدامات دريافت کنيم.

وزير بهداشت در خصوص پيگيري ارز تخصيصي، ارز نيمايي و ارز آزاد براي واردات کالا، توضيحاتي ارائه داد و ضمن اشاره به پيامدهاي منفي حذف ارز دولتي با نرخ ثابت بر قيمت گذاري دارو و تجهيزات و ايجاد نابساماني و قيمت‌هاي متفاوت بر کالاهاي مهم و استراتژيک مانند دارو، تاکيد کرد: نظام قيمت گذاري بايد بر پايه منطقي روشن، ساماندهي شود و حذف يکباره ارز بانکي و دولتي و قيمت‌هاي شناور منابع ارزي نه تنها کمکي به اين حوزه نمي‌کند، بلکه بر مشکلات توليد کننده و واردکننده و مصرف کننده، توأمان خواهد افزود.

نمکي افزود: در اين مورد بايد چند نکته را مطرح کنيم؛ اولاً اينکه در حال حاضر جهان روزهاي اقتصادي سخت و بحراني را سپري مي‌کند و هر تکانه اي بر اقتصاد کشور به ويژه در حوزه کالاهاي اساسي مي‌تواند بحران اجتماعي در مردمي که تاب آوري شأن کاهش يافته، ايجاد کند. در موضوع کرونا اجازه نداديم که حتي يک بيمار مبتلا به کرونا بيرون از بيمارستان نيازمند تخت بماند، هيچ بيماري بدون خدمات درماني معطل نماند و هيچ قوميت و اقليتي در اين زمينه با تبعيض مواجه نشد و با اين اوصاف و وجود مشکلات فراوان، در زمينه ساير بيماري‌ها، بحراني براي تأمين ارز و تأمين تجهيزات پزشکي و دارو در کشور ايجاد نشد.

وي گفت: سال ۹۹ و ۱۴۰۰، سال‌هاي درآمدهاي نامعلوم و مصارف و نگراني‌هاي معلوم است. در چنين شرايطي هرگونه شوک جديد براي بيماران قابل قبول نيست.

وزير بهداشت در ادامه قول مساعد داد که موضوع تأمين و تخصيص ارز و روند منظم آن از مسير مجاري مربوطه در دولت پيگيري و محقق شود. انتهاي پيام/
منبع: مهر
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html